Countdown met database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

17/10/2010 20:28:05
Quote Anchor link
Hey,

Ik ben bezig met het creeeren van een game, en ik wil dat bijv. mensen iets bouwen en dat het zoveel uur duurt voordat diegene nog iets kan bouwen. Weet iemand hoe ik dat kan doen, met een database?
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 01:51:38
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

17/10/2010 20:32:16
Quote Anchor link
gewoon tijd begin tijd toevoegen in je database.. en door middel van een mySql query tijd van nu aftrekken van tijd van toen..
 
Carlo  boy

carlo boy

17/10/2010 20:36:56
Quote Anchor link
Is het niet zo'n website dat je een dorp moet bouwen en dat je dan gebouwen moet uitbreiden :P?

Maar, je kan als de gebruiker een gebouw maakt alvast berekenen hoelaat het gebouw klaar is. Dan kijk je gewoon steeds als die tijd is verstreken.

Nu in normaal nederlands....
Als een gebruiker een gebouw maakt dat 2u duurt, dan tel je die 2u op met de normale tijd; deze uitkomst reken je om in secondes.
Als de gebruiker dan weer een gebouw wilt bouwen kijk je als de tijd al is verstreken, zo ja dan mag de gebruiker bouwen zo nee dat mag hij dat niet
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

17/10/2010 20:38:55
Quote Anchor link
Carlo theunissen op 17/10/2010 20:36:56:
Is het niet zo'n website dat je een dorp moet bouwen en dat je dan gebouwen moet uitbreiden :P?

Maar, je kan als de gebruiker een gebouw maakt alvast berekenen hoelaat het gebouw klaar is. Dan kijk je gewoon steeds als die tijd is verstreken.

Nu in normaal nederlands....
Als een gebruiker een gebouw maakt dat 2u duurt, dan tel je die 2u op met de normale tijd; deze uitkomst reken je om in secondes.
Als de gebruiker dan weer een gebouw wilt bouwen kijk je als de tijd al is verstreken, zo ja dan mag de gebruiker bouwen zo nee dat mag hij dat niet


Aanvulling, door de gemaakte tijd op te slaan in je database
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

17/10/2010 20:39:49
Quote Anchor link
hoe kan ik optellen met de tijd in php? Daar kom ik niet echt uit
 
Kumkwat Trender

Kumkwat Trender

17/10/2010 20:43:25
Quote Anchor link
whut,
check date()
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

17/10/2010 20:46:54
Quote Anchor link
ja, maar hoe kan je het optellen in php? Ik weet dat je
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
date(H:i:s);
moet doen om de tijd te laten zien maar hoe laat je het optellen
 
Thuron thuron

thuron thuron

19/10/2010 16:09:50
Quote Anchor link
ik ben ook met een browser based game bezig en ik doe berekeningen qua tijd altijd met timestamps.
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

19/10/2010 16:20:05
Quote Anchor link
En hoe dat je dat ongeveer??
 
Thuron thuron

thuron thuron

19/10/2010 16:50:23
Quote Anchor link
Ik heb dat zo gedaan:

Je maakt 2 velden aan in je database: bouwtijd en wachttijd.
In je script pak je de bouwtijd, die doe je min de tijd dat het nu is (time()), en daar tel je de wachttijd bij op.

Voorbeeld:

Bouwtijd: 600
Nu:900
Wachttijd:500

dan doe je dus 600 - 900 = -300
-300 + 500 = 200.

De persoon moet dan dus nog 200 seconden wachten. in scriptvorm:

$wachttijd = $database['bouwtijd'] = time() + $database ['wachttijd'];

Dan kun je door middel van een ifje checken hoe groot $wachttijd is, en dan kun je in die if zeggen wanneer ze kunnen bouwen en wanneer niet. Succes! :)
 
Nick Dijkstra

Nick Dijkstra

19/10/2010 17:06:47
Quote Anchor link
hartstikke bedankt ;)
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

19/10/2010 17:31:08
Quote Anchor link
En waarom zal je dat nu mt php willen doen, als je het gewoon ook kunt realiseren met sql!

Zie de datum tijd functies!!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.