Database datum verschuiven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Victor b

victor b

25/11/2010 09:38:42
Quote Anchor link
Beste,

Ik heb momenteel een script waarin het mogelijk is een bezoeker te registreren voor een bepaalde datum.
Nu komen sommige bezoekers ook meerdere dagen en is het zinloos om voor elke dag de bezoeker te gaan invoeren.
Hoe kan ik nu zeggen dat de bezoeker bijboorbeeld een week komt dus dat in de database de datum elke keer verspringt? Of moet er dan in de database deze persoon 5x ingevuld worden met een verschillende datum?
Alvast bedankt! :D
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 16:25:48
 
TJVB tvb

TJVB tvb

25/11/2010 09:41:00
Quote Anchor link
Je zet de begin en eind datum verschillend?

Hoe moeten wij het weten wat er kan als we jou datastructuur geheel niet kennen?
 
Victor b

victor b

25/11/2010 09:45:17
Quote Anchor link
er is een scherm die kijkt naar de datum van vandaag als er velden zijn met de datum van vandaag laat hij dus die bezoekers zien.
Het is gewoon heel simpel ik heb een database met dus velden zoals naam en andere gegevens van de bezoeker en dus een datum veld met daarin de datum dat de bezoeker komt.
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk voor je;)
 
John D

John D

25/11/2010 09:48:37
Quote Anchor link
Victor b op 25/11/2010 09:38:42:
Beste,
Hoe kan ik nu zeggen dat de bezoeker bijvoorbeeld een week komt dus dat in de database de datum elke keer verspringt? Of moet er dan in de database deze persoon 5x ingevuld worden met een verschillende datum?
Alvast bedankt! :D

Misschien moet je je datamodel aanpassen waardoor je een bezoeker een van/tot datum kan geven in plaats van slechts 1 dag. Je vraag is niet helemaal helder maar je hebt kennelijk een onjuist datamodel voor de door jou gewenste functionaliteit.
 
Victor b

victor b

25/11/2010 09:52:55
Quote Anchor link
John D op 25/11/2010 09:48:37:
Victor b op 25/11/2010 09:38:42:
Beste,
Hoe kan ik nu zeggen dat de bezoeker bijvoorbeeld een week komt dus dat in de database de datum elke keer verspringt? Of moet er dan in de database deze persoon 5x ingevuld worden met een verschillende datum?
Alvast bedankt! :D

Misschien moet je je datamodel aanpassen waardoor je een bezoeker een van/tot datum kan geven in plaats van slechts 1 dag. Je vraag is niet helemaal helder maar je hebt kennelijk een onjuist datamodel voor de door jou gewenste functionaliteit.


Dus wat jij zegt is dat ik er nog een database veld moet bijmaken dan met de einddatum van het bezoek? Maar de dagen daartussen zijn dan blanco hoe worden die dan ingevuld?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

25/11/2010 09:56:14
Quote Anchor link
Dat is de vraag, is het altijd een aaneengesloten aantal dagen dan heb je begin en eind waar je op controleert.


Zijn het losse dagen dan heb je een losse tabel

bezoekers
id|naam|....

dagenaanwezig
id|user_id|dag

Bij de bezoekers heb je wel de gebruikers staan maar geen datum meer.
Bij de dagenaanwezig heb je van de bezoekers staan welke dag ze aanwezig zijn
 
Victor b

victor b

25/11/2010 10:14:48
Quote Anchor link
Het zijn een aaneengesloten dagen inderdaad. Maar hij controleerd door te kijken naar de dag van vandaag dus stel ik laat hem kijken naar begin en eind datum dan zal die ze op die dagen laten zien. Maar die dagen die daar tussen zit zal hij niks tonen. Hoe los ik dit dan op?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

25/11/2010 10:16:24
Quote Anchor link
Je controle aanpassen?
 
Victor b

victor b

25/11/2010 10:17:52
Quote Anchor link
door te laten kijken naar begin en eind datum en datas daar tussen?
Is dat mogelijk met een between ofzo?
 
Jeroen Jansen

Jeroen Jansen

25/11/2010 10:19:01
Quote Anchor link
Je selecteert de bezoekers door te kijken of de huidige datum groter of gelijk is aan de begindatum en kleiner of gelijk aan de einddatum:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
select naam
from   bezoekers
where  bezoekdatum_vanaf <= now()
and    bezoekdatum_totenmet >= now()
 
Victor b

victor b

25/11/2010 10:20:45
Quote Anchor link
Dus stel begin datum is 1-1-2011 en einddatum 1-2-2011 en het is nu bijvoorbeeld 10-1-2011 dan zal hij hem dus moeten tonen met de hier boven genoemde code?
 
Jeroen Jansen

Jeroen Jansen

25/11/2010 10:28:23
Quote Anchor link
Ja, dan zou hij inderdaad geselecteerd moeten worden.
Probeer het maar.
 
- SanThe -

- SanThe -

25/11/2010 11:10:59
Quote Anchor link
SELECT ..... WHERE CURDATE() BETWEEN startdatum AND einddatum
Gewijzigd op 25/11/2010 11:12:21 door - SanThe -
 
Victor b

victor b

26/11/2010 10:58:20
Quote Anchor link
Danku Jeroen Jansen en SanThe!
Beide manieren werken super!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.