Data uit database halen.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johnny Test

Johnny Test

25/12/2014 14:35:13
Quote Anchor link
Ik heb in een bestand een email variabele aangemaakt om de e-mail van een gebruiker uit de database te halen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$email = mysqli_query($con, "SELECT email FROM gebruikers WHERE Gebruikersnaam='" .  $gebruikersnaam . "'");


Hierna heb ik er een Session van gemaakt zodat ik het altijd zou kunnen gebruiken
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
[$_SESSION['email'] = $email;]


In een ander php bestand roep ik deze session op,
Lijn 50:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<h7>Email:</h7> <h8><?php echo $_SESSION['email']?></h8>

Maar hierbij krijg ik een error:
"Catchable fatal error: Object of class mysqli_result could not be converted to string in C:\wamp\www\profiel.php on line 50"


Mijn fout zit waarschijnlijk niet bij de session maar bij het verzamelen van de data uit de database, zou iemand mij even kunnen helpen?
Gewijzigd op 25/12/2014 14:36:55 door Johnny Test
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 15:09:50
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/12/2014 15:04:47
Quote Anchor link
Voeg eens foutafhandeling aan je query toe.
 
Willem vp

Willem vp

25/12/2014 16:47:00
Quote Anchor link
mysqli_query() geeft een mysqli_result-object terug. Dat object ken je toe aan een sessievariabele. Niks mis mee.

Het gaat mis wanneer je die sessievariabele gaat gebruiken in een echo. Er zit namelijk geen string in, maar een object.

De fout zit dus noch in het ophalen van de gegevens uit de database noch in de session, maar in de manier waarop je de data behandelt. ;-)
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/12/2014 17:30:06
Quote Anchor link
Tevens niet vergeten om eerst session_start(); aan te roepen in alle php scripts alvorens je sessie variabelen wilt lezen of aanmaken/overschrijven.
 
Johnny Test

Johnny Test

26/12/2014 14:33:06
Quote Anchor link
Sorry voor het laat reageren! Ik moest blijkbaar gebruik maken van mysqli_fetch_assoc. Het werkt nu perfect.
$result = mysqli_query($con,"SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam= 'Aaron159357' AND wachtwoord = 'minigolf'");

$row = mysqli_fetch_assoc($result);


En ik weet hoe ik sessions gebruik hoor Frank, het ging vooral echt over het halen van data uit mijn database, toch bedankt ;)
Gewijzigd op 26/12/2014 14:33:55 door Johnny Test
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.