Database Optimalisatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thomas de vries

thomas de vries

28/07/2017 23:00:39
Quote Anchor link
Goedenavond,

Ik heb een vraag over een goede tabel.

Ik heb op dit moment 2 tabellen.

Users
gold_sended

in gold sended staan gegevens in van alleen de gebruikers die wat verstuurd hebben.
Via een query haal ik de gegevens uit gold sended en vergelijk ik dat met user_id van users.

Dit geeft bij mij helaas geen juiste weergave of ik gebruik de query verkeerd.

Maar als ik nu het volgende doe
in gold sended zet ik ook alle user names in.
Dan hoef ik niet meer te matchen met users. maar kan ik het er gewoon eruit halen en de hand van sessies.

Wat is beter 1 tabel voor alles
of 2 tabellen?

Hopelijk ben ik duidelijk.

Met vriendelijke groet,
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 08:54:50
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

28/07/2017 23:20:09
Quote Anchor link
Is sended bedoeld als voltooid deelwoord van send?

to send, sent, sent
Gewijzigd op 28/07/2017 23:20:35 door Adoptive Solution
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

28/07/2017 23:25:46
Quote Anchor link
>> Maar als ik nu het volgende doe
>> in gold sended zet ik ook alle user names in.
Whoa nee, heel erg niet doen. Geef de query die je gebruikt eens. En corrigeer zoals Adoptive Solution aangeeft ook meteen je spelling in je tabellen even.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

29/07/2017 01:33:06
Quote Anchor link
... of gebruik op zijn minst user id's dan.

Maar die tabel vertelt je alleen hoeveel persoon X naar persoon Y stuurt (lijkt mij?), dus daar kun je niet uit afleiden hoeveel iemand bezit, enkel hoeveel iemand heeft gestuurd of ontvangen. Hierin staan alleen verschillen (delta's) neem ik aan. Of ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt:
Quote:
Dit geeft bij mij helaas geen juiste weergave of ik gebruik de query verkeerd.


Ook is het (heel) belangrijk dat je dit soort geld-transacties in database-transacties regelt zodat op elk moment geld maar 1x van eigenaar kan veranderen en dat er geen geld verloren gaat of uit het niets ontstaat. Dat is namelijk een van de klassieke voorbeelden van wat er zoal mis gaan kan als je dit soort veranderingen niet in één ondeelbare (atomaire) actie uitvoert.
Gewijzigd op 29/07/2017 01:33:26 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.