"Crime" Game

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Robert de Vries

Robert de Vries

16/08/2010 19:43:53
Quote Anchor link
Hallo gijs,

ik wil ook een 'crime' game maken ik heb al wat klaar misschien wil je samen met mij verder gaan.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 03:28:01
 
Niels K

Niels K

16/08/2010 19:47:14
Quote Anchor link
Leuk dat jullie allemaal interesse hebben voor het leren van PHP en niet voor het snel geld verdienen..

Ik weet niet of de TS het leuk vind, maar laat anders wat code zien? Zodat we met zun alle daarover kunnen discussiëren.
 

16/08/2010 20:39:50
Quote Anchor link
Als je het per se wilt, doe het dan niet zo.
 
Niels K

Niels K

16/08/2010 20:42:14
Quote Anchor link
Inderdaad.. Maar dat geeft niet,.. Misschien kunnen met heel phphulp een goed concept geven voor degene die een crime game willen beginnen?
 
Roel -

Roel -

16/08/2010 22:24:41
Quote Anchor link
Ik als trotse game eigenaar wil hier toch ook even mijn woordje doen.
Ten eerste, doe het voor de lol en niet voor het geld!

Ik heb na een jaar intensief bouwen eindelijk kleine community opgebouwd. Een spel maken is één, een community maken is een ander verhaal.

Verwacht dus niet teveel van je spel, dat het gelijk aan de top staat of wat dan ook. Er zijn ook al veel van dit soort spellen, dus dat maakt het nog moeilijker.

Ten tweede, zorg dat je alles perfect beveiligd! Als je een grote community hebt zitten er altijd wel een paar bij die gaten in je beveiliging zoeken en soms lukt dat ook. Gewoon goed controleren en escapen.

Ten derde, zorg dat je overzichtelijk script en vernieuw je code regelmatig. Ik geef toe dat ik zelf geen commentaar gebruik, maak ik zorg er altijd voor dat mijn variabelen (indien nodig; verspillen is onacceptabel is mijn ogen) in het Nederlands zijn zodat ze goed te begrijpen zijn.

Als je je code regelmatig vernieuwd kun je ook zien dat je veel groeit qua programmeren, ik zie zelf ook dat ik steeds verder gegroeid ben en dat ik nu het uiterste van mezelf vraag.

Let ook op dat je niet alleen bijvoorbeeld query's escaped, maar ook de input (met bijvoorbeeld ctype_digit()), dat maakt je code al stukken veiliger. Ook goed opletten op de verborgen fouten, zoals session hijacking.

Als laatste wil ik je nog succes wensen met je game, je zult het nodig hebben! ;-)
Gewijzigd op 16/08/2010 22:28:04 door Roel -
 
Niels K

Niels K

16/08/2010 22:34:47
Quote Anchor link
"Ik als trotse game eigenaar"

Dat spreekt voor zich,.. Zeker als je positieve reacties krijgt..

"Ten eerste, doe het voor de lol en niet voor het geld!"

Daarom heb ik op dit topic gereageerd.. Hij is één van de weinigen die het doet om wat te leren..

"Verwacht dus niet teveel van je spel, dat het gelijk aan de top staat of wat dan ook"

Daar heb je helemaal gelijk in.. Er zijn al zoveel crime's gemaakt, die van jouw moet echt speciaal zijn wil je veel spelers trekken..

"Ten derde, zorg dat je overzichtelijk script en vernieuw je code regelmatig"

Zeker in het begin ja.. Maar ik ben nog steeds tevreden over een script wat ik een maand geleden geschreven heb hoor.. Of bedoel je dat zo niet..?

"Ik geef toe dat ik zelf geen commentaar gebruik"

Je werkt in je eentje aan het script? Want als jij echt meer programmeurs in 'dienst' neemt, is het toch wel verdraaid handig als je gebruik maakt van PHPdoc

"Als laatste wil ik je nog succes wensen met je game, je zult het nodig hebben! "

Waarschijnlijk moet je hem meerdere malen succes wensen, want in één keer goed bouwen lukt weinig mensen..

Nu heb ik nog een aantal vragen aan je..

- Heb jij van te voren je crime uitgedacht?
- Maak je gebruik van OOP?
- Maak je gebruik van bepaalde patterns?
- Leg eens uit hoe jij interventies uitvoert als de gebruiker niet online is?
- Hoe heb jij je database geregeld? Dan heb ik het over: Connectie, beveiliging, configuratie..
- Bij welke host zit je?
- Hoeveel tijd heb je eraan besteed?

Dit waren even snel de vragen die in mij op kwamen.. Alvast bedankt voor het antwoorden daarvan.

Owja, laatste vraag tot nu toe: Wat is de link?
Gewijzigd op 16/08/2010 22:35:15 door Niels K
 
Gijs Verhoeven

Gijs Verhoeven

17/08/2010 04:11:08
Quote Anchor link
Ik zit hier nu op dit late tijdstip het allemaal eens te lezen. Ten eerste moet ik nog wat documentaties doornemen die mij zijn aangeboden om het e.e.a. te gaan leren.

Heb wel al een stukje voltooid maar moet ook nog dingen lezen (het reageren hier gaat sneller dan alles lezen :P)

Ik wil 1 ding nog even ter verduidelijking zeggen; ik wil dit maken voor de lol, ik hoef hier géén geld mee te verdienen, mocht dat in de hélé vere toekomst onverhoopt toch gebeuren is dat mooi meegenomen ;) Maar dat is niet de insteek.

Ten 2de wil ik nog graag even melden dat het niet om een "Crime" game gaat. Wel de opties. maar niet in de vorm van; Wordt de grootste Gangster blabla. Dit is just 4-fun project waaruit ik kan leren, en als het eenmaal werkt wat lol aan kan beleven :) Voor mij lijkt dit de oplossing om ook veel te leren van PHP, een PHP script dat mij vertelt hoelang ik al aan de pc zit enz enz interesseert mij niet zo heel veel namelijk. Het is meer de "drang" om het script "begrijpen", en er achter komen waar bepaalde info voor nodig is en waar het vandaan wordt geroepen.

Ik hou dit topic strak in de gaten!
Gewijzigd op 17/08/2010 04:13:55 door Gijs Verhoeven
 
Jordy nvt

Jordy nvt

17/08/2010 09:24:38
Quote Anchor link
Sltijd leuk om eens de PHPhulp tutorials door te nemen. Met name op gebied van beveiliging erg handig. (http://www.phphulp.nl/php/scripts/beveiliging/2/)
Gewijzigd op 17/08/2010 09:25:11 door Jordy nvt
 
Roel -

Roel -

17/08/2010 19:10:20
Quote Anchor link
@Niels Kiviet; ik ga hier even op je vragen in, omdat je het zo aardig vraagt :P

1. Nou, ik heb eigenlijk eerst gewoon een klein loginsysteempje gemaakt en toen heb ik samen met klasgenoten een hoop ideeën bedacht van wat er leuk zou zijn, wat niet en dat soort dingen. Verder heb ik geen crime, bij mij gaat het over een zakenwereld en niet om schieten :)

2. Nope, geen OOP.
3, 4 en 5 nadere uitleg aub xD

6. Ik zit nu nog bij Antagonist.nl, maar misschien binnenkort een eigen server :)
7. Uren en uren, ik denk zelf ongeveer 1500+, maarja, het blijft dan ook een hobby die ik leuk vind.
8. GlobalLife.nl

Zo, dat was het wel zo'n beetje :p
Meer vragen? Stel ze gerust
 
Jordy nvt

Jordy nvt

17/08/2010 21:04:15
Quote Anchor link
mijnhostingpartner.nl is goed. Ze hebben shared hosting en VPS, zijn goedkoop, accepteren games op hun servers en de service is uitstekend!
 
- SanThe -

- SanThe -

17/08/2010 21:10:41
Quote Anchor link
Jordy nvt op 17/08/2010 21:04:15:
mijnhostingpartner.nl is goed. Ze hebben shared hosting en VPS, zijn goedkoop, accepteren games op hun servers en de service is uitstekend!


Nou dit nog.
 
Niels K

Niels K

17/08/2010 22:02:56
Quote Anchor link
Nou, ik heb eigenlijk eerst gewoon een klein loginsysteempje gemaakt en toen heb ik samen met klasgenoten een hoop ideeën bedacht van wat er leuk zou zijn, wat niet en dat soort dingen.

Ok. En die ideeën heb je uitgeschreven, uitgetekend ofzo?

Verder heb ik geen crime, bij mij gaat het over een zakenwereld en niet om schieten :)

Dat maakt niet uit.. Bij elke applicatie moet je dingen uitdenken..

Nope, geen OOP.

In de toekomst van plan om het te veranderen in OOP?

3, 4 en 5 nadere uitleg aub xD

3: Dat heeft dus te maken als je OOP gebruikt..
4: Uhh, als een persoon een actie zet, en hij gaat offline, hoe regel jij zijn actie verder?
5: Umm, ooit gehoord van database normalisatie

Connectie:
- Welke database type gebruik je?

Beveiliging:
- Omdat je bij een host zit is dat meestal al geregeld, dan praat ik over toegang van phpmyadmin en dergelijke
- Beveiliging van SQL query's?
- Configuratie zit ook bij de host, dus ik mag aannemen dat het goed geregeld is.

Denk je ook aan andere soorten beveiliging?

- XSS injection
- CSRF injection
- Spam injection
- Mail injection
- File injection
- Eval injection
- Shell injection
- RFI injection
- DNS poisioning ( Vraag eens na bij je host )
- Brute force

En zo kan ik nog wel even door gaan.

Ik zit nu nog bij Antagonist.nl, maar misschien binnenkort een eigen server :)

Dan moet je helemaal goed kijken naar configuratie en beveiliging..

Over 8: Beetje reclame is niet erg toch? :)

En meer vragen heb ik op het moment niet.. Ik denk dat je genoeg stof tot nadenken hebt mee gekregen..

Succes
Gewijzigd op 17/08/2010 22:03:52 door Niels K
 
Roel -

Roel -

17/08/2010 23:27:23
Quote Anchor link
4 en 5 nog iets nadere uitleg aub xD
Zal wel aan mij liggen hehe

Beveiliging:
- XSS injection; komt er bij mij niet in, htmlentities();
- CSRF injection; eerlijk gezegd nog nooit van gehoord;
- Spam injection; wat het precies inhoudt weet ik niet, dus weet ik ooit niet of het veilig is;
- Mail injection; komt er niet doorheen ;)
- File injection; mooi niet, geen file uploads, anders een grondige controle, dus niet van die flut controle waar je met .php.jpg onderuit komt;
- Eval injection; die gevaarlijke troep gebruik ik niet, dus ben ik er ook niet gevoelig voor;
- Shell injection; komt er niet doorheen ;)
- RFI injection; injection via een GET? Niet bij mij, de enige die include ben ik;
- DNS poisoning; nooit van gehoord, ben nog niet erg goed qua servers;
- Brute force; 3x foute login, een half uur blokkade. Lijkt me voldoende.

Meer vragen? Stel ze maar :p
Gewijzigd op 17/08/2010 23:28:53 door Roel -
 
Jordy nvt

Jordy nvt

18/08/2010 09:09:18
Quote Anchor link
SanThe Nvt op 17/08/2010 21:10:41:
Jordy nvt op 17/08/2010 21:04:15:
mijnhostingpartner.nl is goed. Ze hebben shared hosting en VPS, zijn goedkoop, accepteren games op hun servers en de service is uitstekend!


Nou dit nog.


Wat is daar mis mee? Iedere website heeft fails...
 
Niels K

Niels K

18/08/2010 12:11:11
Quote Anchor link
@Roel

Als je dingen niet weet, over dat lijstje over beveiliging: Klik er dan op;)

Zeker CSRF injection lijkt me wel belangrijk, want ik neem aan de personen wat kunnen kopen en verkopen?

Over 4:

Lees deze blog reeks een door

Over 5: Klik op de link..
Gewijzigd op 18/08/2010 12:12:14 door Niels K
 
Hipska BE

Hipska BE

18/08/2010 12:21:48
Quote Anchor link
Jordy nvt op 18/08/2010 09:09:18:
SanThe Nvt op 17/08/2010 21:10:41:
Jordy nvt op 17/08/2010 21:04:15:
mijnhostingpartner.nl is goed. Ze hebben shared hosting en VPS, zijn goedkoop, accepteren games op hun servers en de service is uitstekend!


Nou dit nog.


Wat is daar mis mee? Iedere website heeft fails...


Daar is mis mee dat de website niet voor iedere bezoeker bereikbaar is omdat de hosting hun DNS niet op orde heeft.
 
Jordy nvt

Jordy nvt

18/08/2010 13:24:38
Quote Anchor link
Wat een onzin. Mijnhostingpartner heeft dezelfde Als andere hosters hebben zoals strato.nl of one.com of weet ik veel wie.
 

18/08/2010 13:28:37
Quote Anchor link
Jordy nvt op 18/08/2010 13:24:38:
Wat een onzin. Mijnhostingpartner heeft dezelfde Als andere hosters hebben zoals strato.nl of one.com of weet ik veel wie.


One.com is ook niet goed ingesteld.
In principe is het niet zo heel erg, maar je hebt nu sowieso een paar mensen die niet je site kunnen bereiken en als er een nameserver dood gaat bij je hoster, dan is je site sowieso down.
Zo wil je het hebben.
Gewijzigd op 18/08/2010 13:34:43 door
 
Jordy nvt

Jordy nvt

18/08/2010 13:35:44
Quote Anchor link
Ok, nou goed dat ik dat dan weet:-), als ik dat rapport bekijk is mijn site nog bijna stabieler dan die van microsoft.nl of twitter.com...
 
Hipska BE

Hipska BE

18/08/2010 13:51:51
Quote Anchor link
lol, haha ben je nu echt serieus? xD

Maar we dwalen offtopic
 

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.