Datum en tijd functie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jonet L

Jonet L

18/02/2009 11:24:00
Quote Anchor link
hallo,

Ik wil de dag, maand en jaar in aparte variablen opnemen voor latere verwerking.
ik gebruik bv:
$Dag = date("d");
$Maand = date("m");
$Jaar = date("y");
dit zou goed moeten zijn.
nu draai ik op de lokale pc met phpDesigner 2008 en die geeft de volgende waarschuwing
"it is not save to rely on the system's timezone settings, please use the date.timezone.settings, The TZ environment variable or the date_default_timezone_set() function. Select Europe/Paris.

Weet iemand hoe ik dit kan vertalen zodat ik een veilige variable met dag,maand en jaar krijgt.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 16:14:02
 
- SanThe -

- SanThe -

18/02/2009 11:33:00
Quote Anchor link
Zorg dat je klok zichzelf om de zoveel tijd even synchroniseert met de timeservers op internet.
 
Bo az

Bo az

18/02/2009 11:38:00
Quote Anchor link
Het is een warning van php die alleen voorkomt bij een bepaald error level (error_reporting). Je kan die voorkomen door of een time zone in te stellen in de juiste php.ini of bovenaan ieder script de date_default_timezone_set functie aan te roepen en de juiste timezone in te stellen.
 
Jonet L

Jonet L

18/02/2009 11:52:00
Quote Anchor link
moet je dan die date_default_timezone_set in elke script zetten voordat je "date" gebruikt??
en hoe ziet die er dan uit voor Nederland?
 
- SanThe -

- SanThe -

18/02/2009 12:00:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
date_default_timezone_set('Europe/Amsterdam');
?>
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/02/2009 12:17:00
Quote Anchor link
SanThe schreef op 18.02.2009 11:33:
Zorg dat je klok zichzelf om de zoveel tijd even synchroniseert met de timeservers op internet.


Persoonlijk zou ik liever een daemon draaien ipv een ntpdate in een cronjob. Dit heeft enkele redenen, 1 seconden is niet voor iedere machine exact 1 seconden. Zeker bij virtuele servers kan er best een verschil ontstaan van enkele minuten per dag (!). Als jij vervolgens een x aantal keer per dag met de cronjob een ntpdate gaat draaien lopen je logfiles / statistieken niet meer lekker. In het ergste geval kan je sessie verwijderd worden of zal een php-script over zijn nek gaan (immers heb je acties uitgevoerd in de toekomst).

Het is veel verstandiger om gebruik te maken van een ntp daemon. Wat die doet is, aan de hand van verschillende metingen, een soort 'verschil' uitrekenen waardoor, na verloopt van tijd, de interne klok de juiste snelheid toegewezen krijgt. Daarnaast past hij het tijdsverschil aan in hele kleine, minieme, stapjes zodat er geen grote veranderingen worden toegepast.
 
- SanThe -

- SanThe -

18/02/2009 12:37:00
Quote Anchor link
@Arjan Kapteijn: Ik werk al ongeveer 15 jaar met ntpdate die synchroniseert met 3 timeservers op internet. Dit doe ik op een server of 15 en ik heb nog nooit een probleem gehad.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/02/2009 12:47:00
Quote Anchor link
Hey ik kan het mis hebben maar bovenstaande is wat ik geleerd heb :).
 
- SanThe -

- SanThe -

18/02/2009 12:51:00
Quote Anchor link
Arjan Kapteijn schreef op 18.02.2009 12:47:
Hey ik kan het mis hebben maar bovenstaande is wat ik geleerd heb :).

Twijfel niet aan wat je geleerd hebt. ;-) Ik vertel slechts vanuit mijn ervaring. Jouw verhaal klinkt opzich best logisch.
 
Jonet L

Jonet L

18/02/2009 12:56:00
Quote Anchor link
Wat ik wil maken is het volgende:
via een formulier kan er diverse gegevens ingevoerd worden die verstuurd wordt voor verdere verwerking
de datum en tijd moet meegnomen worden van het moment van invoeren.
nu had ik het zo gemaakt dat dit handmatig gebeurd voor eventuele tijdsverschillen op te lossen.
De gebruikers willen liever de datum en tijd geautomatiseerd zien
vandaar dat ik dag, maand en jaar in een variable stopt zodat ik die verder kan verwerken.

kan ik dan het beste onderstaand gebruiken of moet er iets aan toegevoegd worden.

p.s. zit nog niet zo lang in PHP te programeren...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
   date_default_timezone_set('Europe/Amsterdam');
   $Dag = date("d");
   $Maand = date("m");
   $Jaar = date("y");
?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/02/2009 13:42:00
Quote Anchor link
Arjan Kapteijn schreef op 18.02.2009 12:17:
Zeker bij virtuele servers kan er best een verschil ontstaan van enkele minuten per dag (!).

Hoe kan deze basale afwijking worden verklaar dan?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.