CSS width: *?
Op mijn nieuwe pagina wil ik graag de lay-out regelen zonder tabellen. Dat gaat over het algemeen vrij aardig met CSS, maar er zijn toch dingen waarvan ik niet weet hoe ik het aan moet pakken.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php // hopelijk wordt het nu monospaced...
| |_________________|
| | | |
| | 4 | 5 |
| | | |
| | | |
|___|_____________|___|
?>
| |_________________|
| | | |
| | 4 | 5 |
| | | |
| | | |
|___|_____________|___|
?>
Zo moet het dus ongeveer worden. Uitleg:
1. header,
2. linker menu,
3. notice-balk,
4. content,
5. nog een paar menuutjes.
1, 2 en 3 heb ik nu en ik heb ook een gezamenlijke ruimte voor 4 en 5, maar ik krijg die twee niet zoals ik wil. 5 heeft altijd dezelfde breedte, dus dat is niet zo'n probleem, maar ik wil dat 4 de ruimte die dan nog over is tussen 4 en 5 inneemt. Ik wil geen vaste breedte instellen, omdat ik wil dat mensen met 800x600 geen scroll-balk krijgen en mensen met een grotere resolutie moeten niet zo'n belachelijk smal stukje tekst hoeven lezen.
Ik heb 4 en 5 nu naast elkaar gekregen met float:left en float:right, maar dat gaat alleen maar goed zolang ik de waarde van beide breedtes aangeef. En ik wil dat de breedte van 4 dus kan variëren. Met tabellen zou het heel simpel zijn:
<table><tr><td width="*">4</td><td width="20em"></td></tr></table>
Maar ik heb geen idee hoe het zonder moet. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?
Alvast bedankt!
*** edit ***
Ik heb het geloof ik al opgelost. Voor de belangstellenden:
5 heeft een aparte div en die heeft float:right, 4 is geen div, maar is gewoon meteen de content, dus het ziet er nu ongeveer zo uit:
<div>
<div id="5" style="float: right; width: 20em;">...</div>
$content
</div>
Gewijzigd op 09/05/2005 21:27:00 door Jordi
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.