CSS width: *?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jordi

Jordi

09/05/2005 19:17:00
Quote Anchor link
*** edit: laat maar, ik heb het geloof ik al opgelost (zie eventueel onderaan post) ***

Op mijn nieuwe pagina wil ik graag de lay-out regelen zonder tabellen. Dat gaat over het algemeen vrij aardig met CSS, maar er zijn toch dingen waarvan ik niet weet hoe ik het aan moet pakken.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php // hopelijk wordt het nu monospaced...
_______________________
| 1                   |
|
_____________________|
|
2 |  3              |
|   |
_________________|
|   |             |   |
|   |
  4          | 5 |
|   |             |   |
|   |             |   |
|
___|_____________|___|
?>


Zo moet het dus ongeveer worden. Uitleg:
1. header,
2. linker menu,
3. notice-balk,
4. content,
5. nog een paar menuutjes.

1, 2 en 3 heb ik nu en ik heb ook een gezamenlijke ruimte voor 4 en 5, maar ik krijg die twee niet zoals ik wil. 5 heeft altijd dezelfde breedte, dus dat is niet zo'n probleem, maar ik wil dat 4 de ruimte die dan nog over is tussen 4 en 5 inneemt. Ik wil geen vaste breedte instellen, omdat ik wil dat mensen met 800x600 geen scroll-balk krijgen en mensen met een grotere resolutie moeten niet zo'n belachelijk smal stukje tekst hoeven lezen.
Ik heb 4 en 5 nu naast elkaar gekregen met float:left en float:right, maar dat gaat alleen maar goed zolang ik de waarde van beide breedtes aangeef. En ik wil dat de breedte van 4 dus kan variëren. Met tabellen zou het heel simpel zijn:
<table><tr><td width="*">4</td><td width="20em"></td></tr></table>

Maar ik heb geen idee hoe het zonder moet. Kan iemand mij hier misschien mee helpen?

Alvast bedankt!

*** edit ***
Ik heb het geloof ik al opgelost. Voor de belangstellenden:
5 heeft een aparte div en die heeft float:right, 4 is geen div, maar is gewoon meteen de content, dus het ziet er nu ongeveer zo uit:
<div>
<div id="5" style="float: right; width: 20em;">...</div>
$content
</div>
Gewijzigd op 09/05/2005 21:27:00 door Jordi
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.