crontab of php?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart de Goeij

Bart de Goeij

08/02/2006 13:47:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik wil iets vergelijkbaars maken als je vaak ziet op sites waar je je aan wil melden. Je moet je emailadres opgeven en je krijgt dan een mailtje met een link waar je je aanmelding nog moet activeren.

Ik had het volgende in gedachte:
- ik laat mijn php-script een tijdelijke activeerpagina maken voor die unieke aanvrager;
- de aanvrager krijgt een mail met de url naar die pagina, hij klikt daarop, meldt zich zo aan en de tijdelijke pagina wordt verwijderd;
- ik wil alleen die tijdelijke pagina niet te lang actief laten, maar na een x aantal uur automatisch laten verwijderen, als de aanvrager 'm niet gebruikt.

Hoe pak ik dat aan? Ik doe het het liefst met php. Of is een cronjob de enige manier? En kun je php een cronjob laten maken?

Ik heb nog geen ervaring met cronjobs, maar ben niet bang me erin te verdiepen ;)

Kan iemand me advies geven?

BART.
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 17:40:25
 
Erik Rijk

Erik Rijk

08/02/2006 13:55:00
Quote Anchor link
je kan ook een unieke activation key maken
als een gebruiker deze samen met zijn email of gebruikersnaam invoert dan verander je zijn status oid zodat de account geactiveerd is.
 
Bart de Goeij

Bart de Goeij

08/02/2006 14:06:00
Quote Anchor link
Oké, en dan de combi email/key in een database zetten...
Dat klinkt veeeeel simpeler dan mijn idee en even effectief.

Thanks, BART.
 
Jimm

Jimm

08/02/2006 14:08:00
Quote Anchor link
Een cronjob is hier zowieso niet nodig.

Quote:
The cron daemon is a long running process that executes commands at specific dates and times.


bron

Jij wilt een activatie link maken wanneer iemand zijn of haar emailadres heeftingevoerd en dat is dus geen specifieke datum of tijd.

Misschien iets maken als:

-als gebruiker emailadres invoert, een activitatie key in de database zetten en mailtje sturen.