Databaselocatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer wanted! (Angular, React, Vue.j

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Angular

Functie Er zijn momenteel 5 SCRUM-teams waarvan drie gefocust zijn op DevOps en de huidige projecten en twee op innovatie van de platformen. Jij zal onderdeel worden van het innovatie Scrum team. De 2 multidisciplinaire innovatie teams bestaan momenteel uit 14 werknemers. Jij als senior Front end developer wordt onderdeel van onze innovatieteams. De innovatieteams houden zich bezig met het door ontwikkelen van de huidige producten en denken na over nieuwe functionaliteiten. Binnen de rol van Front end developer krijg je veel vrijheid en kan je je dag zelf indelen. Dingen waar jij je dagelijks mee bezig zult houden is

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Python Developer

Dit ga je doen Als Python Developer ben je verantwoordelijk voor: Het ontwikkelen van Stuurprogramma's in Python zodat er verbindingen kunnen worden gelegd tussen besturingssystemen en (AV) hardware; Het testen en debuggen van Stuurprorgamma's; Het communiceren met noodzakelijke partijen in gevallen waar extra technische details nodig zijn om een Stuurprogramma te ontwikkelen of problemen op te lossen; Het maken van de nodige technische documentatie (in het Engels); Het participeren in een Scrum/Agile omgeving. Hier ga je werken Deze internationale organisatie is wereldwijd een succesvol producent en leverancier van professionele AV hard- en software. Klanten gebruiken de producten o.a. voor het

Bekijk vacature »

Back end developer Digital agency

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 20 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior Software Developer (HBO / WO)

Functie omschrijving Voor een leuke opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Dan hebben wij bij Jelling IT Professionals de perfecte opdrachtgever in de omgeving van Hoofddorp. Binnen deze functie vervul je een onsite learning programma waarbij je aan de slag gaat met PHP en Laravel. Hierbij ben je voornamelijk werkzaam op verschillende klantlocaties en is het jouw taak om hun wensen en eisen

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »
Bart van Tol

Bart van Tol

03/10/2011 09:35:54
Quote Anchor link
Hoi,
Ik heb pas het sitebeheer overgenomen van een ander.
De site maakt gebruik van een agenda (opsomming van activiteiten) die de activiteiten uit een database haalt.

Ik kan alleen niet vinden waar deze database staat. Moet deze ook op de server staan, of waar staan de databasegegevens en waar kan ik deze aanpassen?

Gr.
Gewijzigd op 03/10/2011 12:15:30 door Bart van Tol
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 18:28:25
 
Aad B

Aad B

03/10/2011 11:10:21
Quote Anchor link
Je zal eerst op zoek moeten naar de database connectie. Zoek even naar de code of scripting waar de connectie wordt opgezet voorafgaand aan het ophalen van de gegevens. Misschien in een include of require statement?? Plaats eens een (klein) stukje code.
Gewijzigd op 03/10/2011 11:11:03 door Aad B
 
Bart van Tol

Bart van Tol

03/10/2011 11:18:58
Quote Anchor link
Een deel van de code is

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?
  $dbname
     = "...";
  $dbserver   = "localhost";
  $dbuser     = "..";
  $dbpass     = "..";
  $table      = "..";

//  $table2     = "";

//$dbname     = "x";
//$dbserver   = "localhost";
//$dbuser     = "x";
//$dbpass     = "x";
//$table      = "x";

?>


Zou ik het hier uit kunnen halen waar de database staat?
 
- SanThe -

- SanThe -

03/10/2011 12:03:56
Quote Anchor link
Localhost. Dus de database draait op dezelfde machine.
 
Bart van Tol

Bart van Tol

03/10/2011 12:05:48
Quote Anchor link
Dit zal dan dus nog de comp. zijn van de andere waarvan ik het beheer het overgenomen.
Ik heb zelf niet de database op mijn computer staan.
Moet ik hiervoor contact opnemen met de andere beheerder of is er een andere manier dat ik de database ook zelf krijg (ik weet user en pass)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2011 12:10:29
Quote Anchor link
Je kan via phpMyAdmin een export-bestand maken van de database als dat eventueel nodig is. Via phpMyAdmin kan je teven de database beheren.

De bestanden waarin de database staan, daar heb je verder niks aan, hoewel je er zelf niet direct bij zal kunnen/mogen komen.


En zou je de titel even a.u.b. kunnen veranderen van je topic?
"Database" is behoorlijk globaal namelijk
Gewijzigd op 03/10/2011 12:13:17 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

03/10/2011 12:12:17
Quote Anchor link
Contact opnemen en alle gegevens opvragen lijkt mij wel het beste. Een goede backup zodat jij het terug kunt zetten.
 
Bart van Tol

Bart van Tol

03/10/2011 12:15:08
Quote Anchor link
Het liefst krijg ik de gegevens zonder contact of te nemen, ons contact is niet heel goed :S

Dus: hoe kan ik aan de database komen, deze aanpassen zodat de aanpassingen ook op de site komen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2011 12:17:42
Quote Anchor link
Zoals ik al zei, dat kan via de webbased tool: phpMyAdmin

Vaak bereikbaar op je domein via /phpMyAdmin, of anders via het control-panel. De inloggegevens daarvan (username/password) kan je in het configuratie-bestand van de site vinden bij $dbuser en $dbpass.
Gewijzigd op 03/10/2011 12:18:04 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

03/10/2011 12:18:31
Quote Anchor link
Je kan proberen of die remote bereikbaar is.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2011 12:24:25
Quote Anchor link
Dit kan je bijv. doen met Toad of Navicat. Hoewel ik uit ervaring spreek dat niet elke hosting remote-connecties toestaan naar de database. In dat geval ben je afhankelijk van phpMyAdmin of de SSH-command line (laatste is vooral bedoeld voor de gevorderden).
Gewijzigd op 03/10/2011 12:25:30 door - Ariën -
 
Bart van Tol

Bart van Tol

03/10/2011 13:01:43
Quote Anchor link
Als ik http://www.mijnsite.nl/phpMyAdmin intyp geeft hij een foutmelding. Betekent dit dat het niet is geinstalleerd?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2011 13:07:09
Quote Anchor link
En wat is de foutmelding? Ik neem aan dat mijnsite.nl niet jouw site is, en dat je dat gefingeerd hebt voor op het forum?

Iets meer specifieke informatie mag wel.
Gewijzigd op 03/10/2011 13:08:05 door - Ariën -
 
Bart van Tol

Bart van Tol

03/10/2011 13:08:08
Quote Anchor link
Een gewone 404 foutmelding

Maar zou ik op de ftp client niet kunnen vinden waar de database is opgeslagen?
Gewijzigd op 03/10/2011 13:09:41 door Bart van Tol
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2011 13:15:28
Quote Anchor link
Ook niet in het control-panel van je hosting als je die hebt? Je zou het kunnen navragen, of desnoods zelf kunnen installeren.

Je kan ook proberen of je een remote-connectie aan kan maken met bijv. Navicat.

Quote:
Maar zou ik op de ftp client niet kunnen vinden waar de database is opgeslagen?

Zoals ik al eerder zei daar heb je niks aan, al zou je die vinden. Zeer kleine kans trouwens dat je die via FTP zou kunnen vinden.

De enige manier om hem aan te kunnen passen of te exporteren is via een MySQL tool zoals phpMyAdmin, of een remote-programma zoals Toad of navicat.
Gewijzigd op 03/10/2011 13:21:04 door - Ariën -
 
Maikel  B

Maikel B

03/10/2011 13:50:42
Quote Anchor link
Je zou toch gewoon kunnen inloggen op het beheerpaneel van je host? (directAdmin etc.)
Daar zie je dan wss ook je phpMyAdmin staan
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2011 13:54:42
Quote Anchor link
Bij Directadmin kan je het gewoon via /phpmyadmin benaderen. Bij Plesk als control-panel moet je geloof ik eerst inloggen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.