Datum

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

.NET developer WO niveau voor predictive software

Bedrijfsomschrijving Dit bedrijf uit Den Bosch is om precies te zijn 15 medewerkers groot en ze ontwikkelen (predicitve) planning software. Dit doen zij voor allerlei mooie en bekende organisaties (bierbrouwerijen, gemeentes, oliemaatschappijen en diverse multinationals). Wegens meer en grotere vraag vanuit de klanten komen er nu posities vrij voor onder andere een .NET developer. Het bedrijf is goed met openbaar vervoer te bereiken. Functieomschrijving Je komt hier te werken in een team van 3 .NET developers en bent betrokken bij het gehele ontwikkelproces. Dus van idee naar ontwerp en van ontwikkeling tot testen en implementatie. Bij voorkeur ben je niet

Bekijk vacature »

Mendix Ontwikkelaar - Vernieuwen van het applicati

Bedrijfsomschrijving De ontwikkelingen in de transportsector gaan razendsnel. Bij ons kun je een belangrijke rol spelen in deze sector. We streven ernaar om onze klanten te ontzorgen op het gebied van continuïteit en veiligheid met innovatieve producten en diensten. We willen dat onze klanten de veiligste vervoerders van Europa worden. Ons team werkt hard om deze ambitieuze doelstellingen te bereiken en we bieden een motiverende werkomgeving aan. We zijn op zoek naar zelfstarters met een focus op resultaat en beslissingsbevoegdheid. Functieomschrijving Als Mendix ontwikkelaar bij deze organisatie heb je een gevarieerde baan. Het applicatielandschap wordt vernieuwd en de “schade en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer wordt jij onderdeel van ons ICT team. In dit multidisciplinaire team ben jij samen met onze senior .NET ontwikkelaar en medior .NET ontwikkelaar verantwoordelijk voor ons ERP systeem. In dit systeem (Navision) ga jij leren ontwikkelen. Wij bieden jou dan ook een gedegen opleiding aan, samen met de ondersteuning van onze Senior .NET developer. Daarnaast ga jij aan de slag met ons portaal geschreven in Sharepoint. Verder ben jij verantwoordelijk voor EDI verkeer en het ontwikkelen binnen het ERP systeem en andere toepassingen en rapportages. Van jou wordt verwacht dat jij het proces goed leert kennen

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

Front-end Developer vue.js node.js SaaS

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe features die bijdragen aan de groei van de klanten van de organisatie; Je denkt mee over nieuwe innovaties, features en verbeteringen in de applicatiearchitectuur; Je draagt bij aan de continue ontwikkeling van jouw team doordat je elke dag streeft naar het verbeteren van jouw eigen prestaties; Je neemt actief deel aan Scrum meetings en de Frontend Guild. Hier ga je werken Voor een snel groeiend bedrijf de regio Nieuw Vennep zijn wij opzoek naar een ervaren Front-end Developer. De organisatie is actief in de e-commercebranche en ontzorgt haar klanten middels een SaaS-platform.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

IoT Developer

Ben jij innovatief, heb jij passie voor energie en ben je data gedreven? Bouw dan mee aan IoT binnen Bredenoord. Samen met een gedreven team werk jij aan mooie technische en innovatieve oplossingen. Wat houdt de functie van IoT Developer in? Binnen Bredenoord zijn wij momenteel volop in ontwikkeling met ons IoT platform. Als uitbreiding van ons team zijn wij op zoek naar een IoT Developer. Je zal in projectverband meehelpen met het implementeren van IoT vraagstukken binnen Bredenoord. Als IoT Developer op onze R&D-afdeling word je verantwoordelijk voor het verder inrichten en beheren van ons nieuwe IoT platform. Dat

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Voor Troostwijk Groep zoeken wij een: Mendix Developer Wij zoeken Je bent een getalenteerde en ervaren Mendix Developer en het is tijd om je horizon te verbreden. Je wilt minder coderen en meer modelleren, minder bezig zijn met allerlei technische details en randvoorwaarden en meer met functionaliteit. Daarnaast ben je trots op de innovatieve en gebruiksvriendelijke applicaties die je in de loop van de jaren hebt gebouwd. Werk je graag in een enthousiast team, wil je veel vrijheid en kun je tegelijkertijd goed met deadlines omgaan, dan ben jij absoluut degene die wij zoeken! Wat je nodig hebt is ruime

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »
Henk

Henk

13/08/2007 00:21:00
Quote Anchor link
Ik heb een timestamp, en nu wil ik graag een resultaat als:nu net3 uur geledengisteravondvorige week dinsdag2 jaar geleden...Ik ben al een tijd aan het denken, maar ik heb geen idee hoe ik hieraan moet beginnen. Hoe maak ik dit?

Bedankt!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 04:38:25
 
Frank -

Frank -

13/08/2007 01:51:00
Quote Anchor link
Waar komt deze timestamp vandaan? Uit een database? Zo ja, waarom gebruik je dan niet gewoon een DATETIME, dan kun je met een hele berg eenvoudige datum- tijdfuncties aan de slag om bovenstaande opgaves uit te rekenen.

Met de juiste intervallen heb je dit in 5 minuten voor elkaar.
 
Henk

Henk

13/08/2007 11:05:00
Quote Anchor link
Oké, dan heb ik een datetime. Welke hele berg datum- en tijdfuncties heb ik dan allemaal nodig? Met SQL ben ik al helemaal niet zo goed.

Alvast bedankt
 
- wes  -

- wes -

13/08/2007 11:07:00
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/08/2007 11:09:00
Quote Anchor link
Kijk eens naar deze tutorial. Daar leg ik het gebruik van datum/tijd functies in MySQL uitgebreid uit...
 
Henk

Henk

13/08/2007 11:36:00
Quote Anchor link
@Blanche: dat is dus dezelfde (je eigen) tutorial :-P Maar volgens mij zit er een foutje bij voorbeeld 22 op lijn 26, maar dat terzijde.

@Wes: bedankt. Ik snap DATE_FORMAT(), HOUR(), DAY(), MINUTE(), DATEDIFF(), DATE_ADD() en DATE_SUB () allemaal wel, maar ik weet niet hoe ik die toe moet passen om het resultaat te krijgen wat ik wens.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/08/2007 11:41:00
Quote Anchor link
Quote:
@Blanche: dat is dus dezelfde (je eigen) tutorial :-P Maar volgens mij zit er een foutje bij voorbeeld 22 op lijn 26, maar dat terzijde.
Ja dat klopt, maar daarin staat wel duidelijk beschreven hoe je met de datum/tijd functies van MySQL werkt. Het lijkt me dat je met voorbeelden 13 t/m 19 een heel eind moet kunnen komen...

ps. Foutje hersteld. Tnx.
 
PHP Newbie

PHP Newbie

13/08/2007 11:42:00
Quote Anchor link
je moet DATEDIFF/DATE_SUB en INTERVAL gebruiken

Quote:
Here is an example that uses date functions. The following query selects all rows with a date_col value from within the last 30 days:

mysql> SELECT something FROM tbl_name
-> WHERE DATE_SUB(CURDATE(),INTERVAL 30 DAY) <= date_col;
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP Newbie
 
Henk

Henk

13/08/2007 11:53:00
Quote Anchor link
Zou het dan zoiets moeten worden?
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    tijd
FROM
    topics
WHERE
    tijdstip BETWEEN '2007-08-12 18:00:00' AND '2007-07-12 23:00:00'
AND
    topic_id = 3892
En als die query dan een rij oplevert, dan weet je dat je met "gisteravond" te maken hebt.

Dit lijkt me niet heel ver van de meest omslachtigste manier.

Ik weet echter ook niet hoe ik dit anders aan kan pakken.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/08/2007 12:26:00
Quote Anchor link
Wat wil je precies ophalen? Topics die gisteravond geplaatst zijn?

De manier die je nu gebruikt werkt wel, alleen geef je de tijd absoluut op. Dat betekent dat deze query alleen vandaag geldig is en morgen niet meer...

Je pakt direct een vrij lastige query omdat 'gisteravond' een vrij ruim begrip is. Je bedoelt dan de periode op de vorige dag tussen 6 en 12 's avonds? Dynamisch zou het dan zoiets worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    tijd
FROM
    topics
WHERE
    TIME(datumtijdveld) BETWEEN '18:00:00' AND '23:59:59'
AND
    DATE(datumtijdveld) = DATE_SUB(NOW(), INTERVAL 1 DAY)
 
Henk

Henk

13/08/2007 13:16:00
Quote Anchor link
Excuses, ik heb jullie verkeerd laten denken. Wat ik wil is de tijd van een bericht ophalen. Hoe wil ik de tijd weergegeven hebben? Wel, met bijvoorbeeld deze resultatennu net3 uur geledenvannacht / afgelopen nachtgisteravondvorige week dinsdag2 jaar geleden...En gisteravond is dan inderdaad de vorige dag tussen 18:00 en 23:59. Ik zou hierbij denken aan heel veel ifjes, en niet aan date_format, date_sub, between, ... enz.

Ik hoop dat jullie het nu wel snappen :)
Edit:
Trouwens: ik heb een timestamp (krijg ik binnen via de constructor van mn datum object). Maar ik kan ook MySQL wel gebruiken "desnoods".
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Henk
 
Frank -

Frank -

13/08/2007 13:16:00
Quote Anchor link
@Blanche: De BETWEEN is niet nodig, zolang de tijd > 18:00 uur is en de datum van gisteren, dan zit je al goed. Na middernacht is het namelijk geen gisteren meer, maar vandaag... ;)
 
Joren de Wit

Joren de Wit

13/08/2007 23:04:00
Quote Anchor link
@Frank: daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in :)

@Henk: je wilt dus bij ieder bericht de tijd weergeven als een soort label? Dan zul je dus voor alle mogelijk verschillende tijdsintervallen een label aan moeten maken, en dan zul je inderdaad met veel if/elseif/elsejes moeten werken...

Of begrijp ik je nu verkeerd?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.