CSS Kolommen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan terhuijzen

jan terhuijzen

24/06/2014 21:00:26
Quote Anchor link
Ik ben bezig met het maken van een soort widget dat ik later op me pagina's makkelijk kan invoegen.
Het is een container, met aan de bovenkant een soort toolbar en aan de linker kant een kolom. Die kolom aan de linker kant moet dezelfde hoogte hebben van de container, maar ik wil dit vanzelf laten gebeuren door css. Ik wil dat ik alleen van de container de hoogte hoef in te stellen, en dat dan de kolom erin dezelfde hoogte krijgt.
Ik kan achter nergens vinden hoe je dit doet met css. Je kunt heit zien als een block element, het lrijgt vanzelf de totale breedte. Zoiets wil ik dus verticaal hebben.
Ik heb al height:100%; geprobeerd, maar dan krijgt hij of de hoogte van de hele pagina of hij krijgt de hoogte van de container + de toolbar, waardoor je dus een uitstekend stuk krijgt met dezelfde hoogte van de toolbar.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<div class="container">
    <div class="toolbar">
    Toolbar (display block)
    </div>
    <div class="left">
    Linkse kolom
    </div>
</div>
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 04:41:41
 
D Vivendi

D Vivendi

25/06/2014 14:46:59
Quote Anchor link
Kan aan mij liggen, maar ik snap er niks van.

Je "container" div is je widget? En dan wil je dat "toolbar" de volledige hoogte krijgt van "container", maar de "left" div moet ook de volledige hoogte krijgen van "container", maar die staat links gepositioneerd?

Kun je niet een jsfiddle maken? Dat spreekt wat meer tot de verbeelding. Of misschien in Paint oid een tekening maakt met wat waar moet komen.

En overigens heeft dit niets met OOP te maken natuurlijk :)
Gewijzigd op 25/06/2014 14:47:44 door D Vivendi
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.