debian configureren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Full stack developer Node.js, React Remote

Functie Als fullstack JavaScript developer vind jij het uitdagend om op basis van concrete klantvragen nieuwe functionaliteiten te ontwikkelen. Bij voorkeur worden deze functionaliteiten op een bepaalde manier geprogrammeerd, zodat ze door meerdere klanten te gebruiken zijn. Je hebt dus vaak te maken met abstracte vraagstukken. Om dit te kunnen realiseren sta je nauw in contact met de product owner en/of klant. Je bent niet alleen onderdeel van het development team, maar hebt ook vaak contact met de product-owner en/of klanten om daardoor inzichten te verzamelen die leiden tot productverbeteringen. • Inzichten verzamelen bij de klant en/of product owner •

Bekijk vacature »

Low Code Ontwikkelaar

In het kort Als Low Code Developer werk je aan projecten bij en voor onze klanten, waarbij je voor het ontwikkelen van de oplossingen een technisch low-code platform gebruikt. Samen met het team streef je naar de beste oplossing en bepalen jullie de juiste aanpak. Je rol is divers en je bent van begin tot eind betrokken bij de ontwikkeling zowel de back-end en de front-end van de applicatie. Naast de ontwikkeling en oplevering, breng je ook advies uit aan de klant waarom bepaalde keuzes worden gemaakt. Je bent dan ook communicatief sterk en kunt je keuzes goed (inhoudelijk) onderbouwen.

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Software Developer / .NET / Azure

Dit ga je doen Als Lead .NET Software Developer zal je je bezig houden met: Het vertalen van bedrijfswensen naar een technische roadmap; Uitwerken van nieuwe architectuur / designs; Het team aansturen en motiveren; Toezien op de kwaliteit van de code; Mee ontwikkelen van nieuwe features en applicaties. Hier ga je werken Deze organisatie is op dit momenteel marktleider in het ontwikkelen van productielijnen voor de voedselindustrie en heeft een wereldwijd klantnetwerk. Binnen deze organisatie is het team van software developers dagelijks bezig met het ontwikkelen van maatwerk oplossingen om alle productiemachines aan te sturen, maar ook bedrijf kritische applicaties

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Full stack .NET developer Microsoft 365

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functieomschrijving Ben jij klaar voor de volgende stap in jouw carrière? Kom werken bij dit kleine softwarebureau en werk aan de gaafste maatwerk projecten. Je komt te werken in een klein development team en werk nauw samen met elkaar, om maatwerk software te leveren en bij te dragen aan bedrijfsautomatiseringen. Je gaat werken met de Microsoft stack en technieken als .NET, C#, Entity, MVC, SQL server. In de functie krijg je veel vrijheid om zelf beslissingen te nemen en je hebt impact op de bedrijfsprocessen. Bedrijfsprofiel Dit familiebedrijf bestaat al ruim 20 jaar. Zij hebben een vast netwerk van klanten,

Bekijk vacature »

JAVA Programmeur

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving We zoeken per direct enthousiaste software engineers die ons team komen versterken.We werken in DevOps teams met een sterk gevoel voor verantwoordelijkheid. Er wordt nauw samengewerkt met ons Business analyse team (BAT), met onze uitvoerende medewerkers en met de DevOps teams onderling binnen het domein. Het liefst hebben we veel en vaak interactie met onze interne en externe eindgebruikers om zo de juiste dingen te maken. We werken multidisciplinair in een dynamische omgeving. Achtergrond opdracht De Businesseenheid Examens is verantwoordelijk voor de logistiek van de staatsexamens Voortgezet (speciaal) onderwijs, Nederlands als 2e taal en schoolexamens. In het kader

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

PHP developer - Digital Agency

Functie Het team telt momenteel 20 collega’s, bestaande uit developers (front- en backend) en het operations team, waaronder ook het management en twee scrum masters vallen. Ze zijn op zoek naar een PHP developer die in staat is zelfstandig te werken. Je komt te werken in één van de drie scrumteams en gaat aan de slag met een project voor de klant. Het fijne hieraan is dat je wel afwisseling hebt qua werk, maar tegelijkertijd doorlopend werkt voor bestaande klanten. Hierdoor krijg je ook de kans om echt de diepte in te gaan en innovatieve technische oplossingen neer te zetten.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

OutSystems developer

Dit ga je doen Klanten adviseren over de mogelijkheden van OutSystems; OutSystems oplossingen ontwikkelen en implementeren; Stakeholdermanagement; Kennis en expertise up to date houden en delen met het team. Hier ga je werken Onze opdrachtgever, gevestigd in regio Amsterdam, is een innovatieve dienstverlener die zich richt op grote corporates in verschillende sectoren. Doordat je bij veel verschillende klanten aan de slag zal gaan is geen enkel project hetzelfde. De organisatie kenmerkt zich door hoge mate van professionaliteit en innovatieve oplossingen. In de rol van OutSystems developer zal jij verschillende grote klanten helpen om efficiënte OutSystems oplossingen te ontwikkelen en implementeren.

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Stef

stef

18/12/2005 18:25:00
Quote Anchor link
hee mensen ben ik weer met mijn gejammer:P

ik heb nu debian en het installeren ging prima... ik heb ook al wat hulp gekregen van mensen op mIRC en het werkt opzich allemaal wel ik heb nu een apache server erop lopen maar ik weet niet hoe ik die apache server aan mijn mysql moet koppelen ik heb namelijk wel een mysql erop gezet, kortom iemand enig idee hoe dat moet ?

greetz,,,

stef
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 05:44:38
 
Winston Smith

Winston Smith

18/12/2005 18:28:00
Quote Anchor link
Moet je niet eerst PHP erop zetten en dan via php.ini (Linux heeft die toch ook dacht ik?) verbinding maken met de database?
Want in principe hoef je vanuit Apache niets te doen met MySQL.
 
Stef

stef

18/12/2005 18:43:00
Quote Anchor link
hmm tjaa ik zal ff kijken maar ik weet niet of ik hem kan vinden

en als iemand het weet ?:) zeg ff :p
Gewijzigd op 18/12/2005 18:45:00 door stef
 
Stef

stef

18/12/2005 18:50:00
Quote Anchor link
ik heb hem nu gevonden maar wat moet ik precies aanpassen?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/12/2005 18:52:00
Quote Anchor link
apt-get update

apt-get install php4 php4-mysql
 
Stef

stef

18/12/2005 18:53:00
Quote Anchor link
jaa zoiets heb ik al gedaaan

all1 werken die dan al automatish samen?
 
Erik Rijk

Erik Rijk

18/12/2005 18:53:00
Quote Anchor link
@ stef

zoek naar php_mysql.dll oid in je php.ini

er staat waarschijnlijk een ; voor
haal die weg en herstart apache
je zal dan het bestandje 'php_mysql.dll' in een bepaalde map moeten zetten.
Ik werk niet met debian dus ik zou niet weten waar, maar dat zou je even moeten proberen

succes
Gewijzigd op 18/12/2005 18:54:00 door Erik Rijk
 
Jelmer -

Jelmer -

18/12/2005 18:54:00
Quote Anchor link
Grotere kans dat het iets met php_mysql.su o.i.d is.
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/12/2005 18:57:00
Quote Anchor link
Erik, nieuwsflash:

debian != microsoft windows ;)
 
Erik Rijk

Erik Rijk

18/12/2005 18:57:00
Quote Anchor link
ja oke :P
zoals ik al zei ik heb nog nooit "echt" met linux oid gewerkt, maar hiermee help ik hem toch ook wel een beetje op weg :)
 
Stef

stef

18/12/2005 18:59:00
Quote Anchor link
ik heb nu dus ff die php4 php4-mysql erop en ga ff kijken of het werkt... trouwens kunen wij niet een mIRC kanaaltje maken voor phphulp?:P of hebben we die al ?:P
 
Stef

stef

18/12/2005 19:00:00
Quote Anchor link
enjaa deze werkt :) bedankt voor alle hulp :) mijn mysql draait nu :) iniedergeval phpmyadmin doet het
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/12/2005 19:01:00
Quote Anchor link
IRC is leuk, maar het is redelijk 1op1 kennis overdracht. Met andere woorden, ik help jou, en jij word geholpen. Maar niemand anders heeft iets aan mijn kennis op dat moment. Het kan later ook niet hergebruikt worden.

Ik had bijv. gisteren een mooie post gemaakt welke mij dus aardig wat tijd gekost had. Had ik dat op IRC gedaan dan had nu niemand er meer wat aan gehad. Wellicht pikt ene zoekmachine mijn post eruit in de toekomst zodat andere er wat aan hebben.
 
Stef

stef

18/12/2005 19:02:00
Quote Anchor link
maar ik heb nu wel php er 3 keer opstaan en apache 2 keer :P dus ik denk dat ik hem ff ga resetten en netje s maken :)
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/12/2005 19:05:00
Quote Anchor link
Erik:
ja oke :P
zoals ik al zei ik heb nog nooit "echt" met linux oid gewerkt, maar hiermee help ik hem toch ook wel een beetje op weg :)


Opzich heb je een klein beetje gelijk hoor, daar niet van. debian heeft een php.ini, en je moet daar inderdaad inzetten 'extension=mysql.so', maar in princiepe doet de apt-get dat allemaal voor je.
 
Stef

stef

18/12/2005 21:51:00
Quote Anchor link
Arjan:
apt-get update

apt-get install php4 php4-mysql


ik doe dat wel en ik heb dan apache 2 dr ook nog op staan maar hij doet het niet :S hij wil het php bestand gaan downloaden dus php doet het dan niet en mysql ookal niet :(

welke pakketen moet ik dan wel installeren iemand een idee?
 
Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

18/12/2005 22:04:00
Quote Anchor link
apt-get install apache2 php4 mysql-server php4-mysql php4-gd2

En dan moet het volgens mij wel werken. Reboot apache even, check of de juiste 2 regels in de apache config staan zodat hij php parsed etc. Of ga aan de slag met libapache2-mod-php4.
 
Stef

stef

19/12/2005 09:35:00
Quote Anchor link
ok ik zal het vandaag even proberen op school, anders zal ik wel even een leraar of een 4de jaars, die mij eerder heeft geholpen, vragen.

maar hoe weten jullie nou wat je moet hebben?? je kan wel paketten zoeken op www.apt-get.org maar ik snap het verschil niet tussen al die pakketten je word echt dood gegooit met zoveel verschillen :)

nog bedankt :)

greetz,,

stef
 
Stef

stef

19/12/2005 10:18:00
Quote Anchor link
stef:
ok ik zal het vandaag even proberen op school, anders zal ik wel even een leraar of een 4de jaars, die mij eerder heeft geholpen, vragen.

maar hoe weten jullie nou wat je moet hebben?? je kan wel paketten zoeken op www.apt-get.org maar ik snap het verschil niet tussen al die pakketten je word echt dood gegooit met zoveel verschillen :)

nog bedankt :)

greetz,,

stef


ik heb het nu geinstalleerd, php doet het maar mysql niet ik krijg de error :

Fout
MySQL retourneerde:

Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (2)

deze error geeft hij ook in debian zelf als ik mysql typ... :( iemand enig idee om dit op te lossen?
 
- SanThe -

- SanThe -

19/12/2005 10:33:00
Quote Anchor link
Draait mySQL wel?
 
Arend a

Arend a

19/12/2005 12:23:00
Quote Anchor link
Je installeert pakketten met
atp-get install <pakketnaam>

soms hebben die een wat rare naam, die je niet direct kan raden, dus dan installeer je die met
apt-get search mysql

zoekt naar mysql.

Dan zul je een pakket zien met client en server, installeer deze beide. Daarna krijg je kort een window met installatiemogelijkheden.

Om te zien wat er draait kan je 'ps aux' (soort gelijk aan taakbeheer van windows) typen, en dan zul je een overzicht krijgen met draaiende processen en servers, je zal snel leren welk proces wat is, en dat niet elk proces een server is.

Wat ook van belang is is al iets het niet doet, en je wil hulp dat je even de foutmelding vermeld, anders wordt het erg lastig voor ons om te raden wat er aan de hand is, terwijl de foutmelding vaak gewoon zegt wat er aan de hand is. 'hij doet het niet' is vaak geen accurate beschrijving van het probleem ;)
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.