crons en database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Willem Vries

Willem Vries

22/01/2017 10:13:52
Quote Anchor link
een goedemorgen mensen.

ik heb twee vragen.

vraag 1 gaat over crons hoe stel ik deze goed in ik heb het zo gedaan maar dit werkt niet.
wie kan mij hier mee helpen?
0 23 * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_day.php
0 17 * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_freefight.php
0 21 * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_horserace.php
0 * * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_hour.php
0 0 7 * 7 php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_month.php
30 * * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_trein.php
10 * * * * php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_vlieg.php
0 0 * * 7 php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_week.php

dan heb ik nog een vraag.
dit gaat over een database.
ik heb nog een maffiascript hier leggen die mist zijn database nu is mijn vraag hoe kan ik nu een database aam dit script koppelen zo dat het script weer kan werken.

ik hoor dit graag van jullie mensen bij deze alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 23:30:18
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2017 10:25:15
Quote Anchor link
1) Heb je toegang tot de cronlog? Ik meen dat DirectAdmin dit standaard in je standaar d mailbox dropt (wh17000)

2) Je bedoelt dat er een bestand mist die de database vult met tabellen, velden en records?

Verder horen cronjobs niet in /public_html te staan. Publiek hoort ze niet uit te voeren.
Gewijzigd op 22/01/2017 10:27:09 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

22/01/2017 10:26:59
Quote Anchor link
Je kan niet alleen php in het commando zetten.
Je zal ook het volledige path naar php moeten gebruiken.

0 23 * * * /het/volledige/path/naar/php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_day.php
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2017 10:29:02
Quote Anchor link
@SanThe, soms kan dat wel hoor. Het ligt volgens mij aan instellingen van Environment-defines op de server.
 
Marlies Maalderink

Marlies Maalderink

22/01/2017 11:00:22
Quote Anchor link
Wat betreft de database, dat hangt er een beetje vanaf of je genoeg hebt aan een lege database of dat er al records in de database moeten staan voor het script om te kunnen functioneren. (Even aannemen dat je een installatiescript mist

In het script staat als het goed is een stukje code waarmee je met de database verbind, aan de hand daarvan kun je een nieuwe database aanmaken en koppelen. Dan kun je door alle queries na te lopen wel zien hoe de database eruit ziet- welke tabellen er zijn en welke velden daar weer in zitten. Zo kun je de hele database wel weer namaken. Maar dan begin je wel met een lege database.
Gewijzigd op 22/01/2017 11:03:11 door Marlies Maalderink
 
Willem Vries

Willem Vries

22/01/2017 11:19:58
Quote Anchor link
beste Ariën
1) Heb je toegang tot de cronlog? Ik meen dat DirectAdmin dit standaard in je standaar d mailbox dropt (wh17000)
ja dat heb ik maar in mijn mailbox staat dit alleen
/usr/bin/php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_week.php Geen verbinding...

php -q /home/wh17000/domains/germaffia.ga/public_html/crons/cron_week.php Geen verbinding...

deze twee heb ik gedaan en dat werkt niet

2) Je bedoelt dat er een bestand mist die de database vult met tabellen, velden en records?
ja dat denk ik ja ik heb geen idee ik heb de crons map op de website staat en staat in me database en in mijn CRON_JOBS zie hierboven hoe ik dit gedaan heb.


Marlies Maalderink

nee hoor een lege database is genoeg als het script maar er op gaat werken.
ja ik mis mijn installatiescript ja
oké ik ga kijken of mij dit gaat lukken haha bedankt.

Verder horen cronjobs niet in /public_html te staan. Publiek hoort ze niet uit te voeren.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2017 12:46:23
Quote Anchor link
Op welk moment geeft cron_week.php die genoemde melding?

Verder heeft een cronjob om iets in de database te zetten weinig nut als de database nog volledig leeg is.
Gewijzigd op 22/01/2017 12:52:31 door - Ariën -
 
Willem Vries

Willem Vries

22/01/2017 14:47:22
Quote Anchor link
ik denk als jij word aangesproken van uit het script dan gaat het fout.
Het werkt het niet goed snap alleen niet hoe dit kan alles staat hoed denk ik zo.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2017 14:57:00
Quote Anchor link
Kan je de relevante code eens tussen code-tags in het topic hier plaatsen?

En de database van dit script is gewoon compleet verder?
 
Willem Vries

Willem Vries

22/01/2017 16:57:23
Quote Anchor link
het script maakt steeds een fout zit vol met duggen dus heeft geen zin sorry hiervoor het stukje database komt te vervallen.

ik zoen nu alleen kijken waarom de crons niet werken wie kan mij daar mee helpen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2017 17:02:49
Quote Anchor link
"Duggen?"

We willen best helpen, maar dan moeten we wel je relevante code zien die de genoemde foutmelding vertoont.

En let even op je zinnen, gebruik anders even een spelling-controle.
Gewijzigd op 22/01/2017 17:05:15 door - Ariën -
 
Willem Vries

Willem Vries

22/01/2017 18:38:54
Quote Anchor link
ik ben blij dat jullie willen helpen maar ik mis nog veel meer dan alleen de database.
het word gewoon een nieuw script maken niet meer aanpassen op aanpassing.
ik mis nog veel meer dingen van dit script merk ik nu dus ook al heb ik de database zal het niet werken.
van daar dat ik nu met een ander script verder ga.
ik hoop dat u dit snap.
ik heb nu dat script aan de kant gegooid en ben nu met het andere script aan het werk.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

22/01/2017 18:59:05
Quote Anchor link
Oke. Veel succes!
Let er wel op dat je niet te oude scripts downloadt. In de nieuwste PHP 7 is een hoop veranderd, waardoor veel oude scripts niet meer zullen draaien. Denk bijvoorbeeld aan oude mysql_......() functies welke nu mysqli-functies horen te zijn, of PDO.
 
Willem Vries

Willem Vries

23/02/2017 12:37:18
Quote Anchor link
alles werkt nu super bedankt super
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.