CSS/Div vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Samenwerken in een team van 10 collega's; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als startende IT-professional kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven.

Bekijk vacature »

Back end developer

Functie Jij als full stack ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor 90% van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van grote maatwerk applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. De technische uitdaging momenteel is dat

Bekijk vacature »

PHP Back-end Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Starter Werklocatie: Nijmegen Vacature ID: 13633 Introductie OUr client develop websites, webshops, and digital environments that are used by many visitors daily. They are seeking an experienced PHP-Developer Back-end to join the team. If you're looking for a position where you can tackle challenging, innovative, and multidisciplinary ICT projects and make a difference, this vacancy might be for you! Functieomschrijving As a PHP developer, you'll develop websites and digital environments used by many visitors daily. You'll work as a back-end developer and want to continuously develop in this field. You can work independently and efficiently,

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Backend developer

Functie omschrijving Ben jij graag bezig met de back-end van applicaties? Zou je dit graag willen doen voor een kleine werkgever waar ook tijd is voor een drankje op zijn tijd? Je taken hierbij zullen bestaan uit: Gebruik maken van de volgende technieken: .NET (core), C#, SQL, XML, MVC, JSON, REST & SOAP API. Gebruik maken van de volgende tools: Visual Studio, GIT, Jira, Jenkins. Bovengenoemde technieken en tools ga je gebruiken om: Nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren. Verzorgen van koppelingen tussen data. Bedrijfsprofiel Jouw nieuwe werkgever bevindt zich in regio Raamdonksveer en bieden oplossingen op gebied

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Software Developer

Functieomschrijving Voor een toffe opdrachtgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP Developer met affiniteit met Laravel. Je komt te werken bij een uitdagende opdrachtgever met supergave klanten in een specifieke branche. Als PHP ontwikkelaar ben je samen met een vooruitstrevende team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het vernieuwen van informatiesystemen voor een specifieke branche. Je ondersteunt complexe uitdagingen van klanten. Vervolgens breng je hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Affiniteit met Laravel is een pré. Om de klanten zo goed mogelijk te ondersteunen en snel in

Bekijk vacature »

Medior C# Developer

You'll build modern applications for Coolblue's back office. We have a lot of friends, and they crave well-structured data and user-friendly, task-focused applications. How do I become a Medior C# Developer at Coolblue? You regularly participate in brainstorm sessions about user experience, data, and task flow with the UX Designer, Product Owner, and Data Scientists in your team. Besides that you will create disconnected, highly congruent, and testable code that can easily be maintained and is future-proof. Want to become C# Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Working with various types of

Bekijk vacature »

Software developer - C Sharp

Functie omschrijving Heb jij interesse in het programmeren en ontwikkelen van software? En heb jij enige ervaring met Oracle databases en PL/SQL? Wij zijn voor een leuke opdrachtgever in omgeving Naaldwijk op zoek naar een software ontwikkelaar die graag werkt met C#, JAVA of Oracle. Wij zoeken iemand die breed inzetbaar is en die aan veel verschillende applicaties wilt werken. Als software developer werk je met je collega's samen in een leuk en informeel team aan het (her)ontwerpen van bedrijfssystemen. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van REST API's en je onderhoudt applicaties in Oracle PL/SQL en APEX. Vind

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Front End Developer React Vue

Dit ga je doen Meewerken aan de implementaties en ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten van de webapplicaties; Ontwikkelen met o.a. React en Vue en HTML/CSS, ook krijg je in verband met de samenwerking ook affiniteit met de backend Ruby on Rails; Ontwikkeling aan de front end voor de koppelingen tussen de diverse systemen; Ontwerpen van interfaces en een bijdrage leveren aan de gebruikerservaring; Zorgdragen voor hoge kwaliteit van code en jezelf (en anderen) blijven verbeteren; Als Senior Front End Developer begeleid je zelf ook FE-development projecten, hierin leid je de projecten en pak jij het initiatief op (bv integratieprojecten). Hier ga

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Kitty N

kitty N

27/03/2009 15:25:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben momenteel bezig met een site, waarbij ik gebruik maak van div. Ik heb de volgende div's:
- Kop
- Voet
- Menu (zit in navigatie)
- Content (hierin heb ik nog een iframe zitten met de naam tekst, die dus over de gehele content te zien moet zijn).

de css ziet er als volgt uit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
@charset "utf-8";
/* CSS Document */
html {
height: 100%;
}

body {
margin: 0;
padding: 0;
font-family: Georgia, Times, "Times New Roman", serif;
color: black;
height: 100%;
/* width: 100%; */
}

#kop {
background-color: #666;
color: white;
text-align:center;
font-family: Georgia, Times, "Times New Roman", serif;
height:70px;
font-size: 19px;
border: 1px solid #333;
}

#navigatie {
float: left;
width: 160px;
/*
height:410px;
*/
height: 100%;
margin-left: 0px;
background-color:#CCCCCC;
border-color:red;
padding-top: 0.5em;
border-right: 1px solid black;
border-left: 1px solid black;
}

#inhoud {
/* margin: 0 2em 0 160px; */
margin: 0 0 0 0px;
text-align:center;
font-size:13px;
height: 100%;
padding-top: 0.5em;
/* border: 1px solid #333; */
}

#footer {
clear: both;
background-color: #ccc;
text-align:center;
font-size:11px;
padding-bottom: 1em;
border: 1px solid #333;
padding-left: 50px;
height:25px;
widht: 100%;
}

.menulines{
font-family: Georgia, Times, "Times New Roman", serif;
border:2.5px solid #F0F0F0;
}

.menulines a{
font-family: Georgia, Times, "Times New Roman", serif;
text-decoration:none;
color:#666666;
}

#menu {
margin-left: 6px;
}

.h1 {
font-size:16px;
}


De div's:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<div id="kop"></div>
<div id="navigatie">
     <div id="menu">      
     </div>
</div>
<div id="inhoud"><iframe frameborder="1" marginheight="0" marginwidth="0" src="tekst.php" name="tekst"></iframe></div>
<div id="footer"></div>


Ik heb nu dat de kop over de breedte is, navigatie en inhoud naast elkaar, footer over de breedte, alleen de hoogte staat nu op 100% van navigatie en inhoud, waardoor hij het scherm hoogte als 100% neemt, ik krijg dus een scroll balk omdat de kop en footer nog bovenop die 100% komen.

In firefox staat de inhoud niet naast de navigatie, maar onder de pagina (dwars door de footer heen).

Ik hoop dat mijn probleem een beetje duidelijk is uitgelegt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Kitty N
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:00:04
 
Mitchell

Mitchell

27/03/2009 16:59:00
Quote Anchor link
Gewoon geen height: 100% gebruiken?

Een online voorbeeldje zou ook gewaardeerd worden, maakt het wat makkelijker.

Overigens, why the hell een iframe voor je content?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Kitty N

kitty N

27/03/2009 17:32:00
Quote Anchor link
Ik zal hem zo online zetten, was op een plek waar ik dat niet kon doen.
Ik heb een iframe zodat alleen het ifram opnieuw geladen wordt en niet de rest, zo is het menu dus maar 1x gemaakt.

Zie http://testsilvia.silty.nl/ voor voorbeeld.


Zie zonder 100% height in menu, content en body
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door kitty N
 
Rene Sn

Rene Sn

27/03/2009 18:58:00
Quote Anchor link
@kitty,

Ik heb 't effe getest en werkt prima :)

Hoewel ik niet zou kiezen voor een <iframe>

Zet in je silvia.css onder #inhoud
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
#inhoud {
margin: 0 0 0 0px;
text-align:center;
font-size:13px;
height:  99%;
padding: 0.1em;
overflow:hidden;
}


grts,
René
 
Pieter van Linschoten

Pieter van Linschoten

27/03/2009 20:49:00
Quote Anchor link
width 100% in combinatie met padding geeft in sommige browser problemen. padding wordt namelijk opgeteld bij de width, wat resulteert dat je div breder is dan eigenlijk kan.
 
Rene Sn

Rene Sn

27/03/2009 21:19:00
Quote Anchor link
Lapidi schreef op 27.03.2009 20:49:
width 100% in combinatie met padding geeft in sommige browser problemen. padding wordt namelijk opgeteld bij de width, wat resulteert dat je div breder is dan eigenlijk kan.


i know, maar ja zo zag 't er weer wat beter uit kan ze weer verder :D.
Div's in FF is meestal een CRIME :D
 
Kitty N

kitty N

27/03/2009 22:51:00
Quote Anchor link
Zie er in FF een stuk beter uit, thQ!

Kan ik nu gaan puzzelen met het menu, zodat deze helemaal doorloopt naar onder tot aan de footer.

Ik wil eigenlijk ook proberen om het op het gehele scherm te zien dat je dus niet moet scrollen voor de footer. Helaas werkt dat niet met height 100% navigatie staat nu op height 100%
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door kitty N
 
Pim Willems

pim Willems

28/03/2009 18:38:00
Quote Anchor link
Ipv iFrame zou je trouwens beter een php include kunnen gebruiken, werkt makkelijker mooier en sneller.
 
Kitty N

kitty N

30/03/2009 13:13:00
Quote Anchor link
@Pim,

Dat had ik misschien beter kunnen doen, maar dat lost mijn probleem nog niet op.


Weet iemand misschien hoe ik het volgende kan doen:
Is er een mogelijkheid om te kijken hoeveel pixels de hoogte van het scherm is, want stel je hebt een kop die geef je 50px mee als hoogte en je voet geef je 20px mee als hoogte. Dat je dan berekent hoeveel pixels er zijn, zodat ik dan het aantal pixels - kop - voet = pixels over

Zodat ik dan het aantal pixels over kan invullen bij de content als hoogte.

Waarom wil ik dit doen?
Omdat ieder scherm kwa grootte verschillend is. De ene heeft een 19 inch scherm en de ander maar een 15 inch.
 
Mitchell

Mitchell

30/03/2009 13:45:00
Quote Anchor link
Javascript, maar stel dat je dan vervolgens je browser verkleint/vergroot. Dan past hij zich niet aan en tenzij je dan niet min-height: gebruikt, kan het zijn dat je content niet verder kan vanwege dat je div niet groot genoeg is. (min-height werkt niet in IE)

En stel dat javascript niet aanstaat dan ziet iemand de site totaal anders. Ik raad je aan om gewoon te stoppen met dit idee van je (een layout totaal liquid in height) of je zult hacks zoals negatieve margins/paddings moeten gaan gebruiken.

Edit: Je zou ook met positions kunnen gaan werken, maar dan moet je daar natuurlijk wel mee moeten kunnen omgaan..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mitchell
 
Kitty N

kitty N

30/03/2009 14:03:00
Quote Anchor link
@ Mitchell,

Bedankt voor je antwoord, met position heb ik ook wat geprobeerd. Heb altijd gebruik gemaakt van frames, maar wil daar graag vanaf stappen. Ben daarom dus met div's aan het werk, wat dus erg nieuw voor mij is en weet dus ook niets tot niet veel van position af helaas. Heb ook al de site van w3school erbij gepakt.
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

30/03/2009 14:05:00
Quote Anchor link
Je kunt ook gewoon met procenten werken dan blijft hij altijd in verhouding.
 
Kitty N

kitty N

30/03/2009 14:08:00
Quote Anchor link
@ Jurgen,

Ik zal het daar eens mee proberen, dit doe ik zodra ik thuis ben kan het dan op 3 verschillende scherm(groottes) testen. Het hoeft namelijk geen proffesionele site te zijn.
 
Rene Sn

Rene Sn

30/03/2009 14:38:00
Quote Anchor link
@Silvia,

Ik ben daar lang lang lang geleden ook eens flink mee aan het 'zooien' geweest.
Schiet me net pas wat te binnen wat bij mij 't probleem toen de tijd was.

zie : http://swf2.sq4.nl/silvia/index2.php
Dat ziet er niet uit...
Hieronder zie je de <!DOC tag....

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">


http://swf2.sq4.nl/silvia/index.php
Dit ziet er al een stuk beter uit :P (teminste bij mij) ...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">


in de css heeft de body een margin van 5px, maar dat had ik ff gedaan om te zien of het ook netjes in 't scherm komt.

http://swf2.sq4.nl/silvia/silvia.css dit is de css met hier en daar wat aanpassingen

Ik hoop dat je d'r wat mee kunt Groetjes,
René
 
Kitty N

kitty N

30/03/2009 14:50:00
Quote Anchor link
@ Ren,

Bedankt :) Ik ga hier mee aan de slag, heb de css overgenomen, maar ik zie dat jij ook tabbelen hebt gebruikt, dus dat ga ik nog even veranderen. (dat het bij mij ook tabbelen zijn)
 
Rene Sn

Rene Sn

30/03/2009 15:26:00
Quote Anchor link
kitty schreef op 30.03.2009 14:50:
@ René,
Bedankt :) Ik ga hier mee aan de slag, heb de css overgenomen, maar ik zie dat jij ook tabbelen hebt gebruikt, dus dat ga ik nog even veranderen. (dat het bij mij ook tabbelen zijn)


Ja ik heb destijds ook gekozen voor tabellen omdat firefox en opera dacht ik, er anders een zooitje van maakte.
En zoals je ziet in http://swf2.sq4.nl/silvia/index.php, wanneer je nu je browser window groter/kleiner maakt dat de layout zich aanpast.
pim Willems schreef op 28.03.2009 18:38:
Ipv iFrame zou je trouwens beter een php include kunnen gebruiken, werkt makkelijker mooier en sneller.

zoals pim schreef : en met include werken heeft nog meer voordelen je maakt simpel je content pagina`s aan desnoods als "wiebenik.txt" zonder welke headers etc.

en op de plaats van * inhoud * zet je < ? include("wiebenik.txt") ? > hoewel het natuurlijk veel netter is om het zo te maken dat je niet de pagina met een variable werkt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
$pagina_naam
=$_GET['p'];
if (!file_exists($pagina_naam.".txt")) {
    $pagina_naam="bestaat_niet";
}

?>

* inhoud * vervang je dan voor < ? include($pagina_naam.".txt") ? >

aanroep is dan http://swf2.sq4.nl/silvia/index.php?p=wiebenik
de bovenstaande link, werkt al zoals ik het hier heb uitgelegd.
je moet dan wel zelf nog even bestaat_niet.txt aanmaken.

Groetjes,
René
 
Kitty N

kitty N

30/03/2009 15:32:00
Quote Anchor link
René,

Ik ben nu bezig met jou css en tabbelen, het ziet er al een stuk beter uit. Helaas ben ik nog niet thuis en kan het dus nog niet uploaden. De footer blijft nu staan. Werk nu gelijk met includes zodat ik geen iframe hoef te gebruiken. Ik heb alleen nog 1 vraag, ik heb de inhoud nu ook op 100% gezet net als navigatie, loopt dus nu ook mooi door tot aan de footer. Ben nu alleen nog aan het puzzelen om hem dan in de breedte ook helemaal te vullen.

Groetjes Kitty
 
Rene Sn

Rene Sn

30/03/2009 15:36:00
Quote Anchor link
@kitty, Ken ik beter even bekijken wanneer je thuis bent en het online hebt geplaatst. Want zo met de beschrijving snap ik effe niet wat je bedoeld. ;-)

Grts. René
 
Kitty N

kitty N

30/03/2009 15:42:00
Quote Anchor link
@ Rene, is goed. In ieder geval bedankt voor je moeite. Tussen half 6 en 6 uur staat het online.

Het staat nu online. Zoals je ziet heb ik om de inhoud even een border gezet zodat ik kan zien tot waar deze loopt. Graag zou ik willen dat de inhoud ook helemaal uitgelijnd wordt naar rechts. Dus ook beeldvullend. (net als de kop en voet)

Misschien begrijp je nu wat ik bedoel?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door kitty N
 
Rene Sn

Rene Sn

30/03/2009 19:04:00
Quote Anchor link
kitty schreef op 30.03.2009 15:42:
@ Rene, is goed. In ieder geval bedankt voor je moeite. Tussen half 6 en 6 uur staat het online.

Het staat nu online. Zoals je ziet heb ik om de inhoud even een border gezet zodat ik kan zien tot waar deze loopt. Graag zou ik willen dat de inhoud ook helemaal uitgelijnd wordt naar rechts. Dus ook beeldvullend. (net als de kop en voet)

Misschien begrijp je nu wat ik bedoel?
Dit gaat automatisch wanneer je het <iframe> verhaal vervangt voor de oplossing zoals ik die al eerder heb uitgelegd, paar berichten terug. include verhaal.

http://swf2.sq4.nl/silvia/index.php?p=wiebenik enz.

als je de php source wilt zien van index.php
http://swf2.sq4.nl/silvia/index.phps

* EDIT *

Oeps werkt effe niet..
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<?php
$pagina_naam
=$_GET['p'];
if (!file_exists($pagina_naam.".txt")) {
    $pagina_naam="bestaat_niet";
}

?>

<head>
        <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
        <title>Silvia Lombarts</title>
        <link rel="stylesheet" type="text/css" href="silvia.css" />
        
<script language="JavaScript1.2" type="text/javascript">
//<![CDATA[
                
                function over_effect(e,state)
                {
                        if (document.all)
                        source4=event.srcElement
                        else if (document.getElementById)
                        source4=e.target
                        if (source4.className=="menulines")
                        source4.style.borderStyle=state
                        else
                        {
                                while(source4.tagName!="TABLE")
                                {
                                        source4=document.getElementById? source4.parentNode : source4.parentElement
                                        if (source4.className=="menulines")
                                        source4.style.borderStyle=state
                                }
                        }
                }

                function UR_Start()
                {
                        UR_Nu = new Date;
                        UR_Indhold = showFilled(UR_Nu.getHours()) + ":" + showFilled(UR_Nu.getMinutes()) + ":" + showFilled(UR_Nu.getSeconds());
                        document.getElementById("ur").innerHTML = UR_Indhold;
                        setTimeout("UR_Start()",1000);
                }
                function showFilled(Value)
                {
                        return (Value > 9) ? "" + Value : "0" + Value;
                }
//]]>
</script>
    </head>

    
<body onload="UR_Start()">
<div id="north">
<table cellSpacing=0 cellPadding=0 border="0" height="100%" width="100%">
<tbody>
<tr><td  height="70" valign="top" >
<div id="kop">Silvia Lombarts</div>
 </td></tr>
 <tr><td valign="top" >
<div id="navigatie">
 <div id="menu">
     <table onMouseover="over_effect(event,'outset')" onMouseout="over_effect(event,'solid')" onMousedown="over_effect(event,'inset')" onMouseup="over_effect(event,'outset')" style="background-color:#F0F0F0">
      <tr>
        <td width="140" bgcolor="#E6E6E6"><font family: Georgia, Times, "Times New Roman", serif; size="3"><b>Menu</b></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="140" class="menulines"><font face="Arial" size="2"><a href="tekst.php" target="tekst">Home</a></font></td>

      </tr>
      <tr>
        <td width="100%" class="menulines"><font face="Arial" size="2"><a href="wiebenik.php" target="tekst">Wie
          ben ik?</a></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100%" class="menulines"><font face="Arial" size="2"><a href="stage.php" target="tekst">Stage</a></font></td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100%" class="menulines"><font face="Arial" size="2"><a href="links.php" target="tekst">Links</a></font></td>

      </tr>
    </table>

 </div>
</div>
<div id="inhoud"><? include($pagina_naam.".txt") ?> </div>
</td></tr>
<tr ><td valign="top" height="10">
<div id="footer"> Silty products<br />  27-03-2009  <font id="ur"></font> </div>
</td></tr>
</tbody>
</table>
</div>
</body>
</html>


Dan maar effe zo ;-)

Groetjes, René
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rene Sn
 
Kitty N

kitty N

31/03/2009 08:40:00
Quote Anchor link
Hallo René,

Ik heb nu hetzelfde als jou voorbeeld. Dus met die .txt dat werkt ook, alleen ziet dit er hetzelfde uit als gister, waarschijnlijk dacht je gister dat ik iframe gebruikte vanwege de border. Maar dat is niet zo, ik had een border gezet om de div inhoud. Hier even mijn codes:

index.php
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<?php
$pagina_naam
=$_GET['p'];
if (!file_exists($pagina_naam.".txt")) {
    $pagina_naam="bestaat_niet";
}

?>

<html>
<head>
<meta content="text/html; charset=utf-8" http-equiv="Content-Type"/>
<title>Silvia Lombarts</title>
<link href="silvia.css" type="text/css" rel="stylesheet">
<?php
include("js.php");
?>

</head>
<body onload="UR_Start()">
<div id="north">
<table height="100%" cellspacing="0" cellpadding="0" border="0" width="100%">
    <tbody>
        <?php
        include("hoofd.php");
        ?>

        <tr> <!-- Start Midden stuk -->
            <td valign="top">
                <?php
                include("menu.php");
                ?>

                <div id="inhoud" align="center"><?php include($pagina_naam.".txt") ?></div>
            </td>
        </tr> <!-- Einde menu -->
        <?php
        include("footer.php");
        ?>

    </tbody>
</table>
</div>
</body>
</html>


Voor ik die include $pagina_naam gebruikte had ik die andere omgezet naar includes.

ccs:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
@charset "utf-8";
/* CSS Document */
* {
margin: 0;
padding: 0;
}

html {
height: 100%;width:100%;
overflow:hidden;
}

body {
padding: 0;
font-family: Georgia, Times, "Times New Roman", serif;
color: black;
height: 100%;
width:100%;
overflow:hidden;
}

#kop {
background-color: #666;
color: white;
text-align:center;
font-family: Georgia, Times, "Times New Roman", serif;
height:70px;
font-size: 19px;
border: 1px solid #333;
}

#navigatie {
float: left;
width: 165px;
height: 100%;
margin-left: 0px;
background-color:#CCCCCC;
border-color:red;
padding-top: 0.5em;
border-right: 1px solid black;
border-left: 1px solid black;
}

#inhoud {
float:left;
margin: 0 0 0 0px;
text-align:center;
font-size:13px;
height: 100%;
padding: 0.1em;
overflow:hidden;
position: static;
border: 1px solid #333;
}

#footer {
float:bottom;
background-color: #ccc;
text-align:center;
font-size:11px;
padding-bottom: 1em;
border: 1px solid #333;
padding-left: 50px;
height:25px;

position: static;
}

.links:link {
color: #000000;
}    

.links:visited {
color: #000000;
}

.links:Hover {
color: #FF0000;
}

.menulines{
font-family: Georgia, Times, "Times New Roman", serif;
border:2.5px solid #F0F0F0;
}

.menulines a{
font-family: Georgia, Times, "Times New Roman", serif;
text-decoration:none;
color:#666666;
}

#menu {
margin-left: 6px;
}

.h1 {
font-size:16px;
}


Wat ik nu bedoel is dat de tekst uitgelijnt moet worden in het midden (de tekst van inhoud). Als je kijkt op http://testsilvia.silty.nl staat de tekst rechts, omdat inhoud niet helemaal doorloopt in de breedte. Misschien met het voorbeeld http://silvia.silty.nl dat het dan wat duidelijker wordt. Zoals je kan zien op die pagina wordt alles nog niet uitgerekt en is dat gemaakt op een 15 inch scherm.

silvia.silty.nl pakt hij alleen nog niet goed in ie..maar die pagina gaat zowiezo weg moet vervangen worden door testsilvia
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door kitty N
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.