css

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jerry php

Jerry php

30/09/2011 15:39:20
Quote Anchor link
het lukt even echt niet met mijn css code.
Ik wil deze pagina in het midden:
http://dj-jeremy.nl/formulier.php

Geen idee hoe het moet, ben het even vergeten, en internet zegt mij niets :(
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 18:18:59
 
Victor -

Victor -

30/09/2011 15:41:12
Quote Anchor link
Dit is nu al je derde topic vandaag,
Google het eens?
google.nl > css centreren
 
Jerry php

Jerry php

30/09/2011 15:42:42
Quote Anchor link
Ja, maar elke keer als ik iets wilt positioneren dan gaat het goed, zet ik er iets bij, dan gaat het eerste ding weer een andere kant op, terwijl ik daar niets aan verander
 
Tim S

Tim S

30/09/2011 15:47:05
Quote Anchor link
De stylesheet op http://dj-jeremy.nl/stylesheet.css is leeg, mss dat het daar iets mee te maken heeft?
 
Jerry php

Jerry php

30/09/2011 15:49:09
Quote Anchor link
Tim S op 30/09/2011 15:47:05:
De stylesheet op http://dj-jeremy.nl/stylesheet.css is leeg, mss dat het daar iets mee te maken heeft?


nee, het lukte niet, daarom heb ik hem even leeg gemaakt ;)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/09/2011 15:49:30
Quote Anchor link
Ja, je hebt immers nog geen enkele stijl, en in je pagina verwijs je ook nergens naar je stylesheet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
#wrapper {
width: 720px;
margin: 0 auto;
}


Hiermee moet het wel werken.

maak ook een divje aan met de id wrapper.
 
Jerry php

Jerry php

30/09/2011 15:50:14
Quote Anchor link
- Aar - op 30/09/2011 15:49:30:
Ja, je hebt immers nog geen enkele stijl, en in je pagina verwijs je ook nergens naar je stylesheet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
#wrapper {
width: 720px;
margin: 0 auto;
}


en kun je me ook uitleggen wat er dan gebeurt?

Hiermee moet het wel werken.

maak ook een divje aan met de id wrapper.
 
Ed van Papenrecht

Ed van Papenrecht

30/09/2011 15:53:49
Quote Anchor link
Heel simpel.

#wrapper {
width: 720px;
margin: 0 auto;
}

de wrapper omhuld je website. je kan dit het beste zien als een vak waar je niet buiten mag komen. Alle inhoud komt hier in te staan.

Daarnaast zorg de margin 0 auto ervoor dat je website tegen de bovenkant wordt gepresenteerd 0=0px van boven. Auto betekend dat hij zowel links al rechts automatisch de marge zoekt. Ligt aan je resolutie welke hij heir pakt.

Toevoeging op 30/09/2011 15:54:33:

PS de wrapper div is je eerste div en sluit je helemaal onder aan af. Al de andere divjes en elementen vallen hier in.
 
Jerry php

Jerry php

30/09/2011 15:55:35
Quote Anchor link
Mooi antwoord, bedankt!

@victor jammer dat er toch mensen zijn die beginners niet accepteren, al plaats ik 100 topics per dag, dat maakt toch niets uit?
ik ben een beginner en probeer er gewoon veel van te snappen, en hier krijg ik gelijk antwoord, en dat vind ik fijn.
Gewijzigd op 30/09/2011 16:30:53 door Jerry php
 
Wouter J

Wouter J

30/09/2011 16:39:08
Quote Anchor link
Jerry php:
jammer dat er toch mensen zijn die beginners niet accepteren, al plaats ik 100 topics per dag, dat maakt toch niets uit?
ik ben een beginner en probeer er gewoon veel van te snappen, en hier krijg ik gelijk antwoord, en dat vind ik fijn.

Wij willen hier op het forum iedereen helpen, het maakt niet uit hoe dom je bent of hoeveel je weet. Maar aan 1 ding hebben de forumgebruikers hier en overal een grote hekel:
Mensen die zomaar alles wat in ze opkomt vragen en laten blijken dat ze zelf helemaal geen moeite doen.

Als je eens laat zien dat zelf inzet toont, dat je zelf opzoek gaat, dat je wat doet met de tips, dat je eens google (of bing of yahoo of wat dan ook) gebruikt. Wat jij doet is, of in elk geval zo lijkt dat voor ons, hé dit weet ik ff niet wacht ik was net lid geworden op phphulp laat ik daar maar eens vragen. En als je een antwoord krijgt, ah mooi copy/past en klaar!
Maar zo werkt het dus niet. Als je denkt, hé hoe kreeg ik mijn site ook alweer gecentreerd? Dan ga je naar http://www.google.com/ Hier zie je op het midden van je scherm een vak waar je je zoekwoorden kan intypen. Je begint dan met de scripttaal (in dit geval css) vervolgens wat je wilt. Je krijgt dan:
CSS centreren
Ik weet zeker dat 1000 goede antwoorden krijgt die allemaal zullen werken.

En als ik ook nog een tip mag geven. Bedenk eens een betere titel. wervendewebteksten.nl: "Een titel is kort, geeft een samenvatting van de tekst en maakt de lezer beniewt" Geen van deze eigenschappen komen terug in een titel als deze ('css').
 
Jerry php

Jerry php

30/09/2011 16:43:45
Quote Anchor link
@wouter J

Daar heb je gelijk in, maar copy/paste doe ik niet zomaar, ik ben er namelijk voor te leren. Dus als ik copy/paste doe, ga ik eerst vragen wat het allemaal is etc. Maar ik moet idd eerst langer op google zoeken, ipv 10 minuten.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/09/2011 16:46:22
Quote Anchor link
Maar als je wil weten wat alles nou precies doet uit die code, wat houdt je tegen om dat zelf op te zoeken?

CSS: w3schools.com
PHP: php.net
HTML: w3schools.com

We willen je heus helpen, maar we zijn geen afhaalbalie voor al je vragen. Er wordt ook verwacht dat je zelf wat uit gaat zoeken, i.p.v. op je luie gat te zitten en met je armen over elkaar op antwoord vanuit phpHulp te wachten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.