Current_date geeft niet het verwachte resultaat

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Piet Knaap

Piet Knaap

23/08/2012 13:16:27
Quote Anchor link
SELECT Naam,n,y,d,
DAY(CURRENT_DATE()) ,
MONTH(CURRENT_DATE()) ,
YEAR(CURRENT_DATE())
FROM mssgs
WHERE m='MONTH(CURRENT_DATE())' AND y='YEAR(CURRENT_DATE())' AND d='DAY(CURRENT_DATE())'
ORDER BY Naam

Ik heb een MySQL query waar ik los de jaar,maand,dag wil vergelijk in mijn tabel. Als ik de bovenstaande query uitvoer zonder het WHERE gedeelte krijg ik netjes los de dag (23), maand (8),jaar(2012) terug. Tot zover werkt mijn query.

Alleen als ik deze waardes dan wil gaan gebruiken (zie WHERE) dan krijg ik niets terug van de query....
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 03:18:28
 
Flip --

Flip --

23/08/2012 13:24:54
Quote Anchor link
je moet de dingen zoals DAY(CURRENT_DATE()) niet tussen quotes zetten omdat je integers vergelijkt
 
Piet Knaap

Piet Knaap

23/08/2012 13:25:01
Quote Anchor link
Opgelost. Je mag bij een functie geen ' ' gebruiken...

SELECT Naam,n,y,d,
DAY(CURRENT_DATE()) ,
MONTH(CURRENT_DATE()) ,
YEAR(CURRENT_DATE())
FROM mssgs
WHERE m=MONTH(CURRENT_DATE()) AND y=YEAR(CURRENT_DATE()) AND d=DAY(CURRENT_DATE())
ORDER BY Naam
 
Flip --

Flip --

23/08/2012 13:31:33
Quote Anchor link
overigens zou ik DATE, TIME of DATETIME gebruiken in mysql in plaats van losse kolommen voor maand, dag en jaar. Losse kolommen zijn alleen handig als je een interval wilt opslaan naar mijn ervaring.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.