count Like

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan Veenstra

Jan Veenstra

27/08/2008 10:21:00
Quote Anchor link
eey

ik heb een simpele WHERE LIKE Query als zoekmachine alleen wil ik dat de meest relevante boven aan komt te staan. Dit op aanzien van de frequentie gevonden worden. Als je zoekt op 'boeren' moet de record waar deze het meest in voor komt boven aan komen? ik dacht even een count erin maar hij stopt met zoeken als hij 1 woord gevonden heeft en gaat dan naar de volgende. Iemand een idee?

gr Johan
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Veenstra
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:32:47
 
KrissCross

KrissCross

27/08/2008 11:21:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar de full-text search van MySQL. Deze houdt namelijk ook rekening met de frequentie van de zoekterm de gevonden tekst.
 
Eddy E

Eddy E

27/08/2008 14:33:00
Quote Anchor link
is er voor dat AGAINST ook een PDO-versie beschikbaar?
 
Frank -

Frank -

27/08/2008 15:21:00
Quote Anchor link
Eddy Erkelens schreef op 27.08.2008 14:33:
is er voor dat AGAINST ook een PDO-versie beschikbaar?
Nee, dat gaat niet lukken, AGAINST is een specifieke opdracht van MySQL, het is geen standaard SQL. Daarnaast zijn er maar een paar SQL-opdrachten die je ook in PDO kunt oproepen, zelfs SELECT staat daar niet bij.

Tip: Schrijf je eigen queries en schrijf je eigen database classe. Dan heb je ook nooit van dit soort rare vragen en kun je maximaal profiteren van de mogelijkheden van jouw database.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.