Copy Rows from TABLE 1 to TABLE 2

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Will

Will

18/12/2008 13:49:00
Quote Anchor link
Ik zou graag een x aantal rijen van kolom 2 naar kolom 1 proberen.
Volgens mij zou dit moeten lukken, maar doet het dus niet:

REPLACE INTO table_1 (id,name)
VALUES (SELECT id, name, max(ts) FROM table_2 WHERE id=99 GROUP BY id)

Ik vermoed dat het probleem ligt bij de max(ts), dit is een derde kolom bij table_2 omdat ik telkens de laatste versie wil.. Heeft iemand hier een oplossing voor aub?
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 07:46:18
 
- SanThe -

- SanThe -

18/12/2008 14:02:00
Quote Anchor link
Wat is de foutmelding?
 
Frank -

Frank -

18/12/2008 14:06:00
Quote Anchor link
De syntax is fout, je hoort bij een INSERT INTO SELECT geen VALUES te noemen.

Verder is de SELECT-query gewoon fout en wiskundig onmogelijk, je kunt niet de maximale waarde opvragen en daar lukraak een naam bij gaan gokken. Dat MySQL deze onzin accepteert en uitvoert, zegt meer over de gebreken van MySQL dan over de juistheid van het resultaat...

1) Ga je server fatsoenlijk configureren
2) Leer SQL
3) Misschien is het handiger om MySQL weg te flikkeren, ben je in één keer van een hoop gedonder verlost. Neem PostgreSQL, FireBird, Oracle of wat dan ook, maar alles is beter dan de MySQL-rommel.

Ps. Het kopieeren van data duidt 9 van de 10 keer op een fout datamodel, controleer dat ook nog even heel erg goed.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Will

Will

18/12/2008 14:26:00
Quote Anchor link
pgFrank,

Hoe, je hoort geen VALUES te noemen? Je moet één tabel toch koppelen aan het ander?
Ik zie ECHT niet wat er wiskundig fout is trouwens.. Misschien is PostgreSQL nog niet tot dit niveau gevorderd?

Verder:
1) Is fatsoenlijk geconfigureerd, dank je.. Ik zie verder niet wat dit met iets te maken heeft.
2) Wanneer kan je van iets zeggen dat je het beheerst?
3) Oracle vind ik een beetje ovedreven hoor. PostslakSQL, nee dank je.

Tabel2 is een backup tabel, een extensie die ik gebruik geeft in zeldzame gevallen een exception waardoor velden worden vervangen door lege rijen. Ik heb dit al zo goed mogelijk proberen op te vangen, maar omdat ik het niet kan reproduceren zal het trial en error worden. Ik hoef mij hierover trouwens niet te verantwoorden.

Toch bedankt voor je input.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Will
 
Frank -

Frank -

18/12/2008 14:48:00
Quote Anchor link
1) De SELECT-query is fout en hoort een dikke error op te leveren. Wanneer dat niet gebeurt, is jouw database blijkbaar niet goed geconfigureerd. Ja, MySQL moet je eerst goed configureren voordat je betrouwbare resultaten kunt krijgen... Te gek voor woorden, maar standaard in MySQL.
2) Zie punt 1, je schrijft queries die niet kunnen, jouw kennis over het gebruik van aggregate functies (max in dit geval) schiet blijkbaar te kort. Je moet zowel het id als de name in de GROUP BY benoemen.
3) Alles is beter dan MySQL, zelfs Access... PostgreSQL is trouwens ongeveer een keer zo snel als MySQL onder enige belasting, dus om dan pgSQL een slak te noemen, wat is MySQL dan wel niet? Zo snel als dikke poep door een trechter? Geeft ook goed weer wat er uit MySQL komt...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
INSERT INTO
  tabel (
    id, naam
  )
SELECT
  id,
  naam
FROM
  andere_tabel
WHERE
  id = 99

Verder vermoed ik dat je beter af bent met het gebruik van een trigger, dat geeft je veel meer zekerheid over de juistheid van de data wanneer je de data in 2 tabellen hebt staan. Maakt het bijhouden van de backup-tabel een heel stuk eenvoudiger.

Quote:
Misschien is PostgreSQL nog niet tot dit niveau gevorderd?

;)

MySQL heeft slechts een fractie van de functionaliteit, snelheid en betrouwbaarheid van PostgreSQL. Zie de handleidingen van beide databases.
 
Storeman storeman

storeman storeman

18/12/2008 17:01:00
Quote Anchor link
Wat PgFrank bedoelt met gokken, als je meerdere resultaten terugkrijgt voor id =99 en je groepeert hierop, hoe weet mysql dan welke waarde er gekozen moet worden?

Postgresql zal dit als fout bestempelen (ook niet meer dan logisch, je bent er namelijk niet zeker van welke rij er geselecteerd zal worden).

MySql is inderdaad veel sneller in de MyIsam modus, maargoed, dit kun je qua functioniteit en dataveiligheid niet vergelijken met Postgresql. Als je InnoDb zou gebruiken dan wordt de functionaliteit en data integriteit al beter gewaarborgd, maar dan lever je ook flink in aan snelheid.

Dat rijen willekeurig verwijderd worden zou heel goed te maken kunnen hebben met een geval als de query in je startpost.
 
Frank -

Frank -

18/12/2008 17:11:00
Quote Anchor link
storeman schreef op 18.12.2008 17:01:
Postgresql zal dit als fout bestempelen (ook niet meer dan logisch, je bent er namelijk niet zeker van welke rij er geselecteerd zal worden).
En niet alleen PostgreSQL, andere databases keuren dit ook af. Het is wiskundig namelijk gewoon fout, je kunt niet een eigenschap van 1 enkel gegeven op een complete groep gegevens projecteren. Dat gaat gewoon niet.

Quote:
MySql is inderdaad veel sneller in de MyIsam modus
MySQL is iets sneller (zo'n 10%) wanneer er maar enkele gebruikers zijn, met 5 tot 10 gelijktijdige gebruikers houdt het al op en kakt de performance volledig in. PostgreSQL begint dan net op stoom te komen en gaat rustig door. Met een honderd gelijktijdige gebruikers presteert pgSQL al snel een keer zo veel (200%) dan MySQL. Tweakers.net heeft dit diverse keren getest op een redelijke database en keer op keer kwamen daar dezelfde verschillen naar voren.

Het is niet dat PostgreSQL zo vreselijk goed is, MySQL is gewoon zo vreselijk slecht (met een standaard configuratie die bij 999 van de 1000 configuraties voorkomt). Het is dat vele programmeurs nog veel slechter zijn dat men dit niet ziet of wil zien. Je kunt een MySQL-database maar zelden vertrouwen. En dat zou nu net de basis van een DBMS moeten zijn, vertrouwen in de data en de resultaten...

Maar ga de boel nu maar configureren, dat krijg je in elk geval betere resultaten.
 
Storeman storeman

storeman storeman

18/12/2008 18:01:00
Quote Anchor link
@pgFrank:
Ik ben het met je eens, toch is de praktijk soms weerbarstig, want tweakers.net inclusief forum draait allemaal nog op MySQL en dan hebben we het toch over een site met véél pageviews en véél data. Natuurlijk is caching hier de essentie, maar ondanks MySQL ben ik vol lof over die site. (geen idee hoe de beheerders er tegenaan kijken).
 
Frank -

Frank -

18/12/2008 18:07:00
Quote Anchor link
@Storeman: Zie de discussies over hun tests en waarom ze bij MySQL blijven. Het heeft in elk geval te maken met de vele andere software die ook nog van de database gebruik maakt. Ze constateren dat pgSQL véél sneller is, maar weten ook dat ze alle scripts moeten nalopen en verbouwen om alle systemen op een nieuwe database te zetten. En dat is teveel werk, de kosten daarvoor wegen blijkbaar niet op tegen de baten.

Het mooie van hun tests is overigens ook dat hun MySQL-database flink is geoptimaliseerd en dat hun pgSQL-test-database niet/nauwelijks is geoptimaliseerd. Wanneer ze deze verder zouden optimaliseren, zou het verschil met MySQL waarschijnlijk nog veel groter worden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.