Datum uit timestamp halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

SQL database ontwikkelaar

Functie omschrijving Ben jij niet bang voor complexe algoritmes? Schikt het schrijven van procedures in T-SQL jouw niet af en heb jij al de nodige informatie in SQL, dan is functie precies wat voor jou! Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat werken aan de complexere projecten waar jij van A tot Z bij betrokken bent. Je gaat zorg dragen voor het ontwerp, de ontwikkeling en het updaten van SQL databases. Dit doe je op basis van T-SQL. Jij bent van start tot finish betrokken bij de projecten die jij leidt. Je houdt contact met klanten en

Bekijk vacature »

Account Developer

Voor Bol.com zijn wij per direct op zoek naar een Account Developer voor 32-40 uur per week op het kantoor in Utrecht. Wil jij een directe bijdrage leveren door partners van de juiste data-inzichten te voorzien en via campagnes op nieuwe platformkansen en features te wijzen? Ben jij analytisch sterk en kun jij dit vertalen naar plannen en inspirerende gesprekken? Lees dan snel verder! wat bieden wij jou Salaris van €2400 - €2600 obv 40 uur Minimaal 6 maanden Werklocatie is Utrecht Werken bij bol.com wie ben jij Jij bent commercieel gedreven en weet altijd aan de juiste knoppen te

Bekijk vacature »

Product Developer (M/F), Fulltime 40 h/week

A global Plantbased revolution – that is our dream. Maximising the protein transition – that is our mission. Producing and developing sustainable and delicious products – that is what we do. Ojah is a fast growing company with a mission and has the ambition to be the world leader in its field. To support this growth we are hiring new colleagues. People that would like to make a difference and dare to dream big. With currently a 150 colleagues proudly working on our exceptional products. Working in a dynamic surrounding that runs full speed ahead. We need you! Product Developer

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe stap? Voor een softwarebedrijf in regio Oosterhout zijn wij op zoek naar een back-end developer met kennis of ervaring met C# en SQL. Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in kaart, om ze vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET ontwikkelaar start jij in een ontwikkelteam met 7 .NET developers. In ons team werken er drie senior .NET developer, twee medior .NET developers en twee junior .NET developers. Er is dan ook genoeg senioriteit in ons team om jou te kunnen bieden wat jij nodig hebt! Wij werken in scrum en hebben drie wekelijkste sprints. Daarnaast doen wij minimaal vier keer per jaar een release. Ons platform is ontzettend complex en groot. Het is dan ook in het begin belangrijk dat jij de processen gaat begrijpen. Jij krijgt dan ook een cursus om beter te begrijpen

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Applicatie ontwikkelaar Java

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving We verwachten van je,

Bekijk vacature »

NodeJS developer

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden, maar hiernaast doe je onderzoek naar de inzet van nieuwe technieken, tools of bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Qua technische kennis zoeken ze iemand die goed op de hoogte is van de nieuwste ontwikkelingen, daar zij nu ontwikkelen op NodeJs back-end,

Bekijk vacature »

Front-end developer E-Commere

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als front-end developer heb je een adviserende rol en sta je aan het eindpunt van alles wat met designs te maken heeft. Je overlegt met klanten en collega’s, en zet je in om ideeen om te zetten tot unieke concepten. Je bent het aanspreekpunt voor de klant en bewaakt tevens de planning. Eisen

Bekijk vacature »
Guido  -

Guido -

09/05/2022 12:03:06
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een timestamp die ik wil omzetten naar timestamp zonder dag-maand-jaar.

Heb ik nodig om te bepalen of de begintijd groter is dan de eindtijd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$timestamp_vanaf = 1652025690;
$timestamp_tot = 1652054423;
$vanaf = strtotime( date( 'Hi', intval($timestamp_vanaf) ) );
$tot = strtotime( date( 'Hi', intval($timestamp_tot) ) );

if ($vanaf > $tot) {
  echo 'Begintijd is groter dan eindtijd';
}


Ik weet dat ik hiermee de timestamp omzet naar normaal datum-formaat, en dan weer terugzet naar timestamp.
Dus ik vraag me af, is dit een goede manier?

Guido
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 04:24:47
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 12:57:41
Quote Anchor link
Dus als in:

15 mei 2004 15:41 is groter dan 31 dec 2022 10:04?
omdat
15:41 groter is dan 10:04



Toevoeging op 09/05/2022 13:02:00:

je hoeft dan trouwens niet gebruik te maken van strtotime():

1541 is al te vergelijken met 1004 (als in mijn voorbeeld).

Maar strtotime(1541) zal dan uitgaan van 1541 seconden na 1970-01-01 00:00, dus dat wordt vertaald naar globaal een 25 of 30 minuten. (aangenomen dat strtotime() daar al een soort van datum of tijd in herkent)
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 13:23:41
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Dank voor je reactie. Ik besef me nu dat ik te moeilijk denk! strtotime hoeft inderdaad helemaal niet.

Ik hoef overigens alleen de waarde van "vanaf" met "tot" te vergelijken, meer niet. Dus de dag en een tijdzone zijn in mijn geval niet nodig.

Guido
Gewijzigd op 09/05/2022 13:24:19 door Guido -
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 15:23:29
Quote Anchor link
dan zou ik sowieso niet het aantal seconden sinds 1970 gebruiken om zo'n tijdstip op te slaan.
Wat is er mis met 14:45 op te slaan

of 1445
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 15:51:15
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Het betreft een datum/tijd kiezer dus die slaat het als timestamp op.

Ik kan de hele timestamp natuurlijk met elkaar vergelijken (start- vs einddatum), maar ik wil dit afzonderlijk ook voor de start- en eindtijd doen. Overigens sla ik niets op daarvan, de vergelijking is dus alleen om een (fout)melding te tonen als begintijd groter dan eindtijd is..

Guido
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 17:07:11
Quote Anchor link
maar dan lijkt het me logisch dat ook de datum groter of gelijk aan de andere datum is.

dus de vergelijking

$timestamp_vanaf < $timestamp_totaan

zou dan al voldoende zijn.
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 17:27:43
Quote Anchor link
Klopt helemaal, maar foutieve datum en tijd wil ik afzonderlijk van elkaar melden. Zodat duidelijk is welke onjuist is (datum of tijd).

Het is een eenvoudig script met invoervelden voor start- en einddatum + start- en eindtijd.
De start- en eindtijd is voor beide data hetzelfde. Dus beide timestamps bevatten dezelfde start- en eindtijd.

Guido
Gewijzigd op 09/05/2022 17:29:35 door Guido -
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

09/05/2022 17:33:00
Quote Anchor link
Je kan het input type time gebruiken.
Heb je direct de goede notatie.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input id="time" type="time" name="time" value="10:48" />


Als je 2 input velden voor tijd hebt en beide zijn ingevuld kan je de waarden omdraaien als begintijd groter is dan eindtijd.
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 22:35:45
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een select veld omdat ik de minuten in stappen van 5 wil (0, 5, 10, etc).

Overigens denk ik nu dat het logischer is om de begintijd aan de begindatum te koppelen en de eindtijd aan de einddatum. Nu gebruik ik tijd los van de datum.

Guido
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/05/2022 17:08:46
Quote Anchor link
Als je er twee DateTimes van maakt, kun je daarna met een DateInterval gemakkelijk datums én tijden vergelijken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$timestamp_from
  = 1652025690;
$timestamp_until = 1652054423;

$from = new \DateTime();
$from->setTimestamp($timestamp_from);

$until = new \DateTime();
$until->setTimestamp($timestamp_until);

$interval = $from->diff($until);
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.