De Fictieve webshop en alle problemen die het met zich meebrengt.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Thijs van Boven

Thijs van Boven

24/08/2010 15:16:59
Quote Anchor link
Ik heb de titel verandert want ik ga andere dingen vragen nu.
Ten eerste: Weet iemand hoe ik dmv checkboxes een totaalprijs zou kunnen uitrekenen van de aangevinkte artikelen? Ikzelf zat te denken aan de 'value' van een checkbox en die vervolgens uitlezen en in een variabele zetten.. Nou heb ik wat gegoogled en blijkbaar kan dat vrijwel alleen met php.. ojee :/ Iemand suggesties?

He!

First off: ik ben een SuperPHPnoob! (eentje met een S op zn borst ja! :D)

That said, ik ben bezig met het maken van een site voor school en heb daarvoor alleen een boek gekregen waarin het hele inloggen op sites niet eens behandeld wordt. Nu heb ik lopen zoeken op deze site maar de meeste dingen die ik vind zijn alleen bedoeld om een volgende pagina te bereiken maar dat is niet waar ik naar opzoek ben :/

Zoals je misschien gelezen hebt in mijn introductietopic ben ik bezig met een fictieve webshop waarop je als klant en als admin in moet kunnen loggen, de admin moet toegang krijgen tot een pagina waar producten toegevoegd kunnen worden en de klanten moeten de mogelijkheid hebben gewenste producten in een winkelwagentje te stoppen.

Nou moet er dus ook geregistreerd gaan worden, want verschillende klanten willen natuurlijk verschillende dingen in hun winkelwagentje =o

Alle hulp, aanwijzingen, rants omdat ik niet goed heb gezocht zijn welkom :D

Cheers en bij voorbaat dank ;D
Gewijzigd op 25/08/2010 15:30:15 door Thijs van Boven
 
PHP hulp

PHP hulp

29/04/2024 15:11:06
 
John D

John D

24/08/2010 15:32:26
Quote Anchor link
Begin met je werk op te delen in kleine modules. Maak eerst een inlogsysteem en zorg daarbij dat er gedurende de gehele sessie de nodig informatie bewaard wordt om de klant te kunnen identificeren (cookie of server side session). Met deze zelfde informatie kan je ook een admin identificeren en toegang geven tot bepaalde pagina's. Als laatste bouw je de webshop. Van alle onderdelen zijn hier of elders wel voorbeelden te vinden. Begin en vraag hier hulp aan de hand van de code die je gemaakt hebt en die wel of niet of een beetje werkt. Op zo'n manier vindt je hier veel hulp.
 
Thijs van Boven

Thijs van Boven

24/08/2010 15:51:04
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reactie :D

Ik loop tegen een kleine complicatie op though, ik heb nog nooit met server side sessions of cookies gewerkt, ik ben nu hard aan het zoeken naar tutorials/scripts die ik kan lezen+begrijpen en laat het wel horen als ik verder ben gekomen (of niet natuurlijk...)

Ontzettend bedankt voor de tips!
 
John D

John D

24/08/2010 16:07:17
 
Thijs van Boven

Thijs van Boven

24/08/2010 17:56:13
Quote Anchor link
Hmhm dat lijkt me erg handig =o

Ik zie alleen niet precies hoe ik dat verwerk in een loginsysteem, en is het dan niet zo dat je 'account' verdwijnt als je de browser afsluit?

Bedankt voor de hulp, ik stel het erg op prijs (:


Toevoeging op 25/08/2010 12:44:34:

Ik heb net van medeleerlingen gehoord hoe zij het gedaan hebben en het blijkt dat ik het veel te moeilijk voor mezelf maak. Zij hadden namelijk gewoon een homepage(1e pagina) met daarop de albums die ze wilde verkopen en een in te vullen formulier, dan controleerde ze het formulier op ingevulde velden en dingen zoals dat namen alleen uit letters bestonden en als dat klopte kon je als klant naar de volgende pagina waar de gegevens nog een keer weergegeven stonden en je terug kon gaan naar de vorige pagina als het inet klopte. Op die pagina moest je dan op 'betalen' drukken en dan was je klaar.

Het hele aanpassen van de voorraad via een admin account of uberhaupt inloggen hebben ze niet gebruikt, dat hoefte van de leraar niet want dat was 'te moeilijk', fijn dat 'ie dat klassikaal ook even gezegd heeft...

Nouja ik ben opgelucht dus, bedankt voor de hulp alnog :D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.