Datum uit timestamp halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

C# .NET Backend Developer HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever is een professionele speler op gebied van IT en E-Commerce. Wil jij werken voor een e-commerce platform? Heb je ervaring met C#, Javascript en Scrum? Vaste baan: C# .NET Developer Backend E-Commerce 3.400 - 4.500 Backend Developer Wij ontwikkelen software voor E-Commerce toepassingen. Ons eigen Content Management systeem biedt een integrale oplossing met diverse ERP software. Onze systemen zijn vaak complex en omvangrijk en draaien bij grote organisaties. Maar ook kleine ondernemingen hebben steeds vaker behoefte aan een vlekkeloos werkende E-Commerce oplossing. Zij bieden een uitdagende werkomgeving met gezellige collega's. Je krijgt veel vrijheid en er is

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Front end developer React Sportgames

Functie Als Front end developer ga jij aan de slag bij een gave en bekende organisatie op het gebied van sportgames. Jij gaat aan de slag in een scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als scrumteam werken ze in drie wekelijkse sprints en begin je iedere ochtend met een stand-up. Als Front end developer werk jij bij deze organisatie voornamelijk met Javascript, html, css en React. Er wordt veel gebruikt gemaakt ook van C#, Docker en Kubernetes. Het team hecht veel waarde aan het leveren van hoogwaardige

Bekijk vacature »

SQL Database ontwikkelaar

Functie omschrijving Wil jij meewerken aan het creëren van slimme software om magazijnen als een geoliede machine te laten lopen? Wij zoeken een zorgvuldig persoon, iemand die niet snel de hand omdraait voor complexe algoritmes. Denk jij dat jij de SQL ontwikkelaar bent die wij zoeken? Lees snel verder en wie weet zitten we binnenkort samen aan tafel! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je houdt je bezig met het ontwerpen en ontwikkelen van MS SQL server databases, dit doe je met T-SQL als programmeer laag. Je gaat aan high-end software oplossingen werken, dit doe je voor de optimalisatie

Bekijk vacature »

Lead developer

Functie Als lead developer wordt jij verantwoordelijk voor een van onze development teams. Samen met de Software Architect bewaak jij de kwaliteit en uitvoering van onze complexe vraagstukken. Daarnaast ben jij verantwoordelijk voor het inschatten, designen en ontwikkelen van middelgrote tot grote veranderingen in de software. Ook coördineer jij het proces rondom complexe technische vraagstukken. Verder bestaat jouw takenpakket uit het volgende: – Het aansturen van jouw development team; – Het begeleiden van Junior Software Engineers; – Het maken van technische analyses m.b.t. nieuwe aanvragen en het tijdsbestek inschatten voor de uitvoering hiervan; – Het uitvoeren van de ontwikkeling van

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Jij hebt natuurlijk net jouw Bachelor op zak en gaat nu voor het eerst aan de slag bij een werkgever als junior .NET ontwikkelaar. Waarschijnlijk lijkt het jou spannend om ineens aan de slag te gaan bij klanten in de consultancy. Maak je niet druk, jij komt hier terecht in een warm bad en wordt totaal niet in het diepe gegooid. Zodra jij hier begint wordt jij gekoppeld aan een persoonlijke manager met een persoonlijk ontwikkelplan. Jij krijgt een scala aan trainingen, denk aan trainingen ten behoeve van het opdoen van zelf kennis en gedragscompetenties, maar ook trainingen voor

Bekijk vacature »

Als PHP developer (Symfony) bijdragen aan betere z

Functie Als Medior/Senior PHP developer wordt er een mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed in een team kunt opereren waar kennis wordt gedeeld en er bijvoorbeeld codereviews plaatsvinden. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden geactualiseerd.

Bekijk vacature »

Developer Low-code

Dit ga je doen Low-code ontwikkeling van software voor landelijk bekende organisaties; Opleveren van mooie eindproducten, middels de Agile methodiek; Samenwerken in een team van 10 collega's; Direct contact met de eindklant over de gewenste oplossingen. Hier ga je werken Als Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet discreet en veilig verwerkt worden. De processen die hierbij horen worden door het IT team vormgegeven. De

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

C# Developer

Functie omschrijving Voor een softwarebedrijf in de omgeving van Veghel zijn we op zoek naar een C# developer. Word jij blij van ontwikkelen in C# en .NET? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uit gaan zien: Door middel van ASP.NET, MVC Framework en C# ga je webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen. Je zorgt voor de optimalisatie van bestaande software en de automatisering van bedrijfsprocessen. Op basis van de wensen van de klant ga je samen met je collega's ga je op zoek naar de juiste oplossingen en je gaat dit uitwerken tot een mooi eindproduct. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »
Guido  -

Guido -

09/05/2022 12:03:06
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een timestamp die ik wil omzetten naar timestamp zonder dag-maand-jaar.

Heb ik nodig om te bepalen of de begintijd groter is dan de eindtijd.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
$timestamp_vanaf = 1652025690;
$timestamp_tot = 1652054423;
$vanaf = strtotime( date( 'Hi', intval($timestamp_vanaf) ) );
$tot = strtotime( date( 'Hi', intval($timestamp_tot) ) );

if ($vanaf > $tot) {
  echo 'Begintijd is groter dan eindtijd';
}


Ik weet dat ik hiermee de timestamp omzet naar normaal datum-formaat, en dan weer terugzet naar timestamp.
Dus ik vraag me af, is dit een goede manier?

Guido
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 22:56:56
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 12:57:41
Quote Anchor link
Dus als in:

15 mei 2004 15:41 is groter dan 31 dec 2022 10:04?
omdat
15:41 groter is dan 10:04



Toevoeging op 09/05/2022 13:02:00:

je hoeft dan trouwens niet gebruik te maken van strtotime():

1541 is al te vergelijken met 1004 (als in mijn voorbeeld).

Maar strtotime(1541) zal dan uitgaan van 1541 seconden na 1970-01-01 00:00, dus dat wordt vertaald naar globaal een 25 of 30 minuten. (aangenomen dat strtotime() daar al een soort van datum of tijd in herkent)
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 13:23:41
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Dank voor je reactie. Ik besef me nu dat ik te moeilijk denk! strtotime hoeft inderdaad helemaal niet.

Ik hoef overigens alleen de waarde van "vanaf" met "tot" te vergelijken, meer niet. Dus de dag en een tijdzone zijn in mijn geval niet nodig.

Guido
Gewijzigd op 09/05/2022 13:24:19 door Guido -
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 15:23:29
Quote Anchor link
dan zou ik sowieso niet het aantal seconden sinds 1970 gebruiken om zo'n tijdstip op te slaan.
Wat is er mis met 14:45 op te slaan

of 1445
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 15:51:15
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Het betreft een datum/tijd kiezer dus die slaat het als timestamp op.

Ik kan de hele timestamp natuurlijk met elkaar vergelijken (start- vs einddatum), maar ik wil dit afzonderlijk ook voor de start- en eindtijd doen. Overigens sla ik niets op daarvan, de vergelijking is dus alleen om een (fout)melding te tonen als begintijd groter dan eindtijd is..

Guido
 
Ivo P

Ivo P

09/05/2022 17:07:11
Quote Anchor link
maar dan lijkt het me logisch dat ook de datum groter of gelijk aan de andere datum is.

dus de vergelijking

$timestamp_vanaf < $timestamp_totaan

zou dan al voldoende zijn.
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 17:27:43
Quote Anchor link
Klopt helemaal, maar foutieve datum en tijd wil ik afzonderlijk van elkaar melden. Zodat duidelijk is welke onjuist is (datum of tijd).

Het is een eenvoudig script met invoervelden voor start- en einddatum + start- en eindtijd.
De start- en eindtijd is voor beide data hetzelfde. Dus beide timestamps bevatten dezelfde start- en eindtijd.

Guido
Gewijzigd op 09/05/2022 17:29:35 door Guido -
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

09/05/2022 17:33:00
Quote Anchor link
Je kan het input type time gebruiken.
Heb je direct de goede notatie.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<input id="time" type="time" name="time" value="10:48" />


Als je 2 input velden voor tijd hebt en beide zijn ingevuld kan je de waarden omdraaien als begintijd groter is dan eindtijd.
 
Guido  -

Guido -

09/05/2022 22:35:45
Quote Anchor link
Hoi,

Ik heb een select veld omdat ik de minuten in stappen van 5 wil (0, 5, 10, etc).

Overigens denk ik nu dat het logischer is om de begintijd aan de begindatum te koppelen en de eindtijd aan de einddatum. Nu gebruik ik tijd los van de datum.

Guido
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

10/05/2022 17:08:46
Quote Anchor link
Als je er twee DateTimes van maakt, kun je daarna met een DateInterval gemakkelijk datums én tijden vergelijken:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$timestamp_from
  = 1652025690;
$timestamp_until = 1652054423;

$from = new \DateTime();
$from->setTimestamp($timestamp_from);

$until = new \DateTime();
$until->setTimestamp($timestamp_until);

$interval = $from->diff($until);
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.