Databases periodiek synchroniseren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer

Dit ga je doen Je bent verantwoordelijk voor de warehouse applicatie die een integratie heeft met de PLC laag; Je ontwikkelt in C#/.Net; Je werkt mee aan de migratie naar .NET 6; Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van interfaces en het visualiseren van componenten; Je denkt mee over het design voor business oplossingen; Je bent verantwoordelijk voor het testen van de gebouwde oplossing. Hier ga je werken Voor een internationale organisatie in de transport zijn wij momenteel op zoek naar een Software Developer. Zij zijn wereldwijd de grootste speler en lopen voorop met het automatiseren van alle processen van

Bekijk vacature »

C# Developer Research and Development - Delft

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Medior Werklocatie: Delft Vacature ID: 6307 Introductie C# Developer Research and Development - Delft - Onze klant is één van de meest innovatieve bedrijven in de region van Delft. Op dit moment zijn ze voor het innovatie centrum. In het innovatie centrum wordt gewerkt aan de nieuwste technieken voor navigatie software. R&D / C# / Pattern Recognition / Algorithms / 3d Data / DotNET Functieomschrijving Als C# Developer kom je te werken in een innovatief scrumteam. We ontwikkelen en door ontwikkelen de nieuwste technieken op het gebied van navigatie software. Deze software wordt onder andere

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Developer

Functie omschrijving Gaat jouw hart sneller kloppen van software developen in C#.NET? Voor een softwarebedrijf in regio Den Bosch zijn wij op zoek naar een C# programmeur. Lees snel verder! Wat ga je doen? Je gaat werken met C# en ASP.NET MVC Framework om onder meer webapplicaties, webshops en websites te ontwikkelen. Je optimaliseert de bestaande software en helpt mee aan het automatiseren van bedrijfsprocessen. Je gaat samen met je collega's de juiste oplossing op basis van de wensen van de klanten uitwerken tot een mooi product. Bedrijfsprofiel Het ontwikkelen van softwareoplossingen en kantoorautomatiseringen is waar dit bedrijf voor staat.

Bekijk vacature »

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

C# .NET developer voor innovatieve applicaties gez

Bedrijfsomschrijving Deze werkgever houdt zich al ruim 20 jaar bezig met het ontwikkelen van innovatieve software en dat willen ze graag nog lang doorzetten. En dat merk je ook als je als .NET developer hier aan de slag gaat. De applicaties worden continu doorontwikkeld met altijd als uitgangspunt dat zowel de kwaliteit als het gebruikersgemak van hoog niveau is. Het bedrijf telt inmiddels ruim 25 medewerkers waarvan meer dan de helft op de development afdeling werken. Meer weten over deze werkgever? Mail naar [email protected] of bel 0657578548 Functieomschrijving Je komt te werken in een Scrum team met andere .NET developers

Bekijk vacature »

Full stack Python developer

Functie Samen met andere collega’s (een product owner, een software manager en een ervaren ontwikkelaar) ga jij onze producten verder ontwikkelen. Jouw verantwoordelijkheden zullen bestaan uit: – Verder wil gaan met de ontwikkeling van onze bestaande producten; nieuwe features! – Meedenkt over de roadmap van onze producten – Als sparringpartner kan optreden op het gebied van development – Zelf ook nieuwe ideeën op tafel durft te leggen en deze van scratch af aan wilt bouwen Hieronder ook een paar voorbeelden van projecten waar we momenteel mee bezig zijn of binnenkort aan willen beginnen: – Real-time interactie creëren in onze web

Bekijk vacature »

React developer Inhouse cloudplatform

Functie De functie: Als front-end developer kom je te werken naast 2 andere front-end/React developers, waaronder één senior. Een hele mooie kans dus om in korte tijd veel nieuwe kennis en ervaring op te doen. Ze hebben momenteel veel werk hierin en daarom willen ze het team graag uitbreiden. Het is van belang dat je, zeker gezien het vele thuiswerken, in ieder geval al een aantal projecten hebt gedaan in React. Taken waar je aan kunt denken zijn het ontwikkelen van client-applicaties o.b.v. HTML5, React en andere open standaarden. Ook ben je nauw betrokken bij het implementeren van designs o.b.v.

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »
Ruud van der Woude

Ruud van der Woude

05/06/2015 07:51:47
Quote Anchor link
Ik opzoek naar een mogelijkheid om twee databases (en later 4 databases) met elkaar de synchroniseren. Dit moet dan ook periodiek plaatsvinden. Zonder tussen komst van een programmeur.
Wat ik tot op heden ben tegengekomen zijn allemaal losse tools die extern draaien en het niet periodiek aansturen.

Heeft iemand een idee hoe ik het zou kunnen aanpakken?

thx
Ruud
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 11:38:03
 
Bart V B

Bart V B

05/06/2015 08:00:16
Quote Anchor link
Je maakt een stukje script dat dit kan doen.
Om het periodiek te maken gebruik je op een Linux systeem een cronjob.
Volgens mij heet dat op een Windows systeem taak planner maar dat weet ik niet zeker.
 
Ruud van der Woude

Ruud van der Woude

05/06/2015 08:08:06
Quote Anchor link
Dank je Bart,
Hier had ik ook al over nagedacht. Maar is er geen mogelijkheid om dat op de mysql server zelf te regelen. De databases staan op de zelfde server. Maar moeten afzonderlijk beschikbaar zijn voor de gebruikers.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

05/06/2015 09:29:03
Quote Anchor link
Ruud van der Woude op 05/06/2015 08:08:06:
Dank je Bart,
Hier had ik ook al over nagedacht. Maar is er geen mogelijkheid om dat op de mysql server zelf te regelen. De databases staan op de zelfde server. Maar moeten afzonderlijk beschikbaar zijn voor de gebruikers.


Zie Ward zijn reactie
Gewijzigd op 05/06/2015 09:30:07 door Frank Nietbelangrijk
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

05/06/2015 09:29:06
Quote Anchor link
>> Maar is er geen mogelijkheid om dat op de mysql server zelf te regelen. De databases staan op de zelfde server.

Jawel, de Event Scheduler van MySQL. Aangezien de databases zelfs op dezelfde server staan, zou ik daar eerder naar kijken dan naar een cron.

Wat ik me wel afvraag: waarom moet je twee en later vier databases synchroniseren als ze toch op dezelfde server staan? Dan kunnen ze toch gewoon data delen?
 
Ruud van der Woude

Ruud van der Woude

05/06/2015 09:46:01
Quote Anchor link
Dank je Ward, Ik ga hier naar kijken.


>> Dan kunnen ze toch gewoon data delen?
Ze willen niet dat een extern in de huidige database kijkt maar in een gestripte versie daarvan.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

05/06/2015 10:38:40
Quote Anchor link
>> Ze willen niet dat een extern in de huidige database kijkt maar in een gestripte versie daarvan.

Dan kun je misschien nog een andere architectuur overwegen:

• Je kunt één database gebruiken en die voorzien van een API die beperkt toegang verschaft tot geselecteerde data op basis van de API-key van de gebruiker of client.

• Je kunt uiteenlopende rechten instellen op het niveau van tabellen. Daarmee kun je dan opnieuw één database gebruiken, waarin bepaalde tabellen niet voor derden toegankelijk zijn.

Is maar een suggestie, want er leiden meerdere wegen naar Rome.

Nadeel van synchroniseren is altijd dat de slaven achterlopen, waardoor ze hetzij te weinig data, hetzij verouderde data gebruiken. In plaats van synchroniseren kun je dan beter repliceren. Bijvoorbeeld met triggers, het andere alternatief van MySQL voor geplande taken. Bijvoorbeeld een belangrijke UPDATE kun je dan automatisch "pushen" naar andere databases.
 
Ruud van der Woude

Ruud van der Woude

05/06/2015 11:33:41
Quote Anchor link
thanx Ward. Ik ga ernaar kijken.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/06/2015 13:04:25
Quote Anchor link
Uit de bovenstaande reacties blijkt al een beetje dat een mogelijke oplossing mede bepaald wordt door de volgende factoren:

- wat voor verschillende typen gebruikers heb je
- welke verschillende bewerkingen mogen deze uitvoeren op de data (create/read/update/delete)

Oftewel hoe gaan de verschillende partijen om met deze database

Zonder deze informatie lijkt het mij toch een beetje koffiedik kijken...

EDIT: Ik vind het wel grappig dat iedereen meteen denkt in oplossingen terwijl de probleemstelling (voor mij iig) nog helemaal niet duidelijk is :).
Gewijzigd op 05/06/2015 13:06:20 door Thomas van den Heuvel
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

05/06/2015 14:55:50
Quote Anchor link
>> Ik vind het wel grappig dat iedereen meteen denkt in oplossingen terwijl de probleemstelling (voor mij iig) nog helemaal niet duidelijk is :).

Voor mij ook niet, maar dan kun je natuurlijk uiteenlopende oplossingen aandragen. ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.