Coordinaat naar Adres

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niek s

niek s

18/10/2010 11:07:28
Quote Anchor link
Een goede morgen allemaal,

Voor een dienst maak ik gebruik van een Google Maps implementatie. Een gebruiker krijgt dan de mogelijkheid om op de kaart te klikken, om voor het betreffende coordinaat details te zien.

De database die er achter hangt, werkt echter op postcodes & huisnummers.
En daarom zal ik dus het coordinaat moeten omzetten naar een geldige (!) postcode huisnummer combinatie.

Ik heb gekeken naar de Google Maps Javascript v3 Geocoder, in het begin leek dit de oplossing. Echter na wat getest te hebben, kwam ik er achter dat de adressen die je terug krijgt niet altijd een huisnummer bevatten.

Wat ik dus zoek is een applicatie waarmee ik de pc+huisnr combo kan vinden die het dichtst ligt bij een betreffend coordinaat.

1 oplossing is natuurlijk om een postcode tabel aan te schaffen, en aan Google Maps API de postcode op te vragen en dan zelf een geldig huisnummer in die range op te vragen. Maar ik vroeg me af of dit misschien makkelijker kan, of dat iemand een soortgelijk probleem heeft gehad ooit?

De gratis 6pp database geeft niet voldoende informatie over huisnummer ranges om van uit te kunnen gaan...

Gr,
 
PHP hulp

PHP hulp

17/04/2024 00:11:21
 
Pim -

Pim -

18/10/2010 12:05:58
Quote Anchor link
Adressen zijn nooit nauwkeurig op te slaan: bij rijtjeshuizen zit je er zo naast. Is het hebben van een exact huisnummer belangrijk, dan moet je iets anders verzinnen.
 
Niek s

niek s

18/10/2010 14:28:53
Quote Anchor link
Maar, Mijn requirement is dus het krijgen van een geldige pc + nr combo. Dat het resultaat misschien een aantal meter afwijkt, is geen probleem.
 
Niek s

niek s

30/11/2010 10:18:02
Quote Anchor link
Subtiel Bumpje?

Nogmaals: afwijkend resultaat is geen probleem, als de combinatie maar geldig is
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.