css z-index in ie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

09/12/2005 11:22:00
Quote Anchor link
He

Ik ben bezig met een projectje en daar heb ik nogal wat last van overlappende div'jes enzo. Maar met z-index krijg ik niet altijd het gewenste resultaat.
Ik heb ff een screenshotje gemaakt, daar kun je zien wat fout gaat en hoe het goed zou moeten.

http://www.cosite.nl/css.jpg

De div met id: drop_art_4, is leeg. Deze wordt alleen gevuld zodra er gegevens worden ingevuld en er suggesties worden gegeven. Deze suggestie verschijnen dan in dit lijstje en kun je selecteren.

Echter zodra hij uit zijn 'eigen' div, met class .around, gaat werkt de z-index niet meer.

Hoe kan ik dit oplossen? Het is de bedoeling dat de suggestielijst boven alles komt te staan.

Alvast bedankt

edit: hoe maakt ik die link nou clickable?

edit2: hmm bagger nou zie ik dat ie in de verkeerde categorie staat, kwou um in webdesign zetten, sorry

edit topic verplaatst naar Webdesign
Gewijzigd op 09/12/2005 11:47:00 door Mischa Gorinskat
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 07:31:14
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

09/12/2005 11:54:00
Quote Anchor link
Hoi Mischa,

z - indexen en formulieren zijn altijd lastig. Vooral als ze crossbrowser moeten zijn. Ik zie op je plaatje dat er wat elementen van het formulier door de div heen lijken te schijnen.

Wat bedoel je precies met "werkt de z-index niet meer"? Op je plaatje zweeft je div wel boven het formulier toch?
Gewijzigd op 09/12/2005 11:58:00 door Jan Koehoorn
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

09/12/2005 12:07:00
Quote Anchor link
In het begin had ik helemaal geen z-index.
Toen had ik die suggestielijst dus nodig en gebruikte ik z-index om dit lijst boven alle andere zaken te weergeven. Dat werkte prima. Maar nu gebruik ik de suggestie box in de huidige situatie en is hij dus op een bepaalde punt doorschijnend of in iedergeval niet meer bovenop.

Die dikke zwarte lijnen zijn div's die een border maken om zo duidelijkheid tussen verschillende onderdelen te creëeren.

Zoals je ziet werkt de z-index in de div waarin de suggestielijst wordt gestart. Maar zodra de lijst over de zwarte lijn heen gaat, dan werkt de z-index niet meer.

Wat ik dus niet snap is dat alle divs, met zwarte lijnen er omheen, dezelfde class en dus dezelfde z-index hebben. Die is 1 (class allround), maar die van het suggestielijst is 10 (#drop_art_4 div).

Zo een btje duidelijk?
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

09/12/2005 12:48:00
Quote Anchor link
Ja, ik zie het. Ik denk dat het hierdoor komt.

Die drop_art_4 heeft positie absoluut en is een child van die eerste div met class .around

Zodra hij dus buiten zijn parent valt, werkt die z-index niet meer.

Als je nu eens een nieuwe div maakt, als een soort 'wrapper' om die divs heen met class .around

Daarna maak je #drop_art_4 een child van die wrapper, ongeveer zo:

<div id="wrapper">
<div id="drop_art_4"></div>
<div class="around"></div>
<div class="around"></div>
<div class="around"></div>
</div>

en dan een beetje schuiven met de top en left values om die drop_art_4 div op de goeie plek te krijgen.
 
Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

09/12/2005 14:07:00
Quote Anchor link
mja eigenlijk klinkt het zo ook heel logisch

maar ik heb het nou zo gedaan en het werkt perfect, was wel even werk, want ik moest 9 van die suggestie dingetjes hebben, maar het werk

bedankt!
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

09/12/2005 14:09:00
Quote Anchor link
Mischa:
mja eigenlijk klinkt het zo ook heel logisch

maar ik heb het nou zo gedaan en het werkt perfect, was wel even werk, want ik moest 9 van die suggestie dingetjes hebben, maar het werk

bedankt!


Okee, graag gedaan :-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.