CSS lange bestandsnamen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Piet Jansen

Piet Jansen

08/01/2013 20:30:05
Quote Anchor link
Beste mensen,

Ik ben bezig met het ontwikkelen van een website en om wat meer inspiratie te krijgen op het gebied van handige html tags en truckjes keek ik naar de code van Pinterest en kwam het volgende tegen:

http://passets-ec.pinterest.com/css/pinboard_c778d03b.css

De stylesheet bestandsnaam heeft de naam pinboard (logisch), maar waar staan de overige letters en cijfers voor (c778d03b)? Nu noemen veel mensen hun stylesheet gewoon style.css, maar waarom komen al deze karakters bij bijv. Pinterest ook bij het bestandsnaam. Is dit ergens handig voor en hoe en waarom wordt het bestandsnaam zo gemaakt en niet gewoon pinboard.css?

Mvg,
Piet
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 11:34:59
 
Sem E

Sem E

09/01/2013 11:20:36
Quote Anchor link
Ik denk, maar weet het niet zeker. Dat die code per gebruiker is.
Zodat je zelf die stylsheet nog kunt aanpassen en dan alsnog via internet online kunt zetten, en niet op je eige server?
 
Rick van Riel

Rick van Riel

09/01/2013 11:36:28
Quote Anchor link
Het kan zo zijn dat de tekens voor parameters staan waar het systeem gebruik van maakt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2013 11:52:04
Quote Anchor link
Of het is een versienummer? Tja, het heeft in ieder geval met de backend te maken, ga ik vanuit.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/01/2013 12:10:09
Quote Anchor link
Is het uberhaupt belangrijk wat het betekent??? :-s

Anyhow, het bestand is gecomprimeerd. Ik denk dat het stukje c778d03b een hash is van de bestanden waaruit het css bestand is samengesteld.

Maar nogmaals, echt interessant om te weten is het niet lijkt me. Je kunt er verder niks mee.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

09/01/2013 12:10:56
Quote Anchor link
Het lijkt me puur kwestie van smaak.
Je mag dingen noemen zoals je wil.

Je mag je style sheet javascript_code.css noemen.
Je mag
$heel_erg_groot_getal = 0.00000001;
doen.

Ik zou dat niet doen; dat zou belachelijk zijn. Maar een computer zal zich daar niets van aantrekken.

Het enige wat me opvalt aan "c778d03b", is dat de letters niet verder gaan dan de f, dus het kan een hexadecimale notatie zijn van een getal, of het is een substring die door md5() gegenereerd is.

Ik zou er niet te veel achter zoeken.

- Aar - op 09/01/2013 11:52:04:
Of het is een versienummer? ...

Als het wijzigt met elke nieuwe versie, kan het wel handig zijn voor gebruikers die de oude css nog in de cache hebben.
Dat is wel zinnig.
Gewijzigd op 09/01/2013 12:22:45 door Kris Peeters
 
Reshad F

Reshad F

09/01/2013 14:28:26
Quote Anchor link
voor een versienummer wordt toch een (vraagteken) ?123 gebruikt dus lijkt me niet dat het een versienummer is..
 
No One

No One

09/01/2013 14:31:53
Quote Anchor link
@Reshad...mogelijk, maar het doel zal vast zijn om geen problemen te hebben met caching en dan werkt een versie nummer na een ? net zo goed als een andere naam hebben ;)
 
Wouter J

Wouter J

09/01/2013 15:39:55
Quote Anchor link
Het lijkt er voor mij op dat Pinterest de H5BP build script gebruikt. Dit is een geweldige tool, gemaakt in JAVA, welke je site optimaliseert voor de online versie. Om te zorgen dat je direct een nieuwe stylesheet krijgt als ie er is en de browser niet eerst hun cache versie gebruikt plaats boilerplate zo'n hash in je bestandsnaam.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.