Database koppelen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels

Niels

14/05/2007 18:30:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

ik werk met een soort principe van hoofd-site en slave-site. Het zit zo:
Ik heb 1 website (www.herbashape.be) waar verschillende producten opstaan. Nu heb ik nog een aantal andere website's (www.herba-fitengezond.be) waar net hetzelfde opstaat (is de bedoeling) alleen is de eigenaar iemand anders, en moeten de formulieren naar een ander emailadres worden gestuurd enzo.

Nu zou ik graag een stuk uit de database willen koppelen. Dat wanneer ik op de website van herbashape (hoofd-site) de prijzen van de producten in de database verander, deze automatisch ook worden aangepast op de site's zoals herba-fitengezond.

Anders vraagt het verschrikkelijk veel werk om telkens opnieuw database per database, product per product de prijzen te veranderen.

Is er de mogelijkheid, een stuk script dat enkel de prijzen van die producten uit die database gaat halen? De database van een andere website?

Alvast bedankt,

Nielz
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 17:41:03
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

14/05/2007 18:53:00
Quote Anchor link
staan de websites op dezelfde server?

Er is een heleboel mogelijk maar het hangt helemaal af van wat jij mag van je host.
 
Niels

Niels

14/05/2007 20:59:00
Quote Anchor link
De websites staan beide gehost bij one.com

Al de websites die ik mag laat ik daar hosten...
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

14/05/2007 21:48:00
Quote Anchor link
Mischien kan je verbinding maken met de ene DB vanaf de andere site. Anders zal je een script moeten schrijven wat na het bijwerken van de hoofdsite een UPDATE sql genereert voor de andere site.
 
Niels

Niels

14/05/2007 22:00:00
Quote Anchor link
Oke, om eerlijk te zijn kan ik niet goed volgen. Ik heb een klein beetje kennis van PHP, maar hoe ik daar aan moet beginnen, sorry, maar dat zou ik in geen 1000... jaar weten :$

Kun je me misschien een klein beetje meer uitleg geven?
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

14/05/2007 22:05:00
Quote Anchor link
Hoeveel tijd en energie ben je bereid erin te stoppen?
 
Niels

Niels

14/05/2007 22:06:00
Quote Anchor link
Toch redelijk wat hoor... Als ik weet dat het werkt ben ik er 200% bereid voor!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.