DELETE statement in combinatie met JOIN

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sam Clauw

Sam Clauw

28/10/2010 10:20:44
Quote Anchor link
Hallo iedereen,

ik heb een database die de tijdregistratie van bedrijfX moet verwerken. Drie tabellen zijn aanwezig:

1) users (werknemers van bedrijfX)
2) customers (klanten van bedrijfX)
3) performances (overzicht van de prestaties die de werknemers van bedrijfX voor de klanten van bedrijfX gedaan hebben)

De twee laatste tabellen zijn van belang in m'n huidige probleem:

Quote:
*** customers ***

id (primaire sleutel)
company
address
zipcode
city
phone
fax
email

Quote:
*** performances ***

id (primaire sleutel)
userId
date
customerId (vreemde sleutel)
begin
end
description

Het lukt me goed om de nodige SELECT te leggen tussen deze twee tabellen met een JOIN en om deze gegevens via php weer te geven in m'n webpagina's. Mijn probleem situeert zich echter wanneer ik een klant wil verwijderen.

Ik snap maar niet hoe je te werk gaat om de relevante rij uit de tabel "customers" te verwijderen én tegelijkertijd alle rijen uit de tabel "performances" die deze klant bevatten. Ik snap wel dat dit ook via een JOIN moet gebeuren, maar ik krijg steeds SQL syntax fouten wanneer ik de query probeer uit te voeren. Hier mijn beste poging tot nu toe:

Quote:
$sql = "
DELETE FROM
customers
INNER JOIN
performances ON customers.id = performances.customerId
WHERE
customers.id = " . $cId;

Belangrijk: $cId haal ik via een $_GET uit de adresbalk en is het id van de klant: $cId = htmlentities($_GET['cId'], ENT_QUOTES);

Kan er iemand mij uit de nood helpen? Alvast bedankt!!!
Gewijzigd op 28/10/2010 10:27:02 door Sam Clauw
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 12:48:32
 
Moe BE

Moe BE

28/10/2010 10:31:25
Quote Anchor link
Bekijk dit eens!
 
Teun Hesseling

Teun Hesseling

28/10/2010 10:47:05
Quote Anchor link
Quote:
customers.id = " . $cId;
dat is natuurlijk ook fout, maak daar is
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php customers.id = '. $cId.'"; ?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.