datums van elkaar aftrekken?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Reint

Reint

04/11/2008 14:22:00
Quote Anchor link
Hey,

ik wil voor mijn ban systeem kunnen instellen hoe lang iemand gebannen moet zijn. dit doe ik door bijv 30 dagen te zeggen.
nu sla ik dus bij iedere ban de datum op. en als ik die aftrek van de actuele datum(bijv nu) dan moet ik bijv op dagen uit komen ofzo weet iemand hoe ik datums van elkaar af trek?
of heeft iemand een goed id om dit aan te pakken
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 09:12:42
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

04/11/2008 14:35:00
Quote Anchor link
en waarom sla je niet op tot wanneer hij gebanned is ? nu moet je 2 dingen op slaan
1 de datum van ban
2 het aantal dagen van de ban is

mocht je er toch en goeie reden voor hebben wat ik me in dit geval betwijfel !!

zou je hier kunnen kijken >KLIK<
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet
 
Reint

Reint

04/11/2008 14:37:00
Quote Anchor link
goed idee! maar weet je ook hoe ik zorg dat ik het van elkaar af kan trekken ofzo?


Gr Reint
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

04/11/2008 14:39:00
Quote Anchor link
zie edit ;)
 
M Ypma

M Ypma

04/11/2008 14:40:00
Quote Anchor link
@rvw
Ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt. De datum tot wanneer je gebanned bent is tenslotte een berekend gegeven, het komt niet vaak voor dat je dat op wilt slaan in je database. Liever wil je een begin en eind datum. Aan deze 2 data heb je veel meer. Zo zou je ook een log bij kunenn houden wanneer wie gebanned is. Een grafiek maken wanneer hoeveel mensen gebanned zijn etc...
 
RvW Of toch niet

RvW Of toch niet

04/11/2008 14:43:00
Quote Anchor link
Ypma schreef op 04.11.2008 14:40:
@rvw
Ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt. De datum tot wanneer je gebanned bent is tenslotte een berekend gegeven, het komt niet vaak voor dat je dat op wilt slaan in je database. Liever wil je een begin en eind datum. Aan deze 2 data heb je veel meer. Zo zou je ook een log bij kunenn houden wanneer wie gebanned is. Een grafiek maken wanneer hoeveel mensen gebanned zijn etc...

jah klopt aan twee datums zou en goeie oplossing zijn.
maar hij heeft het hier over het aantal dagen opslaan dus bv 30 nou dat lijkt mijn zeer onverstandig....
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door RvW Of toch niet
 

04/11/2008 14:44:00
Quote Anchor link
Ypma schreef op 04.11.2008 14:40:
@rvw
Ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt. De datum tot wanneer je gebanned bent is tenslotte een berekend gegeven, het komt niet vaak voor dat je dat op wilt slaan in je database. Liever wil je een begin en eind datum. Aan deze 2 data heb je veel meer. Zo zou je ook een log bij kunenn houden wanneer wie gebanned is. Een grafiek maken wanneer hoeveel mensen gebanned zijn etc...

Je argument van een log of hoeveel kan ook gewoon met als je opslaat hoeveel dagen iemand geband is.
Maar ik denk wel dat ik met je eens bent dat een begin en eind beter is, laat dan wel de database het werk doen: Werken met data en tijden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.