Datum uit timestamp halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Applicatieontwikkelaar Java EE

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving De afdeling IV –

Bekijk vacature »

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Laravel / PHP developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Laravel PHP Developer voor een leuk bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Je zult je bezig houden met de volgende werkzaamheden: Je gaat aan de hand van de wensen van klanten software ontwikkelen; Je bent bij het gehele proces betrokken; van A tot Z; Je hebt na de oplevering contact met de klant wanneer zij problemen ervaren; Je denkt mee over het verbeteren van de werkprocessen; Je denkt mee over softwareoplossingen; Je speelt in op de behoefte van de klant; Je houdt je bezig met het verbeteren, aanpassen en vernieuwen van de

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Magento developer

Functie E-commerce is een ‘’snelle’’ wereld. Om hierin continu voorop te blijven omarmen ze in een vroeg stadium nieuwe technieken. Een webshop is nooit af en kan altijd beter, sneller en efficiënter. Tegelijkertijd hebben ze vanaf hun oprichting altijd vastgehouden aan kwaliteit boven snelheid, en dit loont. Als back-end developer fungeer je als het verlengstuk van hun klanten. Technisch complexe zaken pak je met liefde op, en hierin werk je samen met o.a. front-end developers en designers. Klanten verwacht hierin kwaliteit van het hoogste niveau en een proactieve, meedenkende rol bij het maken van zowel technische als strategische keuzes. Ga

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Als junior .NET Developer lever je met jouw oplossingen direct een bijdrage aan de bedrijfsprocessen van de klanten. Werkzaamheden waar jij je zoal mee bezig houdt zijn; Het ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van de draaiende platforms van de klanten; Softwareontwikkeling middels C#, .NET; Klantcontact om de wensen te bespreken en uit te werken; Optimaliseren van de (huidige) bedrijfsprocessen; De IT-afdeling bestaat uit 30 personen verdeeld over 3 teams. Het team waar je in terecht komt bestaat uit ongeveer tien man. Het is een team wat bestaat uit betrokken collega’s, waar iedereen bereidt is om elkaar te

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Onderdelen van jouw functie: Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »
Guido  -

Guido -

09/05/2022 12:03:06
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een timestamp die ik wil omzetten naar timestamp zonder dag-maand-jaar.

Heb ik nodig om te bepalen of de begintijd groter is dan de eindtijd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$timestamp_vanaf = 1652025690;
$timestamp_tot = 1652054423;
$vanaf = strtotime( date( 'Hi', intval($timestamp_vanaf) ) );
$tot = strtotime( date( 'Hi', intval($timestamp_tot) ) );

if ($vanaf > $tot) {
  echo 'Begintijd is groter dan eindtijd';
}


Ik weet dat ik hiermee de timestamp omzet naar normaal datum-formaat, en dan weer terugzet naar timestamp.
Dus ik vraag me af, is dit een goede manier?

Guido
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 15:51:13
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 12:57:41
Quote Anchor link
Dus als in:

15 mei 2004 15:41 is groter dan 31 dec 2022 10:04?
omdat
15:41 groter is dan 10:04



Toevoeging op 09/05/2022 13:02:00:

je hoeft dan trouwens niet gebruik te maken van strtotime():

1541 is al te vergelijken met 1004 (als in mijn voorbeeld).

Maar strtotime(1541) zal dan uitgaan van 1541 seconden na 1970-01-01 00:00, dus dat wordt vertaald naar globaal een 25 of 30 minuten. (aangenomen dat strtotime() daar al een soort van datum of tijd in herkent)
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 13:23:41
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Dank voor je reactie. Ik besef me nu dat ik te moeilijk denk! strtotime hoeft inderdaad helemaal niet.

Ik hoef overigens alleen de waarde van "vanaf" met "tot" te vergelijken, meer niet. Dus de dag en een tijdzone zijn in mijn geval niet nodig.

Guido
Gewijzigd op 09/05/2022 13:24:19 door Guido -
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 15:23:29
Quote Anchor link
dan zou ik sowieso niet het aantal seconden sinds 1970 gebruiken om zo'n tijdstip op te slaan.
Wat is er mis met 14:45 op te slaan

of 1445
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 15:51:15
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Het betreft een datum/tijd kiezer dus die slaat het als timestamp op.

Ik kan de hele timestamp natuurlijk met elkaar vergelijken (start- vs einddatum), maar ik wil dit afzonderlijk ook voor de start- en eindtijd doen. Overigens sla ik niets op daarvan, de vergelijking is dus alleen om een (fout)melding te tonen als begintijd groter dan eindtijd is..

Guido
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 17:07:11
Quote Anchor link
maar dan lijkt het me logisch dat ook de datum groter of gelijk aan de andere datum is.

dus de vergelijking

$timestamp_vanaf < $timestamp_totaan

zou dan al voldoende zijn.
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 17:27:43
Quote Anchor link
Klopt helemaal, maar foutieve datum en tijd wil ik afzonderlijk van elkaar melden. Zodat duidelijk is welke onjuist is (datum of tijd).

Het is een eenvoudig script met invoervelden voor start- en einddatum + start- en eindtijd.
De start- en eindtijd is voor beide data hetzelfde. Dus beide timestamps bevatten dezelfde start- en eindtijd.

Guido
Gewijzigd op 09/05/2022 17:29:35 door Guido -
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

09/05/2022 17:33:00
Quote Anchor link
Je kan het input type time gebruiken.
Heb je direct de goede notatie.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input id="time" type="time" name="time" value="10:48" />


Als je 2 input velden voor tijd hebt en beide zijn ingevuld kan je de waarden omdraaien als begintijd groter is dan eindtijd.
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 22:35:45
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een select veld omdat ik de minuten in stappen van 5 wil (0, 5, 10, etc).

Overigens denk ik nu dat het logischer is om de begintijd aan de begindatum te koppelen en de eindtijd aan de einddatum. Nu gebruik ik tijd los van de datum.

Guido
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/05/2022 17:08:46
Quote Anchor link
Als je er twee DateTimes van maakt, kun je daarna met een DateInterval gemakkelijk datums én tijden vergelijken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$timestamp_from
  = 1652025690;
$timestamp_until = 1652054423;

$from = new \DateTime();
$from->setTimestamp($timestamp_from);

$until = new \DateTime();
$until->setTimestamp($timestamp_until);

$interval = $from->diff($until);
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.