css-layout wil maar niet lukken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Klein team zoekt grote fullstack .NET developer to

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever is marktleider in de Benelux en is Europees ook al aardig aan de weg aan het timmeren. Ze voorzien technische winkels van apparatuur om producten een langer leven te geven. Hiermee reduceren ze flink wat CO2 uitstoot en dat is natuurlijk goed voor iedereen! IT speelt een belangrijke rol in de bedrijfsvoering en de applicaties zijn van goed niveau. Als fullstack .NET developer ga jij je bijdrage leveren aan het verder verbeteren van de applicaties en de interne processen. Ze zijn nu met ruim 50 medewerkers in totaal en de afdeling development bestaat uit een 5tal developers.

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

Outsystems Developer Medior

Dit ga je doen Bouwen aan nieuwe en innovatieve applicaties; Maken van koppelingen tussen Outsystems en het bestaande applicatielandschap; Troubleshooting op bestaande software. Hier ga je werken De organisatie is internationale speler binnen de bouwbranche en richt zich op de infrastructuur, zowel boven als onder de grond. Ze zijn ruim 1100 man groot en maken op IT vlak een mooie groei door. Als ervaren Developer kom je te werken op een IT-afdeling van zo'n 25 man groot. Een aantal jaar geleden hebben ze de keuze gemaakt om zich meer te gaan richten op ontwikkeling en door de groei van de

Bekijk vacature »

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van de Back-end in .NET6 / C# en WebAPI (Focus);) Ontwikkelen van de Front-End in Nodje.js en Angular (secundair); Ontwikkelen in Blazor; Opstellen van een technisch ontwerp; Testen, documenteren en implementeren van de nieuwe applicatie; Verzorgen van de nazorg, na de implementatie. Hier ga je werken Binnen deze organisatie werken duizenden mensen binnen allerlei verschillende disciplines. Tevens hebben zij veel specialiteiten in huis, waaronder ook .Net Developers. Ter uitbreiding van een nieuw team en ter ondersteuning van het project zijn ze opzoek naar een nieuwe collega voor het team. Als C#.NET Developer zal jij je

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

PHP Developer

As a PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible. How do I become a PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the job suits you. You enjoy doing this Writing vanilla PHP code. Working with

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Senior, Medior and Junior SAP HANA Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12696 Introductie Our client is the world's leading provider of lithography systems for the semiconductor industry, manufacturing complex machines that are critical to the production of integrated circuits or chips. Our purpose is “unlocking the potential of people and society by pushing technology to new limits”. We do this guided by the principles “Challenge”, “Collaborate” and “Care”. Wat verwachten we van jou? SAP Certified Application Associate - SAP HANA Cloud Modeling (training and/or certification) Bachelor degree or higher Excellent understanding of SAP HANA (2.0 / Cloud), Data Modelling and writing

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »
Robert Hamers

Robert Hamers

02/11/2013 20:42:08
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik ben vandaag al uren bezig met het maken van een gewenste layout maar het wil simpelweg niet lukken. Ik wil best mijn code posten maar wat ik nu heb is ook maar weer van het internet geplukt.

Ik zal uitleggen wat ik wil.

Ik wil een header en een footer over de gehele breedte van de pagina. De footer moet altijd onderaan de pagina blijven. Als er meer content komt, dan moet de pagina kunnen scrollen met de footer nog steeds netjes onderaan.
In de content wil ik een gecentreerde div van 980px breed met een afwijkende achtergrondkleur. Deze kan dus groeien in de hoogte. Maar als er niet voldoende content is moet de achtergrondkleur van de div wel paginavullend blijven. Ofwel, de div moet doorlopen tot aan de footer. Om het wat te verduidelijken heb ik onderstaand plaatje gemaakt.

Afbeelding

Alvast bedankt voor de hulp. Degene die dit voor me kan oplossen ben ik eeuwig dankbaar!!!!

PHP hulp

PHP hulp

27/05/2026 12:39:36

Albert de Wit

Albert de Wit

02/11/2013 21:55:46
Quote Anchor link
Even een vraagje. Wil je dat de gele content even lang is als de inhoud die er in zit of moet hij altijd zo lang zijn als de pagina?

Nick kuijpers

nick kuijpers

02/11/2013 22:26:01
Quote Anchor link
bedoel je
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
    background-attachment:fixed;
en
Code (php)
1
min-height:...px;
Gewijzigd op 02/11/2013 22:32:16 door nick kuijpers

Robert Hamers

Robert Hamers

02/11/2013 22:46:32
Quote Anchor link
Albert, ik wil dat de gele div minimaal zo hoog is als de afstand van header tot footer. Zou er bijv. maar 1 regel tekst in staan dan nog zou het gele vlak tot aan de footer moeten lopen. Maar als de inhoud toeneemt moet de gele div meegroeien.

Ik ben een heel eind gekomen. Mbv de sticky footer trick bleef de footer netjes onderaan, ook als de inhoud toenam. Maar iedere keer als ik ging kloten om een 980px brede div in het midden te krijgen ging het mis. Of ik kreeg de inhoud niet gecentreerd of dat lukte wel maar beperkte de achtergrond kleur zich tot de inhoud.

Reshad F

Reshad F

03/11/2013 00:14:21

- SanThe -

- SanThe -

03/11/2013 00:49:55
Quote Anchor link
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<html>
<head>
<title>test</title>
<style>
#container
{
    margin        : 0px auto;
    height        : 90%;
    overflow    : auto;
}
#head
{
    height        : 10%;
    background    : red;
}
#content
{
    width        : 80%;
    min-height    : 90%;
    background    : yellow;
}
#footer
{
    position    : fixed;
    left        : 0px;
    right        : 0px;
    bottom        : 0px;
    background    : blue;
}
</style>
</head>
<body>
    <div id="container">
        <div id="head">
        </div>
        <div id="content">
        </div>
    </div>
    <div id="footer">
    </div>
</body>
</html>

Reshad F

Reshad F

03/11/2013 00:52:47
Quote Anchor link
@Santhe krijg je geen problemen met fixed footer als je met procenten werkt? ( zie het voor het eerst :p )

- SanThe -

- SanThe -

03/11/2013 00:58:18
Quote Anchor link
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Reshad F

Reshad F

03/11/2013 01:20:31
Quote Anchor link
In safari werkt het niet.

Robert Hamers

Robert Hamers

03/11/2013 10:31:36
Quote Anchor link
SanThe,

Dat is nog niet helemaal wat ik bedoelde. De footer is fixed maar die moet gewoon meeschuiven.
Bij de header heb ik boven, links en rechts een witte rand en tussen de gele content en de footer zit ook een witte rand.

- SanThe -

- SanThe -

03/11/2013 11:04:11
Quote Anchor link
Zo dan?
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<html>
<head>
<title>test</title>
<style>
#container
{
    height        : 100%;
    overflow    : auto;
}
#head
{
    background    : red;
}
#content
{
    width        : 80%;
    min-height    : 80%;
    background    : yellow;
}
#footer
{
    background    : blue;
}
</style>
</head>
<body>
    <div id="container">
        <div id="head">
        </div>
        <div id="content">
        </div>
        <div id="footer">
        </div>
    </div>
</body>
</html>

Robert Hamers

Robert Hamers

03/11/2013 11:20:59
Quote Anchor link
SanThe, dit is voor 99% wat ik wil. Enorm bedankt alvast.
Nog 1 kleine toevoeging. De header en footer zijn 10% en de content dus 80%. Maar is het ook mogelijk een footer van 120px hoog en een footer van 40px te verwerken in je script?

Mijn header bevat namelijk een header (duh) en een navigatiemenu en die zijn bij elkaar 120px hoog.
Gewijzigd op 03/11/2013 11:23:00 door Robert Hamers

- SanThe -

- SanThe -

03/11/2013 17:47:48
Quote Anchor link
Met pixels gaat het naar mijn weten niet lukken op deze manier.

M B

M B

03/11/2013 17:54:06

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.