Database automatisch bijvullen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mick

Mick

08/10/2004 11:58:00
Quote Anchor link
Het is misschien maar een heel klein en makkelijk scriptje maar ik weet niet hoe ik zoiets moet aanpakken. Ik heb bijvoorbeeld 2 kollommen (serienummer en typenummer) in de database staan.

http://members.lycos.nl/testvirotest/help.gif

Je ziet bijvoorbeeld dat het eerste serienummer is doorgetrokken tot er een nieuw serienummer komt. Nu zie je daar een ander serienummer staan, deze is niet doorgetrokken.

Ik zou graag willen dat als er een leeg veld is dat hij het gegeven dat boven hem staat kopiert en in die lege cel zet. Als er al iets in die cel staat moet hij gewoon een cel verder naar beneden.

Idem is dit met typenummer alleen als het script er is is het alleen de kwestie om de kolomnaam aan te passen.

Handmatig de cellen vullen is helaas geen optie. Dit is een voorbeeld maar er zijn echt heel veel rows in de database.

Heeft iemand al dit script in zijn bezit? Ik hoop het echt...
Gewijzigd op 08/10/2004 11:58:00 door Mick
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 04:31:27
 
B a s
Beheerder

B a s

08/10/2004 12:39:00
Quote Anchor link
via een select query, kijken of leeg veld is, zo ja, de vorige value die je hebt opgeslagen in een var erin schrijven??
 
Mick

Mick

08/10/2004 12:47:00
Quote Anchor link
precies... zoiets zoek ik... maar hoe ik dat uit moet schrijven... ben al druk bezig om dat uit te zoeken op bijv. php.net :(
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.