de ellende van verticaal centreren
zoals je aan de titel kunt zien: verticaal centreren vind ik een ramp. het lukt nooit! wat zijn tegenwoordig de beste technieken, zowel voor block als inline elementen?
Ik gebruik meestal dit stukje
Gewijzigd op 09/05/2012 16:00:26 door Teun Hesseling
Dat is dus voor horizontaal centreren.... En als je alleen horizontaal wilt centreren altijd jou code gebruiken, alleen verticaal centreren is -zoals jeroen zegt- een stuk moeilijker.
En tevens kan jou code een stuk korter:
Waarbij die padding: 0; niet nodig is voor het centreren.
Bij een 0 waarde hoeft er geen px achter. 0 is 0 ook in pixels. En je kunt margin, padding enzo inkorten via deze methode:
En tevens kan jou code een stuk korter:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
#wrapper
{
width: 1024px; /* of welke breedte je ook maar wilt */
margin: 0 auto;
padding: 0;
}
{
width: 1024px; /* of welke breedte je ook maar wilt */
margin: 0 auto;
padding: 0;
}
Waarbij die padding: 0; niet nodig is voor het centreren.
Bij een 0 waarde hoeft er geen px achter. 0 is 0 ook in pixels. En je kunt margin, padding enzo inkorten via deze methode:
Ik weet niet welke tut je bedoelt? Ik vind die eerste methode beter dan de 2e, dus heb je naar die 1e methode gekeken?
Als je .distance het ghost element noemt: die staat daar zodat het element nooit kan verdwijnen. Als je gewoon de trick met position absolute en negative - marges neemt en je verkleint je browser zul je zien dat het element verdwijnt. Met dat distance element voorkom je dit.
Als je .distance het ghost element noemt: die staat daar zodat het element nooit kan verdwijnen. Als je gewoon de trick met position absolute en negative - marges neemt en je verkleint je browser zul je zien dat het element verdwijnt. Met dat distance element voorkom je dit.