De .htaccess vanuit PHP doet niet wat hij hoort te doen.
Hallo allemaal,
Ik vind mijzelf een redelijke beginner en heb veel geleerd van forums en internet.
Voor een spel wil ik bepaalde mensen laten afvallen en de toegang tot de site beperken.
Op dit moment probeer ik een .htaccess te genereren met PHP. dat lukt redelijk want als ik aan de voorwaarden voldaan heb genereerd php een nieuwe .htaccess in de root directory.
Ik werk met:
unlink ("../.htaccess");
// Bestandspad naar het .htaccess bestand
$htaccess_file = "../.htaccess";
// Schrijf of voeg regels toe aan het bestand
$handle = fopen($htaccess_file, "w+");
fwrite($handle,"order deny,allow \r\n");
fwrite($handle,"$tekst\r\n");
fwrite($handle,"allow from all \r\n");
Het leek alsof de .htaccess niet vernieuwd werd vandaar dat ik eerst de oude .htaccess weg haal voordat ik de nieuwe genereer.
Alles wat in de .htaccess staat is:
order deny,allow
deny from 13.--.--.--
deny from 13.--.--.--
allow from all
uiteraard meer regels als deny en de streepjes zijn nummers uit een database.
Vreemd is echter dat ik mijn eigen IP erbij heb staan maar dat ik niet geweigerd wordt. Wat zie ik over het hoofd?
Ik vind mijzelf een redelijke beginner en heb veel geleerd van forums en internet.
Voor een spel wil ik bepaalde mensen laten afvallen en de toegang tot de site beperken.
Op dit moment probeer ik een .htaccess te genereren met PHP. dat lukt redelijk want als ik aan de voorwaarden voldaan heb genereerd php een nieuwe .htaccess in de root directory.
Ik werk met:
unlink ("../.htaccess");
// Bestandspad naar het .htaccess bestand
$htaccess_file = "../.htaccess";
// Schrijf of voeg regels toe aan het bestand
$handle = fopen($htaccess_file, "w+");
fwrite($handle,"order deny,allow \r\n");
fwrite($handle,"$tekst\r\n");
fwrite($handle,"allow from all \r\n");
Het leek alsof de .htaccess niet vernieuwd werd vandaar dat ik eerst de oude .htaccess weg haal voordat ik de nieuwe genereer.
Alles wat in de .htaccess staat is:
order deny,allow
deny from 13.--.--.--
deny from 13.--.--.--
allow from all
uiteraard meer regels als deny en de streepjes zijn nummers uit een database.
Vreemd is echter dat ik mijn eigen IP erbij heb staan maar dat ik niet geweigerd wordt. Wat zie ik over het hoofd?
Gewijzigd op 09/08/2025 10:38:22 door E Ander
Zo te zien gebruik je nog de oude notatie voor in .htaccess.
Als je Apache 2.4 hebt, dan is de juiste oplossing:
Als je Apache 2.4 hebt, dan is de juiste oplossing:
Ariën, perfect. Heel erg bedankt voor het antwoord. Dit werkt. Vreemd dat ik geen melding kreeg van mijn webserver dat er een andere htaccess nodig was.
Ik vind het niet een niet zo goed idee om gewoon de toegang te weigeren.
Zoek het idee op en geef een waarschuwing/foutmelding dat het spel voor hem/haar gedaan is.
Jan
Zoek het idee op en geef een waarschuwing/foutmelding dat het spel voor hem/haar gedaan is.
Jan
Beste Jan,
Uiteraard zit er een melding "Bye Bye". En je krijgt de foutmelding als je opnieuw wil inloggen.
Maar dat gaat over het spel niet over die fout.
Uiteraard zit er een melding "Bye Bye". En je krijgt de foutmelding als je opnieuw wil inloggen.
Maar dat gaat over het spel niet over die fout.