Dag veranderen in query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ton

Ton

04/04/2006 00:19:00
Quote Anchor link
Tot op heden hebben jullie me al een eind verder geholpen , ik ben nu op zoke naar een methode om onder een tabel die ik uit een query haal warin opdrachten voor vandaag staan een optie bladren met dagen in te bouwen.

Ik gebruikte to op heden de optie
WHERE DATE(Datum = CURDATE() er vanuitgaande dat ik dit later makkelijk zou kunnen veranderen in CURDATE($nd)

Waarbij $nd +1 of -1 zou zijn

Ik kwam er al snel acter dat dit niet kan. Echter ik kom nergens tegen hoe ik dit zo aanpas dat ik een vergelijkbare optie krijg als CURDATE() + dag

Eenvoudigste oplossing lijkt mij om een variable te maken die ik met 1 ophoog voor een dag vooruit of met 1 dag achteruit.

bv :
$zoekdatum = CURDATE()
$zoekdag = $zoekdatum code om %d met 1 verlagen of verhogen afhankelijk van waarde $nd

Ik dacht al aan %d 1 ophogen bij DATE_FORMAT maar dat werkt ook niet.

Een klein voorbeeld zou me hier een eind op weg helpen.

Verwijs me svp niet naar de PHP handleiding met datums want die kon mij hier geen oplossing bieden (althans ik heb die niet kunnen vinden.
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 02:22:39
 
Frank -

Frank -

04/04/2006 01:01:00
Quote Anchor link
De handleiding had je een eind op weg kunnen helpen...

En kijk eens naar de functie DATE_ADD().

Hopelijk ben je zo weer op weg geholpen. Succes!
Gewijzigd op 04/04/2006 01:03:00 door Frank -
 
Ton

Ton

04/04/2006 21:11:00
Quote Anchor link
Zoals je in mijnbericht hierboven had kunnen lezen , helemaal onderaan heb ik daar dus gekeken......

En me vandaag ook weer ongeveer een uur of 6 op blindgestaard diverse keren opnieuw geprobeert en het uiteindelijk maar opgegeven voor vandaag.

Zoals al eerder verteld ik ben een echte beginneling, voor sommige mensen is alles heel vanzelfsprekend zoals het daar staat, voor anderen echter niet.
 
Frank -

Frank -

04/04/2006 21:25:00
Quote Anchor link
De handleiding van php (waar jij naar verwijst) is wat anders dan de handleiding van MySQL. En MySQL kan sneller met datums e.d. rekenen dan dat php dat kan, vandaar dat ik je daar naar verwijs.

Is het overigens nu gelukt?
 
Ton

Ton

05/04/2006 00:48:00
Quote Anchor link
Nee helaas nog steeds niet, ben nu eerst maar met controles inbouwen bezig, wil nog wel eens helpen indien je het even van je afzet en een dag later opnieuw kijkt.
 

05/04/2006 08:07:00
Quote Anchor link
zoiets dus

WHERE Datum >= (DATE_ADD(NOW(), INTEVAL 1 DAY) AND Datum >= (DATE_SUB(NOW(), INTEVAL 1 DAY)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.