CSS button

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joakim Broden

Joakim Broden

27/02/2011 10:12:30
Quote Anchor link
Na aanleiding van deze tutorial comments schrijf ik dit forum berichtje.

Ik begin het een beetje zat te worden dat mensen altijd met commentaar komen vaak zelf niet echt altijd 100% verstand van zaken hebben of niet met een voorbeeld komen van hoe het beter kan.

Ik wil van het onderstaande plaatje een groeiende (in de breedte) button hebben en zonder CSS3 omdat dat nog niet overal even goed ondersteund word.

Afbeelding

Dus PHP Jasper en Jordi Kroon, laat me jullie CSS skills maar zien.
Gewijzigd op 27/02/2011 10:17:14 door Joakim Broden
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 03:40:23
 
Hendrik de Jager

Hendrik de Jager

27/02/2011 10:49:30
Quote Anchor link
jQuery ? :P
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

27/02/2011 10:53:03
Quote Anchor link
Helemaal waar. Gewoon een .animate van jquery overheen gooien en het is gefixed zonder CSS3.

edit.

Oetzie cookie op 27/02/2011 10:12:30:
Ik begin het een beetje zat te worden dat mensen altijd met commentaar komen vaak zelf niet echt altijd 100% verstand van zaken hebben of niet met een voorbeeld komen van hoe het beter kan.


Dit is niet echt tolerant om op een forum te zetten. Iedereen is hier om te leren of elkaar te helpen, niet om te patsen met wat je kan of andere af te kraken.
Zij dachten dat het wel kon met css, jij niet; dan kan je hier idd je vraag stellen.
Het moet alleen wel bij vragen blijven, en niet zeggen dat je dingen hier zat wordt.
Gewijzigd op 27/02/2011 10:55:03 door Joris van Rijn
 
Joakim Broden

Joakim Broden

27/02/2011 11:00:22
Quote Anchor link
Joris van Rijn op 27/02/2011 10:53:03:
Oetzie cookie op 27/02/2011 10:12:30:
Ik begin het een beetje zat te worden dat mensen altijd met commentaar komen vaak zelf niet echt altijd 100% verstand van zaken hebben of niet met een voorbeeld komen van hoe het beter kan.


Dit is niet echt tolerant om op een forum te zetten. Iedereen is hier om te leren of elkaar te helpen, niet om te patsen met wat je kan of andere af te kraken.
Zij dachten dat het wel kon met css, jij niet; dan kan je hier idd je vraag stellen.
Het moet alleen wel bij vragen blijven, en niet zeggen dat je dingen hier zat wordt.


Dat bedoel ik dus: "je bent hier om elkaar te helpen en niet om elkaar af te kraken", mensen moeten meer met voorbeelden komen. Misschien komt mij topic te direct over maar ik wil gewoon meer dat mensen elkaar helpen en niet alleen maar afkraken.

Ontopic:

Hendrik en Joris, nee mag niet met javascript alleen maar met CSS omdat dat 'mogelijk' is volgens sommige mensen...
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

27/02/2011 11:03:37
Quote Anchor link
Ontopic:
Je begrijpt het verkeerd. Ze bedoelde dat er andere mogelijkheiden zijn dan geen <input> tag gebruiken. Dat javascript gedeelte is veel extra werk, terwijl het soms niet hoeft. Je kan de input-tag zo stijlen dat het een plaatje als achtergrond krijgt, en met jquery doe je het effect.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

27/02/2011 11:17:31
Quote Anchor link
@Joris, maar laten ze dan een voorbeeld geven voor de TS anders heeft hij er nog niks aan...
 
Joris van Rijn

Joris van Rijn

27/02/2011 11:18:52
Quote Anchor link
Als je er naar had gevraagd, dan hadden die je zeker weten antwoord gegeven.
Maar daar moeten we hier niet over discussieren.

Wil je nog weten hoe het moet met de input button en jquery?
 
Joakim Broden

Joakim Broden

27/02/2011 14:22:29
Quote Anchor link
nee, want ik gebruik zelf altijd de <button> element voor.. waarom hier na vragen? Ze zeggen hoe het beter kan maar zeggen niet hoe? Hoe moeten mensen hier dan van leren?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.