De juiste start.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Alex Dijk

Alex Dijk

09/11/2014 19:30:45
Quote Anchor link
Beste allemaal,

Ik heb, reeds wat jaren, eens in de zoveel tijd een ingeving dat ik php wil leren. En iedere keer stop ik er weer met oefenen/leren, om het na paar maanden weer op te pakken. Ik werkte veelal met tutorials op youtube, maar dit is voor mij niet de manier. Ik heb daarom het boek: Basiscursus php 5 van Peter Kassenaar gekocht. Deze heb ik snel doorgewerkt, maar alleen iets ontwikkelen blijft lastig.
Ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgepakt. Hebben jullie dit gedaan a.d.h.v boeken? zo ja welke boeken?
Daarnaast vraag ik mij af hoe de meeste van jullie te werk gaan. Maak je bv. eerst een schematische weergaven o.i.d?
Ik ben nu opzoek welke methode voor mij dus het beste kan werken. Hoop dat jullie mij een duwtje in de juiste richting kunnen geven.

Alex
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 21:02:41
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/11/2014 20:03:29
Quote Anchor link
Veel voorbeelden maken, en probeer dit te combineren met lesstoffen uit de vorige hoofdstukken. Ga ook zelf na waarom een script werkt, en wat de functies doen.
 
Randy vsf

Randy vsf

10/11/2014 09:52:29
Quote Anchor link
Ik heb hetzelfde boek hier liggen, en heb er net eens in gekeken. Met die basis en wat tutorials moet het wel lukken.
En zoals Aar zegt vooral veel praktijk doen, en scripts lezen en leren begrijpen.

Ook bestaan er sites zoals http://www.codecademy.com , Daar leer je ook nog redelijk veel op een simpele manier.
 
Alex Dijk

Alex Dijk

12/11/2014 16:28:02
Quote Anchor link
Bedankt voor jullie reacties. Zijn er ook boeken aan te raden die ik kan gebruiken als vervolg van Peter Kassenaar?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/11/2014 16:47:33
Quote Anchor link
Het ideale boek heb ik niet gevonden, en die zal ook niet bestaan, omdat iedereen een eigen manier van scripten hanteert.

Wat wel een uitgebreid boek is, is "Het complete Handboek PHP5". Als je verder echt meer uit PHP wilt halen, dan kan ik het PHP Kookboek (van onze Ward van der Put) zeker aanraden. Dit is geen stap-voor-stap boek, maar een boek met diverse tip's en truuks.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.