datum voor één site wijzigen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sebastiaan Alster

sebastiaan Alster

23/10/2007 09:47:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb een bepaalde server, waar ook een buitenlandse site op staat die in een andere tijdzone zit. Nu heb ik een site gebouwd een tijd terug, en die werkt heel veel met een datum, bijvoorbeeld wanneer er bericht wordt geplaatst, of een afbeelding of liedje.

Nu pakt die site dus ook steeds die tijd van de server dus verkeerde tijdzone. Nu is het hele script aan gaan passen, een beetje teveel van het goeie. Weet iemand hoe ik tijd voor bepaalde domein kan wijzigen via .htaccess of een andere manier?

Alvast bedankt,
Sebastiaan
 
PHP hulp

PHP hulp

23/05/2024 17:34:27
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/10/2007 10:06:00
Quote Anchor link
Het enige dat ik kan verzinnen is dat je een vertaalslag maakt op het moment dat je datum/tijd opgeslagen wordt. Maar daarvoor zul je in de PHP code moeten kunnen komen.
 
Jacco Engel

Jacco Engel

23/10/2007 10:08:00
Quote Anchor link
Mischien kun je iets met de functie setlocale

http://nl2.php.net/setlocale

:)?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jacco Engel
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/10/2007 10:12:00
Quote Anchor link
setlocale heeft alleen te maken met de manier waarop datum en tijd geformatteerd worden. Hij maakt geen berekening in verband met tijdzones.
 
- -

- -

23/10/2007 10:17:00
Quote Anchor link
Jan Koehoorn schreef op 23.10.2007 10:06:
Het enige dat ik kan verzinnen is dat je een vertaalslag maakt op het moment dat je datum/tijd opgeslagen wordt. Maar daarvoor zul je in de PHP code moeten kunnen komen.
Ik denk dat je beter bij het ouputten wat erbij op kunt tellen, anders kom je in de problemen als je de datumfuncties van MySQL wilt gaan gebruiken. (Bijvoorbeeld bij DATE_DIFF(NOW(), datum).)

Dan zul je alleen wel je script een beetje aan moeten passen. Als je het slim aanpakt maak je gelijk een functie die het voor je doet, zo kun je in één keer iets aanpassen als het toch niet goed blijkt te werken.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

23/10/2007 10:22:00
Quote Anchor link
Kan ook, maar aan DATEDIFF (zonder underscore dus) heb je dan niet veel. Die geeft namelijk het verschil in dagen tussen twee DATETIME's. TIMEDIFF lijkt me dan een betere optie ;-)
 
Frank -

Frank -

23/10/2007 10:32:00
Quote Anchor link
Vergeet niet de zomer- en wintertijden. Afgelopen maanden had ik 5 uur tijdsverschil met Nederland, dat is nu nog maar 4 uur en wordt binnenkort 3 uur. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.