[css]divje helemaal rechts van de pagina, niet de viewport.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pepijn de vos

pepijn de vos

19/07/2008 11:10:00
Quote Anchor link
ik heb een pagina die breder is dan het scherm, ik weet dat mensen niet houden van horizontaal scrollen, maar dat is mijn probleem, en als je het perse wil weten, de pagina loopt diagonaal, en met javascript gaat de horizontale scroll vanzelf me met de verticale.

maar nu wil ik de footer dus helemaal rechts onderaan de pagina hebben.
de footer, die uit zichzelf alle ruimte in de breedte op moet vullen gaat om een of andere reden maar tot de zijkant van het scherm, en width:100% geeft dus het zelfde resultaat.
position:absolute; in die hoek zou ook neerkomen op 100% en float:right; gaat ook niet verder dan dat.

het lijkt dus wel of de body niet me rekt met de pagina...
verder zit nergens een vaste breedte op de container body of html, en ik heb ook niet zo veel gedaan met overflow geloof ik.

hoe krijg ik de container zo ver dat hij wel me gaat met de pagina?
of hoe krijg ik de footer helemaal rechts?

de breedte is trouwens niet vast, dus position:absolute; left:200%; werkt ook niet goed.
en right:0; zou het zelfde opleveren als left:100%; toch?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 09:54:24
 
Winston Smith

Winston Smith

19/07/2008 11:43:00
Quote Anchor link
Heb je daar ook een online voorbeeldje/code van?
 
Niek Weevers

Niek Weevers

19/07/2008 12:20:00
Quote Anchor link
Misschien dat dit je verder kan helpen. Dit is in de hoogte, dus alleen even wijzigen naar de breedte.
http://www.gigadesign.be/2006/07/layout-met-100-hoogte/
 
Pepijn de vos

pepijn de vos

20/07/2008 14:25:00
Quote Anchor link
daar heb ik niks aan niek...mijn probleem is echt heel raar.
ik heb wat divs onder elkaar staan, niet gefloat ofzo, alleen met margins er op.(steeds 50px meer aan de linkerkant)
op een of andere manier blijven alle divs om dat brede spul heen even groot als de viewport, waardoor de footer binnen het scherm blijft, in plaats van helemaal rechts... als je recht naar beneden zou scrollen, maar als ik de veel pagina's heb zit je ook inde horizontale richting zo ver dat je de foter niet meer ziet omdat die da eignelijk helemala links staat.

versimpeld heb ik ongeveer dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<div id="container">
<div class="content" style="margin-left:0px;"></div>
<div class="content" style="margin-left:50px;"></div>
<div class="content" style="margin-left:100px;"></div>
<div class="content" style="margin-left:150px;"></div>
<div class="content" style="margin-left:200px;"></div>
</div>
<div id="footer">
<div id="dinges" style="float:right;">footer textje</div>
</div>


ik heb nu maar even de dingen die in de footer moesten in de header gezet, zodat je ze iig ziet.
maar ik wil wel weten hoe ik dit oplos.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.