Cookies, Testserver wel.. Online niet..

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Senior Airport Developer ( System engineer)

De functie Nice to know (you) De nieuwe A-pier wordt de duurzaamste van Schiphol. Als deze af is ligt er 4000 vierkante meter zonnepanelen op het dak. En de toiletten? Die spoelen door met regenwater. we gaan ervoor: het creëren van de meest duurzame en hoogwaardige luchthavens ter wereld. een toekomstbestendig en duurzaam Schiphol. Daar werken we elke dag hard aan in team Development & Sustainability. Jij bent regisseur, expert én aanjager van de ontwikkeling van Schiphol. Connecting your world Hoe maak je de ambities en doelstellingen van Schiphol concreet in een project? De waarde voor Schiphol naar eisen die

Bekijk vacature »

Java/Kotlin Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Front-end developer - working on software for arou

Functie They have recently started looking for an experienced Front-end (mobile/app) developer. Because of the short lines within the team, they are also looking for someone who can communicate with the service desk, sales and support for technical questions. You will join their IT team consisting of about 10 colleagues divided over two teams in rooms opposite each other. Half of these are involved in their front-end. You will work together with, among others, the Architect, 1 senior, 1 junior and there is a Team Leader. In terms of technology, they work with a unique tech-stack, particularly because of the

Bekijk vacature »

C# developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Ik ben op zoek naar een back-end developer, die met name kennis & ervaring heeft van de programmeertaal C#. Jij gaat aan de slag bij een topspeler in de logistieke sector, die zich behalve met logistiek, ook bezig houdt met softwareontwikkeling. Welke taken komen hierbij kijken? Je gaat desktop- en webapplicaties onderhouden en optimaliseren, waarin je werkt met o.a. C#, ASP.NET, SQL Server en T-SQL. Je hebt regelmatig klantcontact om de wensen in kaart te brengen en te evalueren over de huidige draaiende applicaties. Je implementeert nieuwe functionaliteiten toe aan

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Full Stack Java ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor de politie zijn wij op zoek naar een Full stack Java ontwikkelaar. Als ervaren full stack Java ontwikkelaar binnen de gewenste deadlines meewerken aan de totstandkoming van de gewenste werkzaamheden. Taken Upgraden van GeoServer, SOLR, Oracle Spatial database, Tomcat Migreren Oracle Spatial naar PostgreSQL/PostGIS Migreren SOLR naar ElasticSearch Geografische gegevens op het interne netwerk beschikbaar maken Doorontwikkelen en actualiseren van de geografische services Het up to date brengen van de CI/CD pipeline, samen met medewerkers die verantwoordelijk zijn voor de CI/CD tooling Aanspreekbaar op de solution architectuur en stemt die met collega's in het cluster Geo De opdracht

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

C# .Net Developer

Dit ga je doen Het bouwen van Api's; Nieuwe oplossingen bouwen met C# .Net; De huidige software uitbouwen met C# .Net; Meewerken in projecten; Meedenken aan de toekomstplannen en verbeteringen; Onderdeel van het Scrum Team. Hier ga je werken Onze klant is een dienstverlenende organisatie voor diverse soorten organisaties in Nederland. Ze zijn van oorsprong een familiebedrijf en er is een open cultuur. Ze zijn vooruitstrevend op IT gebied en hebben een eigen inhouse development team van circa 11 man. Je komt hier te werken in het subteam .Net Core. Hier werken ze volgens scrum met de nieuwste technieken en

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »
Nieko

Nieko

23/10/2007 21:15:00
Quote Anchor link
Hoe kan dit ik heb een cookie systeem gemaakt maar op mijn test server (hier op de locale PC) werkt hij wel en als ik hem online op de webserver zet dan werkt het syteem in eens niet meer.. Iemand een verklaring?

Ik zet een cookie op deze mannier,
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
setcookie('1', $poll_vraag);
?>

Ik controleer of er een cookie gezet is op deze manier,
Code (php)
1
2
3
4
5
<?php
if($_COOKIE['1'] == $poll_vraag){
//het uit te voeren script als er een cookie is gezet
}
?>

Ik dacht het eindelijk te begrijpen maar het werkt alsnog niet dus begrijp ik het helmaal niet meer..
Mijn webhost is lycos tripod voor als jullie dat moeten weten..

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 04:54:04

Martijn B

Martijn B

23/10/2007 21:19:00
Quote Anchor link
Online moet je ook het domein opgeven. Heb je bijvoorbeeld "www.test.nl" dan is je cookie domein ".test.nl"

edit:

Zo maak ik een cookie, werkt tot nu toe altijd:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?

if( !$sDomain || $sDomain == 'localhost' || $sDomain == '127.0.0.1' )
        {

$bResult = @setcookie($_sName, $_mData, $_iExpire, $sPath);
        }

else
        {
            # Firefox does not allow setting cookies with a domain containing no periods.
            if( strpos($sDomain, '.') === false )
            {

$sDomain = '.' . $sDomain;
            }

$bResult = @setcookie($_sName, $_mData, $_iExpire, $sPath, $sDomain, $bSecure, $bHttponly);
        }

?>
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

Nieko

Nieko

23/10/2007 21:26:00
Quote Anchor link
Dus dat betekend dat ik iets op de plek van "path" moet invullen bij setcookie?
mijn domijn is members.lycos.nl/zooike/ maar ik snap niet hoe ik het dan moet doen.

- SanThe -

- SanThe -

23/10/2007 21:27:00
Quote Anchor link
Slechte naam. En je geeft helemaal geen expire-time mee.

Edit: Zo van php.net:
setcookie("TestCookie", $value, time()+3600); /* expire in 1 hour */
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - SanThe -

Martijn B

Martijn B

23/10/2007 21:30:00
Quote Anchor link
Quote:
Dus dat betekend dat ik iets op de plek van "path" moet invullen bij setcookie?

Een slash "/", bijvoorbeeld.

Dit staat ook in de documentatie hoor: http://nl3.php.net/set_cookie
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn B

Nieko

Nieko

23/10/2007 21:37:00
Quote Anchor link
Die documentatie is lastig te begrijpen in het engels... Maar ik hij werkt nog niet, ik heb het nou zo gedaan,
Code (php)
1
2
3
<?php
setcookie('poll_cookie', $poll_vraag,time()+2419200,'/');
?>

Ik begin die koekjes een beetje zat te worde.. Ik heb al verschillende pogingen ondernomen maar ik snap er nog steeds niks van, het begind met te irriteeren...

Frank -

Frank -

23/10/2007 21:45:00
Quote Anchor link
Zonder (basis-) kennis van de engelse taal, wordt programmeren erg lastig. Dat geldt ook voor jouw cookie.

Bovenstaande poging ziet er trouwens goed uit.

- SanThe -

- SanThe -

23/10/2007 21:47:00
Quote Anchor link
Getest en werkt:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
ini_set('display_errors', 1); // 0 = uit, 1 = aan
error_reporting(E_ALL);
$poll_vraag = 'bla';
if(isset($_COOKIE['poll_cookie']) and $_COOKIE['poll_cookie'] == $poll_vraag)
{

echo 'Yes';
}

else
{
    echo 'Set cookie';
    setcookie('poll_cookie', $poll_vraag,time()+2419200,'/');
}

?>

Nieko

Nieko

23/10/2007 22:45:00
Quote Anchor link
@SanThe,
Ik heb je scriptje bij mij getest maar het werkt niet..
Licht dat aan mijn server dan of zo? Ik snap er niks meer van...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nieko

- SanThe -

- SanThe -

23/10/2007 22:59:00
Quote Anchor link
Heb je cookies wel aanstaan in je browser.

Nieko

Nieko

23/10/2007 23:10:00
Quote Anchor link
Ik heb firefox en ja ik heb de cookies aan staan...

Martijn B

Martijn B

23/10/2007 23:32:00
Quote Anchor link
Heb je al met het domein ingevuld geprobeerd?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

23/10/2007 23:37:00
Quote Anchor link
Zomaar een ideetje, check voor de gein eens de servertijd. En na het setten van de cookie even in je preferences van firefox kijken of daar een cookie staat van dat domein.

Martijn B

Martijn B

23/10/2007 23:45:00
Quote Anchor link
Alle cookies verwijderden help ook wel eens.

Nieko

Nieko

24/10/2007 00:20:00
Quote Anchor link
Ik heb de date() functie lopen op, dus in princiepe moet de datum en tijd kloppen op de server...
Cookies verwijderen heb ik al meerdere malen gedaan maar het werkt niet...
Domein heb ik ook ingevuld maar ik weet niet of het correct was ingevuld..

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.