*DELETEME*

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

Software ontwikkelaar ASP .Net / C#

Functie omschrijving Gezocht! Software ontwikkelaar. Ben jij bekend met termen als ASP .Net, C# en SQL? Ben jij op zoek naar een afwisselende en uitdagende IT-functie binnen de agrarische sector? En omschrijf jij jezelf als zelfstandig, enthousiast en proactief? Dan hebben wij de perfecte functie voor jou! Als Software ontwikkelaar binnen deze organisatie ben je samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Je gaat hierbij bijdragen aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Verder bestaan je werkzaamheden uit: Technische uitwerking van de business

Bekijk vacature »

Experienced Lead Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Delft Vacature ID: 13301 Introductie We are seeking a Lead Java Developer for our team in the area of Delft. You will develop an application used exclusively by the engineers and geologists for site characterizations, which imports raw field and laboratory measurements for further processing, integration, ground modelling, and geotechnical analysis and reporting. The client/server application is entirely written in Java, and the server is hosted in the Amazon cloud, utilizing frameworks such as Spring and Hibernate, and connected to an MS SQL Server RDS instance. There is a trend towards using more

Bekijk vacature »

Senior Javascript developer

Functie Het platform is gebouwd in een moderne JavaScript stack, die gebruikt maakt van:  React.js  Redux  TypeScript  Node.js  Google Cloud functions (node.js)  Semantic UI Alle code wordt getest en beoordeeld door collega developers. De continuous integration pipeline maakt het mogelijk om elke dag waarde te leveren aan hun klanten. Het ontwikkelproces is pragmatisch en gebaseerd op Scrum. Wat je zult doen: Ten eerste kun je nadrukkelijk jouw eigen stempel drukken op de technologie, het product en de cultuur van het bedrijf. Je bent bezig met het uitwerken van de architectuur van nieuwe functionaliteiten op

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community die bestaat uit ruim 100 gepassioneerde Java professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze top-opdrachtgevers. Geen werkdag is hetzelfde! Je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfs kritische systemen voor onze klanten in regio Noordoost zoals DUO, ING, CJIB en Tendernet. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je verder te certificeren in dit vakgebied. We organiseren regelmatig technische Meetups en doen veel aan kennisdeling. Sogetisten hebben plezier in hun werk en staan

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Junior full stack developer

Functie Als full stack developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Do you want to work with the latest technologies on the development of new systems and applications? Create elegant interfaces using VueJS for thousands of users? Get moving and strengthen Nederlandse Loterij as a Front-end Developer. Thanks to your efforts, our services are always presented in style. As a Front-end Developer you are responsible for website development and improving customer experience based on data analyze. In this way, you directly contribute to a happy, healthy and sporty Netherlands. As a Front-end Developer you score by: Writing elegant, testable components without side-effects to provide functionality to the users Website development, adding

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

11/04/2011 22:29:27
Anchor link
Niet meer nodig :)
Gewijzigd op 12/04/2011 16:55:34 door
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 19:43:50
 

11/04/2011 22:54:10
Anchor link
Ik heb je script gekopierd en uitgevoerd en bij mij werkt alles prima?!
 

11/04/2011 23:03:32
Anchor link
Als ik een mail krijg in mijn inbox krijg ik enkel dit:

Quote:
Beste,

Er is een nieuwe betaling gedaan op ******* met de volgende gegevens:

Naam:
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
Telefoonnummer:
E-mailadres:
Land:
Opmerking door klant:
Betaalmethode:
Aantal producten:
Betaald bedrag:

Met vriendelijke groet,

*******
Gewijzigd op 12/04/2011 17:08:51 door
 

11/04/2011 23:06:31
Anchor link
Ik krijg namelijk netjes een e-mail met alle waardes van het formulier.
 

11/04/2011 23:24:32
Anchor link
Vreemd, want dat krijg ik dus gewoon niet..
 

11/04/2011 23:38:46
Anchor link
Wat is je:

Webbrowser?
Webserver en OS?

Kijk anders in firefox (4) die heeft een speciale console waarin je kunt zien welke post waardes er verstuurd zijn (Ctrl+Shift+K) en dan rechtermuisknop -> Verzoek en antwoord...
 

12/04/2011 00:58:18
Anchor link
Daar word ikzelf niet echt wijzer van..
 

12/04/2011 09:10:26
Anchor link
Henk Schepers op 12/04/2011 00:58:18:
Daar word ikzelf niet echt wijzer van..


Nee, maar dan kun je in ieder geval kijken of het ligt aan het versturen van het formulier of aan je PHP script.
 

12/04/2011 09:32:55
Anchor link
Zover ik dat kan zien wordt alles correct doorgestuurd.
 

12/04/2011 13:26:19
Anchor link
De ene sufferd (Dillen Meijboom) helpt de andere sufferd (Henk Schepers)?
(Met sufferd bedoel ik iemand die nog niet echt veel verstand heeft van php.)

Beide scripts zijn niet goed.
- Bouw foutafhandeling in. Kijk wat elke functie (zoals mysql_connect teruggeeft) en gebruik dat voor de foutafhandeling (let op 'or die' is geen foutafhandeling).
- Selecteer wat je wilt hebben, gebruik geen *.
- Als je toch de assoc manier van array gebruikt, gebruik dan gewoon direct myslq_fetch_assoc.
- Misschien eerst html leren? Jij bedoelt vast geen header.
- Gebruik niet de directe manier (document.betaal.*), maar maak gebruik van bijvoorbeeld getElementsById.
- Tabellen hoor je niet te gebruiken voor lay-out / styling. Ook niet voor forms (gebruik div's, labels, etc.)
- Maak geen gebruik van inline css. Is niet handig.
- Zet nooit error reporting en display errors aan op een productie omgeving.
- Misschien is het slim om eerst te kijken of alle gegevens er zijn in de $_GET voordat je queries doet en connectie gaat maken?
- Bedenk of je POST of GET doet. Door elkaar tegelijkertijd werkt niet handig.
- Controleer of een formulier gepost is met if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
- $prijs vs $bedrag ...?
 
Arjan -

Arjan -

12/04/2011 14:45:58
Anchor link
@Karl: Dat standaard lijstje van jou kennen wij zo onderhand wel. Ook al is het allemaal juist wat je zegt, kom je nooit "to the point". De TS vraagt waarom de POST array geen waarden bevat. En anderen met sufferd betitelen is ook een beetje kinderachtig. Deze mensen proberen andere mensen te helpen (ook al zijn de antwoorden niet altijd juist).

"Bedenk of je POST of GET doet. Door elkaar tegelijkertijd werkt niet handig."

Als je even verder had gekeken maakt het script gebruik van een externe betaal api, waardoor je soms niet anders kan dan GET en POST door elkaar gebruiken (aangezien de externe api dit eenmaal voorschrijft). Lijkt mij verder ook niets mis mee wanneer je het overzichtelijk houdt.

Ontopic: Je probleem zit 'm in de pagina die opgevraagd wordt nadat mollie de betaling heeft afgerond. De case 'return' binnen je switch wordt opgevraagd na de betaling. De ingevoerde gegevens die ingevoerd zijn voor de betaling bestaan dan niet meer. De ingevoerde gegevens in het formulier zijn alleen toegankelijk op de pagina die je aanroept wanneer het formulier wordt gesubmit.

Een oplossing kan zijn om de gegevens direct na het submitten van het formulier op te slaan in de database en te koppelen aan de transactieid of iets dergelijks. Hierdoor kan je op een later tijdstip (bijvoorbeeld op de return pagina) de gegevens opvragen.

Voor een beter overzicht kan je misschien beter alles in aparte bestanden opslaan (betaling, afhandeling, return, etc.). Zo zie je in één opslag dat wat je probeert te doen niet gaat werken.
Gewijzigd op 12/04/2011 14:48:51 door Arjan -
 

12/04/2011 16:23:49
Anchor link
Arjan - op 12/04/2011 14:45:58:
@Karl: Dat standaard lijstje van jou kennen wij zo onderhand wel. Ook al is het allemaal juist wat je zegt, kom je nooit "to the point".

Tja, waarom gebruiken zoveel mensen het dan niet. Als ze het gewoon eens gaan gebruiken hoef ik het niet te plaatsen en zijn zo ontzettend veel scripts beter geworden. Het zijn maar zulke simpele dingen.
Arjan - op 12/04/2011 14:45:58:
De TS vraagt waarom de POST array geen waarden bevat.
Omdat er verschrikkelijk slecht gescript is. Zoals jij straks tot de conclusie komt dat de data gewoon weggegooid wordt omdat de molie api meerdere keren aangeroepen moet worden, had hij dat zelf kunnen uitvinden door alles netjes op te delen en dus kijken of er een post is gedaan. Hij wilt post data benaderen zonder dat hij weet of er een post is gedaan. Als je dat niet weet, dan weet je ook niet of er gegevens zijn. Verder weet je dat als je meerdere keren die api aan moet roepen en altijd moet controleren of er post data is geweest dat er iets niet goed is.
Arjan - op 12/04/2011 14:45:58:
En anderen met sufferd betitelen is ook een beetje kinderachtig. Deze mensen proberen andere mensen te helpen (ook al zijn de antwoorden niet altijd juist).

Ik vind het wel wat ver gaan als je "test" en denkt dat het aan het OS moet liggen. PHP is geen hogere wiskunde. PHP is simpel, er is geen hout aan. Je hoeft niks echt te programmeren. Bijna altijd is het je eigen schuld dat als er iets mis gaat en niet van het OS (uitzonderingen daargelaten).

Arjan - op 12/04/2011 14:45:58:
"Bedenk of je POST of GET doet. Door elkaar tegelijkertijd werkt niet handig."

Als je even verder had gekeken maakt het script gebruik van een externe betaal api, waardoor je soms niet anders kan dan GET en POST door elkaar gebruiken (aangezien de externe api dit eenmaal voorschrijft). Lijkt mij verder ook niets mis mee wanneer je het overzichtelijk houdt.

Ontopic: Je probleem zit 'm in de pagina die opgevraagd wordt nadat mollie de betaling heeft afgerond. De case 'return' binnen je switch wordt opgevraagd na de betaling. De ingevoerde gegevens die ingevoerd zijn voor de betaling bestaan dan niet meer. De ingevoerde gegevens in het formulier zijn alleen toegankelijk op de pagina die je aanroept wanneer het formulier wordt gesubmit.

Een oplossing kan zijn om de gegevens direct na het submitten van het formulier op te slaan in de database en te koppelen aan de transactieid of iets dergelijks. Hierdoor kan je op een later tijdstip (bijvoorbeeld op de return pagina) de gegevens opvragen.

Voor een beter overzicht kan je misschien beter alles in aparte bestanden opslaan (betaling, afhandeling, return, etc.). Zo zie je in één opslag dat wat je probeert te doen niet gaat werken.

Tja, kijk, nu scheid jij zelf het post en get gedoe ook....
Natuurlijk is get en post door elkaar wel mogelijk, maar zoals ik zeg het is niet handig. Hier wordt er ook zeker een probleem veroorzaakt door het door elkaar halen van beiden.

Verder is het ook zo dat mollie ook al voorbeeld code aanbied... Gebruik dat dan.
Gewijzigd op 12/04/2011 16:40:48 door
 

12/04/2011 16:54:15
Anchor link
Ik wil er meteen even bijzeggen dat ik geen plannen heb om dit script live te gebruiken, dus een simpel formulier met tables kan geen kwaad. En als ik Karl was zou ik me daar al helemaal niet druk over maken. Want echt helpen doe je niet, enkel standaard suggesties geven..


Bedankt voor je tip Arjan, ik heb het ook kunnen oplossen met een database en een script dat het controleerd.
 

12/04/2011 17:03:59
Anchor link
Flauw dat je alles nu weer weghaalt, maar goed ik heb alles nog:
Henk Schepers op 11/04/2011 22:29:27:
Ik ben bezig met een script waarbij ik bepaalde ingevoerde gegevens wil mailen na het betalen. Echter lijkt het dat de $_POST[""] op een of andere manier vergeten wordt..

Het resultaat is dus dat ik mails krijg zonder de ingevoerde gegevens..

Hier de code:

index.php:http://pastebin.com/UPt8V0zJ

betaal.php: http://pastebin.com/HiK4QRpH

Ik heb vanalles geprobeert, maar het mocht niet baten.


Zoals je ziet heb ik errorlogging aanstaan dit geef als output:
Quote:
Notice: Undefined index: naam in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 143

Notice: Undefined index: adres in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 144

Notice: Undefined index: postcode in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 145

Notice: Undefined index: woonplaats in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 146

Notice: Undefined index: telefoon in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 147

Notice: Undefined index: email in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 148

Notice: Undefined index: land in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 149

Notice: Undefined index: opmerking in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 150

Notice: Undefined index: betaalmethode in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 151

Notice: Undefined index: aantal in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 152

Notice: Undefined index: betaaldbedrag in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 153


Henk Schepers op 12/04/2011 16:54:15:
Ik wil er meteen even bijzeggen dat ik geen plannen heb om dit script live te gebruiken, dus een simpel formulier met tables kan geen kwaad. En als ik Karl was zou ik me daar al helemaal niet druk over maken. Want echt helpen doe je niet, enkel standaard suggesties geven..

Tja, als je fietst, dan hoef je natuurlijk niet je hand uit te steken om naar links te gaan, maarja, dan blijkt er net zo'n Toyota Prius geruisloos achter je te zitten, dan lig je er mooi bovenop.
Het lijkt misschien triviaal om het slecht en niet goed te doen, maar het is beter om je gewoon aan te leren. Je leert het dan altijd goed te doen en het is een goede oefening. Waarom zou je dat dan niet doen?
Verder vraag ik mij nog steeds af waarom je dan, als je mijn standaard antwoorden toch kent, ze niet implementeert. Zoals ik al uitgelegd heb zorgen ze ervoor dat je een heel aantal problemen minder hebt. En ook gelijk de oplossing hebt.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

12/04/2011 17:04:38
Anchor link
Henk, waarom haal je het topic leeg? Hierdoor wordt het geheel onlogisch en nutteloos.

De standaard suggesties van Karl zijn blijkbaar nog steeds nodig. Ook al zijn ze standaard, als ze al toegepast werden zou hij ze niet noemen.

Toevoeging, topics worden normaal gesproken niet gesloten of verwijderd om dat de TS zijn/haar antwoord gekregen heeft.
Gewijzigd op 12/04/2011 17:05:50 door TJVB tvb
 

12/04/2011 17:06:26
Anchor link
De reden dat ik dit script verwijderd heb is dat verder niemand iets van doen heeft met dit script omdat er bepaalde gegevens van mij in staan.

Verder heb ik hier niets aan toe te voegen.
Gewijzigd op 12/04/2011 17:08:08 door
 
TJVB tvb

TJVB tvb

12/04/2011 17:11:01
Anchor link
Nare instelling, hulp vragen en na het krijgen van het antwoord de gegevens weghalen zodat niemand anders er van kan leren.
 

12/04/2011 17:11:13
Anchor link
Henk Schepers op 12/04/2011 17:06:26:
Karl Karl op 12/04/2011 17:03:59::
Unknown Paste ID!


Ja, ik had gezien dat je die paste als gebruiker hebt gemaakt en dus dat je die kan verwijderen. Maar die heb ik dus ook nog:
index.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
<?

include('db.php');

mysql_connect($server, $username, $password);
mysql_select_db($database);
$select = mysql_query("SELECT * FROM config");
$regel = mysql_fetch_array($select);
 
##################
## Instellingen ##
##################

 
$max = 10; //max aantal
$prijs = $regel['Prijs']; // prijs / stuk
$verzendkost = $regel['Verzendkosten']; // verzendkost
 
?>

<html>
    <header>
        <script type="text/javascript">
        function bereken()
        {
            var aantal = parseInt(document.betaal.aantal.value);
            var verzendkost = parseInt(document.betaal.verzendkosten.value);
            var prijs = parseInt(document.betaal.prijs.value);
            var kost = prijs * aantal;
            var total = kost + verzendkost;
            total = total / 100;
            total = " " + total;
            document.betaal.total.value = total;    
        }
        
        </script>
    </header>
    <body onload="javascript:bereken()">
        <form name="betaal" id="betaal" action="betaal.php" method="post">
            <table width="420">
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Naam</strong></td>
                    <td align="left"><input size="20" type="text" name="naam" value="" /></td>
                </tr>
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Adres</strong></td>
                    <td align="left"><input size="20" type="text" name="adres" value="" /></td>
                </tr>
                
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Postcode</strong></td>
                    <td align="left"><input type="text" name="postcode" value="" size="10" maxlength="7"/></td>
                </tr>
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Woonplaats:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="woonplaats" value="" /></td>
                </tr>
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Telefoon:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="telefoon" value=""  /></td>
                </tr>
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>E-Mail:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="email" value=""  /></td>
                </tr>
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Land:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="land" value=""  /></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Opmerking:</strong></td>
                    <td><textarea name="opmerking" cols="20" rows="4"  ></textarea></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Betaalmethode</strong></td>
                    <td>
                        <select name="betaalmethode">
                            <option value="ideal" />iDeal</option>                                
                        </select>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Aantal</strong></td>
                    <td>
                        <select name="aantal" id="aantal" onchange="javascript:bereken();">
                        <?php
                        $aantal
= 1;
                        while($aantal <= $max){
                            echo '<option value="'.$aantal.'">'.$aantal.'</option>';
                            $aantal ++;
                        }

                        ?>

                        </select>
                        <input style="display:none" type="text" name="prijs" id="prijs" value="<?=$prijs?>">
                        <input style="display:none" type="text" name="verzendkosten" id="verzendkosten" value="<?=$verzendkost?>">
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Totaal:</strong></td>
                    <td><input name="total" id="total" type="text" readonly="readonly" size="10" value="lol" tabindex="-1"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong></strong></td>
                    <td align="left"><input type="checkbox" name="AV" value="ja" id="akkoord"  />&nbsp;Ik accepteer de <a href="Algemene Voorwaarden.html" onclick="window.open('Algemene Voorwaarden.html','Algemene Voorwaarden',
                    'width=auto,height=auto,scrollbars=auto,toolbar=no,location=no'); return false">Algemene Voorwaarden</a>.</td>  
                </tr>
                <tr>
                    <td>&nbsp;</td>
                    <td align="left"><input type="submit" name="" value="Bestellen" /></td>
                </tr>
            </table>
        </form>
    </body>
</html>


betaal.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
<?php
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);
require("db.php"); //Database connectie config
$url        = 'http://www.jediah.nl/scripts/mollie/betaal.php'; //exacte locatie van het script volledig geschreven
$partnerID  = 536497; //Het partnerID van mollie
$testmode   = true; //De mollie ideal-api in testmode draaien
                                
$ipadresses = array ('82.94.203.80', '82.94.203.81', '82.94.203.82', '82.94.203.83', '82.94.203.84', '82.94.203.85', '82.94.203.86');

$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

if(mysql_connect($server, $username, $password))
{

    if(mysql_select_db($database))
    {

        if(!empty($_GET['payment_id']) && ctype_alnum($_GET['payment_id']))
        {

            $payment_id = mysql_real_escape_string($_GET['payment_id']);
            
            $query  = "SELECT transaction_id, amount, description, paid FROM payments WHERE payment_id = '".$payment_id."'";
            $result = mysql_query($query);
            
            if($result && mysql_num_rows($result) == 1)
            {

                $transaction = mysql_fetch_assoc($result);
                
                if(!empty($_GET['action']))
                {

                    switch($_GET['action'])
                    {
                        case
'start':
                            if($transaction['paid'] == 0)
                            {

                                echo '<p>Er is een betaling aangemaakt voor <b>&euro; '.number_format($transaction['amount']/100, 2, ', ', '.').'</b> met als beschrijving <b>'.$transaction['description'].'</b>.</p>';
                                
                                if($testmode)
                                {

                                    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=banklist&testmode=true");
                                }
else{
                                    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=banklist");
                                }


                                $xml = new SimpleXMLElement(curl_exec($ch));
                                
                                echo '<form method="post" action="?action=redirect&payment_id='.$payment_id.'">';
                                echo '<label for="bank_id">Uw bank:</label><br />';
                                echo '<select name="bank_id">';
                                foreach($xml->bank as $bank)
                                {

                                    echo '<option value="'.$bank->bank_id.'">'.$bank->bank_name.'</option>';
                                }

                                echo '</select>';
                                echo '<input type="submit" name="verwerken" value="Verwerken"/>';
                                echo '</form>';
                            }
else{
                                echo '<p>Sorry, deze transactie is reeds betaald!</p>';
                            }

                        break;
                    
                        case
'redirect':
                            if($transaction['paid'] == 0)
                            {

                                if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
                                {

                                    if(!empty($_POST['bank_id']) && ctype_digit($_POST['bank_id']))
                                    {

                                        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=fetch&partnerid=".$partnerID."&description=".urlencode($transaction['description'])."&reporturl=".urlencode($url.'?action=report&payment_id='.$payment_id)."&returnurl=".urlencode($url.'?action=return&payment_id='.$payment_id)."&amount=".$transaction['amount']."&bank_id=".$_POST['bank_id']."");
        
                                        $xml = new SimpleXMLElement(curl_exec($ch));
    
                                        if($xml->order->amount == $transaction['amount'])
                                        {

                                            $query = "UPDATE payments SET transaction_id = '".$xml->order->transaction_id."' WHERE payment_id = '".$payment_id."'";
                                            $result = mysql_query($query);
    
                                            if($result && mysql_affected_rows() == 1)
                                            {

                                                header('Location: '.$xml->order->URL);
                                            }
else{
                                                echo '<p>Sorry, er is iets mis gegaan met het updaten van de database!</p>';
                                            }
                                        }
else{
                                            echo '<p>Sorry, er is iets mis gegaan met de aanvraag van deze betaling!</p>';
                                        }
                                    }
else{
                                        echo '<p>Sorry, er word een bank_id verwacht en deze dient numeriek te zijn!</p>';
                                    }
                                }
                            }
else{
                                echo '<p>Sorry, deze transactie is reeds betaald!</p>';
                            }

                        break;
                    
                        case
'report':
                            if(in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $ipadresses))
                            {

                                if(!empty($_GET['transaction_id']) && ctype_alnum($_GET['transaction_id']))
                                {

                                    if($testmode)
                                    {

                                        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=check&partnerid=".$partnerID."&transaction_id=".$_GET['transaction_id']."&testmode=true");
                                    }
else{
                                        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=check&partnerid=".$partnerID."&transaction_id=".$_GET['transaction_id']."");
                                    }

                                    
                                    $xml = new SimpleXMLElement(curl_exec($ch));

                                    if((string) $xml->order->payed == 'true')
                                    {

                                        $query = "UPDATE payments SET paid = 1 WHERE payment_id = '".$payment_id."' AND transaction_id = '".mysql_real_escape_string($_GET['transaction_id'])."'";
                                        $result = mysql_query($query);
                                    }
                                }
                            }

                        break;
                    
                        case
'return':
                            if(!empty($_GET['transaction_id']) && ctype_alnum($_GET['transaction_id']))
                            {

                                $query   = "SELECT paid FROM payments WHERE payment_id = '".$payment_id."' AND transaction_id = '".mysql_real_escape_string($_GET['transaction_id'])."' AND paid = 1";
                                $result  = mysql_query($query);
                                
                                if($result && mysql_num_rows($result) == 1)
                                {

                                    echo '<p>Gelukt! De betaling is succesvol ontvangen!</p>';
                                    
                                    
                                                                  $select = mysql_query("SELECT * FROM config");
                                     $regel = mysql_fetch_array($select);                              
                                     $Amail  = $regel['Email'];
                                     $website = str_replace('www.', '', $_SERVER['HTTP_HOST']);
                                     $vanwie = str_replace('www.', 'noreply@', $_SERVER['HTTP_HOST']);

                                    
            
            // Mail versturen
            $aan = $Amail;
            $onderwerp = "Nieuwe order op ".$website." geplaatst!";
            $bericht = "Beste,<br /><br />Er is een nieuwe betaling gedaan op ".$website." met de volgende gegevens:<br />
            <br />Naam:"
.$_POST["naam"]."<br />
            Adres:"
.$_POST["adres"]."<br />
            Postcode:"
.$_POST["postcode"]."<br />
            Woonplaats:"
.$_POST["woonplaats"]."<br />
            Telefoonnummer:"
.$_POST["telefoon"]."<br />
            E-mailadres:"
.$_POST["email"]."<br />
            Land:"
.$_POST["land"]."<br />
            Opmerking door klant:"
.$_POST["opmerking"]."<br />
            Betaalmethode:"
.$_POST["betaalmethode"]."<br />
            Aantal producten:"
.$_POST["aantal"]."<br />
            Betaald bedrag:"
.$_POST["betaaldbedrag"]."<br />
                
            <br />Met vriendelijke groet,<br /><br />"
.$website;
            $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
            $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
            $headers .= "From: ".$vanwie." \r\n";
            mail($aan, $onderwerp, $bericht, $headers);


                                }
else{
                                    echo '<p>Sorry, de betaling is niet succesvol ontvangen!</p>';
                                }
                            }
else{
                                echo '<p>Sorry, er word een transaction_id verwacht en deze dient alphanumeriek te zijn!</p>';
                            }

                        break;
                    
                        default:

                            echo 'Sorry, deze actie word niet herkend!';
                        break;
                    }
                }
else{
                    echo '<p>Sorry, er word een actie verwacht!</p>';
                }
            }
else{          
                echo '<p>Sorry, dit payment_id bestaat niet!</p>';
            }
        }
else{
         //   echo '<p>Sorry, er word een payment_id verwacht en deze dient alphanumeriek te zijn!</p>';
            

                        
            $code = md5(rand(000000,999999).microtime());
            $select = mysql_query("SELECT * FROM config");
            $regel = mysql_fetch_array($select);
            $Omschrijving  = $regel['Omschrijving'];
            $Bedrag = $regel['Prijs'] * $_POST['aantal'];
            $Verzendkosten = $regel['Verzendkosten'];
            $Prijs = $Bedrag + $Verzendkosten;
            $query = "INSERT INTO payments (payment_id, amount, description, ipadress) VALUES ('".$code."', ".$Prijs.", '".$Omschrijving."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')";
            $result = mysql_query($query);
            
            if($result && mysql_affected_rows() == 1)
            {

                header('Location: '.$url.'?action=start&payment_id='.$code.'');
            }
        }
    }
else{
        echo '<p>Sorry, er kon geen verbinding gemaakt worden met de database!</p>';
    }
}
else{
    echo '<p>Sorry, er kon geen verbinding gemaakt worden met de databaseserver!</p>';
}


curl_close($ch);
?>
 

12/04/2011 17:14:28
Anchor link
Als jij daar beter van wordt Karl, mag je hiermee het hele forum volspammen :)
 

12/04/2011 17:16:54
Anchor link
Henk Schepers op 12/04/2011 17:14:28:
Als jij daar beter van wordt Karl, mag je hiermee het hele forum volspammen :)


Ik plaats het hier omdat jij het weggehaald hebt. Zie ook TJBV. Die geeft ook uitleg waarom dat slecht is.
 
Ben Van de Voorde

Ben Van de Voorde

12/04/2011 17:21:05
Anchor link
Henk jij wilt toch ook graag geholpen worden waarom mogen andere hier niet nog eens wat aan hebben vieze ego!
 

Pagina: 1 2 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.