*DELETEME*

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior PHP Developer

Functie omschrijving Ben jij een getalenteerde PHP Developer en aan de slag in een gemotiveerd team? Lees dan snel verder! Voor onze opdrachtgever in de omgeving van Valkenswaard zijn we op zoek naar een ervaren PHP developer. Jij gaat hier zorg dragen voor het optimaliseren en up-to-date houden van de bestaande applicaties. Je werkt verder aan de applicaties die jij verder ontwikkelt. Dit doe je voornamelijk met PHP en MySQL. Verder ga je je bezig houden met: Het uitbouwen van het E-commerce software platform. Deelnemen aan overleggen met het team. Het ondersteunen van jouw team developers (3 man) en helpen

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you start in a driven and diverse development team. Your team consists of 16 IT professionals, including 7 software engineers. Because your new employer is internationally active, there are also international IT professionals working in the IT department. As a result, the official language is English. As a team you are responsible for a new Cloud Native product. This product runs entirely in Azure with a Progress Database and various Azure Functions. In addition, this product has a JS front-end, a REST API system and a layer in C # .NET. The idea is therefore

Bekijk vacature »

Senior SQR Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 13333 Introductie Are you passionate about contributing to the world's most advanced machines. Do you thrive in a challenging environment working with highly motivated and skilled teams? If so, we have the perfect opportunity for you! We are seeking a Senior Software Design Engineer for Sequence Tooling to play a critical role in creating and maintaining mission-critical software applications. In this role, you will focus on achieving maintainable software architecture that is transparent and easy to extend while maintaining a strong focus on software quality. You will work closely with

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

Back-end Developer

Functie omschrijving Als Back-end Developer heb je de eer om als eerste interne developer bij deze organisatie te beginnen. Op dit moment zijn er externe developers, maar daar wil de organisatie verandering in brengen. Op termijn moet de gehele afdeling uit intern personeel bestaan. Je kan je voorstellen dat de eerste interne developer ook de nodige kennis mee moet brengen. Dat klopt. Je gaat je namelijk aan het begin bekommeren over de externe developers en uiteindelijk over je interne collega's. Verder ga je het volgende doen: Het bedenken, beheren en onderhouden van webportalen, API-koppelingen en applicaties; Je bedenkt en werkt

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Medior Front end developer React

Functie Voor deze functie ben ik op zoek naar een enthousiaste front end developer die communicatief vaardig is. Jij wordt onderdeel van een enthousiast jong team dat werkt aan grote websites. Binnen jouw rol ben jij diegene die de vertaling maakt van design naar functionele code en zorg jij voor goede experience op meerdere platformen. Dit doe je natuurlijk door gebruik te maken van Javascript, HTML, CSS en React. Daarnaast wordt er gebruik gemaakt van Webcomponents en verschillende authenticatie tools. Doordat er hier gestreefd wordt naar de beste gebruikerservaringen, wordt het product constant doorontwikkeld. Hierdoor blijven ze voor op de

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Fullstack developer - medior

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie willen werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar versterking voor op de afdeling Software Development! Als Fullstack developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Werkzaamheden Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Front-end Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Delphi developer

Functie Als Delphi developer ga jij aan de slag in een team met twee andere ervaren Delphi programmeurs waaronder de Hoofd programmeur. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van jullie bestaande applicatie. Daarnaast zijn jullie verantwoordelijk voor het onderhouden van deze applicatie en het oplossen van eventuele bugs. Eisen - HBO werk en denk niveau; - Minimaal één jaar ervaring met Delphi; - Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift; - Jij bent zelfstandig, maar kan ook in team verband werken. Aanbod - €3000,-- €4000,- op basis van jouw kennis en ervaring; - 8% vakantiegeld;

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

11/04/2011 22:29:27
Anchor link
Niet meer nodig :)
Gewijzigd op 12/04/2011 16:55:34 door
 
PHP hulp

PHP hulp

27/04/2024 00:07:16
 

11/04/2011 22:54:10
Anchor link
Ik heb je script gekopierd en uitgevoerd en bij mij werkt alles prima?!
 

11/04/2011 23:03:32
Anchor link
Als ik een mail krijg in mijn inbox krijg ik enkel dit:

Quote:
Beste,

Er is een nieuwe betaling gedaan op ******* met de volgende gegevens:

Naam:
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
Telefoonnummer:
E-mailadres:
Land:
Opmerking door klant:
Betaalmethode:
Aantal producten:
Betaald bedrag:

Met vriendelijke groet,

*******
Gewijzigd op 12/04/2011 17:08:51 door
 

11/04/2011 23:06:31
Anchor link
Ik krijg namelijk netjes een e-mail met alle waardes van het formulier.
 

11/04/2011 23:24:32
Anchor link
Vreemd, want dat krijg ik dus gewoon niet..
 

11/04/2011 23:38:46
Anchor link
Wat is je:

Webbrowser?
Webserver en OS?

Kijk anders in firefox (4) die heeft een speciale console waarin je kunt zien welke post waardes er verstuurd zijn (Ctrl+Shift+K) en dan rechtermuisknop -> Verzoek en antwoord...
 

12/04/2011 00:58:18
Anchor link
Daar word ikzelf niet echt wijzer van..
 

12/04/2011 09:10:26
Anchor link
Henk Schepers op 12/04/2011 00:58:18:
Daar word ikzelf niet echt wijzer van..


Nee, maar dan kun je in ieder geval kijken of het ligt aan het versturen van het formulier of aan je PHP script.
 

12/04/2011 09:32:55
Anchor link
Zover ik dat kan zien wordt alles correct doorgestuurd.
 

12/04/2011 13:26:19
Anchor link
De ene sufferd (Dillen Meijboom) helpt de andere sufferd (Henk Schepers)?
(Met sufferd bedoel ik iemand die nog niet echt veel verstand heeft van php.)

Beide scripts zijn niet goed.
- Bouw foutafhandeling in. Kijk wat elke functie (zoals mysql_connect teruggeeft) en gebruik dat voor de foutafhandeling (let op 'or die' is geen foutafhandeling).
- Selecteer wat je wilt hebben, gebruik geen *.
- Als je toch de assoc manier van array gebruikt, gebruik dan gewoon direct myslq_fetch_assoc.
- Misschien eerst html leren? Jij bedoelt vast geen header.
- Gebruik niet de directe manier (document.betaal.*), maar maak gebruik van bijvoorbeeld getElementsById.
- Tabellen hoor je niet te gebruiken voor lay-out / styling. Ook niet voor forms (gebruik div's, labels, etc.)
- Maak geen gebruik van inline css. Is niet handig.
- Zet nooit error reporting en display errors aan op een productie omgeving.
- Misschien is het slim om eerst te kijken of alle gegevens er zijn in de $_GET voordat je queries doet en connectie gaat maken?
- Bedenk of je POST of GET doet. Door elkaar tegelijkertijd werkt niet handig.
- Controleer of een formulier gepost is met if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')
- $prijs vs $bedrag ...?
 
Arjan -

Arjan -

12/04/2011 14:45:58
Anchor link
@Karl: Dat standaard lijstje van jou kennen wij zo onderhand wel. Ook al is het allemaal juist wat je zegt, kom je nooit "to the point". De TS vraagt waarom de POST array geen waarden bevat. En anderen met sufferd betitelen is ook een beetje kinderachtig. Deze mensen proberen andere mensen te helpen (ook al zijn de antwoorden niet altijd juist).

"Bedenk of je POST of GET doet. Door elkaar tegelijkertijd werkt niet handig."

Als je even verder had gekeken maakt het script gebruik van een externe betaal api, waardoor je soms niet anders kan dan GET en POST door elkaar gebruiken (aangezien de externe api dit eenmaal voorschrijft). Lijkt mij verder ook niets mis mee wanneer je het overzichtelijk houdt.

Ontopic: Je probleem zit 'm in de pagina die opgevraagd wordt nadat mollie de betaling heeft afgerond. De case 'return' binnen je switch wordt opgevraagd na de betaling. De ingevoerde gegevens die ingevoerd zijn voor de betaling bestaan dan niet meer. De ingevoerde gegevens in het formulier zijn alleen toegankelijk op de pagina die je aanroept wanneer het formulier wordt gesubmit.

Een oplossing kan zijn om de gegevens direct na het submitten van het formulier op te slaan in de database en te koppelen aan de transactieid of iets dergelijks. Hierdoor kan je op een later tijdstip (bijvoorbeeld op de return pagina) de gegevens opvragen.

Voor een beter overzicht kan je misschien beter alles in aparte bestanden opslaan (betaling, afhandeling, return, etc.). Zo zie je in één opslag dat wat je probeert te doen niet gaat werken.
Gewijzigd op 12/04/2011 14:48:51 door Arjan -
 

12/04/2011 16:23:49
Anchor link
Arjan - op 12/04/2011 14:45:58:
@Karl: Dat standaard lijstje van jou kennen wij zo onderhand wel. Ook al is het allemaal juist wat je zegt, kom je nooit "to the point".

Tja, waarom gebruiken zoveel mensen het dan niet. Als ze het gewoon eens gaan gebruiken hoef ik het niet te plaatsen en zijn zo ontzettend veel scripts beter geworden. Het zijn maar zulke simpele dingen.
Arjan - op 12/04/2011 14:45:58:
De TS vraagt waarom de POST array geen waarden bevat.
Omdat er verschrikkelijk slecht gescript is. Zoals jij straks tot de conclusie komt dat de data gewoon weggegooid wordt omdat de molie api meerdere keren aangeroepen moet worden, had hij dat zelf kunnen uitvinden door alles netjes op te delen en dus kijken of er een post is gedaan. Hij wilt post data benaderen zonder dat hij weet of er een post is gedaan. Als je dat niet weet, dan weet je ook niet of er gegevens zijn. Verder weet je dat als je meerdere keren die api aan moet roepen en altijd moet controleren of er post data is geweest dat er iets niet goed is.
Arjan - op 12/04/2011 14:45:58:
En anderen met sufferd betitelen is ook een beetje kinderachtig. Deze mensen proberen andere mensen te helpen (ook al zijn de antwoorden niet altijd juist).

Ik vind het wel wat ver gaan als je "test" en denkt dat het aan het OS moet liggen. PHP is geen hogere wiskunde. PHP is simpel, er is geen hout aan. Je hoeft niks echt te programmeren. Bijna altijd is het je eigen schuld dat als er iets mis gaat en niet van het OS (uitzonderingen daargelaten).

Arjan - op 12/04/2011 14:45:58:
"Bedenk of je POST of GET doet. Door elkaar tegelijkertijd werkt niet handig."

Als je even verder had gekeken maakt het script gebruik van een externe betaal api, waardoor je soms niet anders kan dan GET en POST door elkaar gebruiken (aangezien de externe api dit eenmaal voorschrijft). Lijkt mij verder ook niets mis mee wanneer je het overzichtelijk houdt.

Ontopic: Je probleem zit 'm in de pagina die opgevraagd wordt nadat mollie de betaling heeft afgerond. De case 'return' binnen je switch wordt opgevraagd na de betaling. De ingevoerde gegevens die ingevoerd zijn voor de betaling bestaan dan niet meer. De ingevoerde gegevens in het formulier zijn alleen toegankelijk op de pagina die je aanroept wanneer het formulier wordt gesubmit.

Een oplossing kan zijn om de gegevens direct na het submitten van het formulier op te slaan in de database en te koppelen aan de transactieid of iets dergelijks. Hierdoor kan je op een later tijdstip (bijvoorbeeld op de return pagina) de gegevens opvragen.

Voor een beter overzicht kan je misschien beter alles in aparte bestanden opslaan (betaling, afhandeling, return, etc.). Zo zie je in één opslag dat wat je probeert te doen niet gaat werken.

Tja, kijk, nu scheid jij zelf het post en get gedoe ook....
Natuurlijk is get en post door elkaar wel mogelijk, maar zoals ik zeg het is niet handig. Hier wordt er ook zeker een probleem veroorzaakt door het door elkaar halen van beiden.

Verder is het ook zo dat mollie ook al voorbeeld code aanbied... Gebruik dat dan.
Gewijzigd op 12/04/2011 16:40:48 door
 

12/04/2011 16:54:15
Anchor link
Ik wil er meteen even bijzeggen dat ik geen plannen heb om dit script live te gebruiken, dus een simpel formulier met tables kan geen kwaad. En als ik Karl was zou ik me daar al helemaal niet druk over maken. Want echt helpen doe je niet, enkel standaard suggesties geven..


Bedankt voor je tip Arjan, ik heb het ook kunnen oplossen met een database en een script dat het controleerd.
 

12/04/2011 17:03:59
Anchor link
Flauw dat je alles nu weer weghaalt, maar goed ik heb alles nog:
Henk Schepers op 11/04/2011 22:29:27:
Ik ben bezig met een script waarbij ik bepaalde ingevoerde gegevens wil mailen na het betalen. Echter lijkt het dat de $_POST[""] op een of andere manier vergeten wordt..

Het resultaat is dus dat ik mails krijg zonder de ingevoerde gegevens..

Hier de code:

index.php:http://pastebin.com/UPt8V0zJ

betaal.php: http://pastebin.com/HiK4QRpH

Ik heb vanalles geprobeert, maar het mocht niet baten.


Zoals je ziet heb ik errorlogging aanstaan dit geef als output:
Quote:
Notice: Undefined index: naam in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 143

Notice: Undefined index: adres in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 144

Notice: Undefined index: postcode in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 145

Notice: Undefined index: woonplaats in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 146

Notice: Undefined index: telefoon in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 147

Notice: Undefined index: email in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 148

Notice: Undefined index: land in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 149

Notice: Undefined index: opmerking in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 150

Notice: Undefined index: betaalmethode in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 151

Notice: Undefined index: aantal in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 152

Notice: Undefined index: betaaldbedrag in /home/ihs/domains/jediah.nl/public_html/scripts/mollie/betaal.php on line 153


Henk Schepers op 12/04/2011 16:54:15:
Ik wil er meteen even bijzeggen dat ik geen plannen heb om dit script live te gebruiken, dus een simpel formulier met tables kan geen kwaad. En als ik Karl was zou ik me daar al helemaal niet druk over maken. Want echt helpen doe je niet, enkel standaard suggesties geven..

Tja, als je fietst, dan hoef je natuurlijk niet je hand uit te steken om naar links te gaan, maarja, dan blijkt er net zo'n Toyota Prius geruisloos achter je te zitten, dan lig je er mooi bovenop.
Het lijkt misschien triviaal om het slecht en niet goed te doen, maar het is beter om je gewoon aan te leren. Je leert het dan altijd goed te doen en het is een goede oefening. Waarom zou je dat dan niet doen?
Verder vraag ik mij nog steeds af waarom je dan, als je mijn standaard antwoorden toch kent, ze niet implementeert. Zoals ik al uitgelegd heb zorgen ze ervoor dat je een heel aantal problemen minder hebt. En ook gelijk de oplossing hebt.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

12/04/2011 17:04:38
Anchor link
Henk, waarom haal je het topic leeg? Hierdoor wordt het geheel onlogisch en nutteloos.

De standaard suggesties van Karl zijn blijkbaar nog steeds nodig. Ook al zijn ze standaard, als ze al toegepast werden zou hij ze niet noemen.

Toevoeging, topics worden normaal gesproken niet gesloten of verwijderd om dat de TS zijn/haar antwoord gekregen heeft.
Gewijzigd op 12/04/2011 17:05:50 door TJVB tvb
 

12/04/2011 17:06:26
Anchor link
De reden dat ik dit script verwijderd heb is dat verder niemand iets van doen heeft met dit script omdat er bepaalde gegevens van mij in staan.

Verder heb ik hier niets aan toe te voegen.
Gewijzigd op 12/04/2011 17:08:08 door
 
TJVB tvb

TJVB tvb

12/04/2011 17:11:01
Anchor link
Nare instelling, hulp vragen en na het krijgen van het antwoord de gegevens weghalen zodat niemand anders er van kan leren.
 

12/04/2011 17:11:13
Anchor link
Henk Schepers op 12/04/2011 17:06:26:
Karl Karl op 12/04/2011 17:03:59::
Unknown Paste ID!


Ja, ik had gezien dat je die paste als gebruiker hebt gemaakt en dus dat je die kan verwijderen. Maar die heb ik dus ook nog:
index.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
<?

include('db.php');

mysql_connect($server, $username, $password);
mysql_select_db($database);
$select = mysql_query("SELECT * FROM config");
$regel = mysql_fetch_array($select);
 
##################
## Instellingen ##
##################

 
$max = 10; //max aantal
$prijs = $regel['Prijs']; // prijs / stuk
$verzendkost = $regel['Verzendkosten']; // verzendkost
 
?>

<html>
    <header>
        <script type="text/javascript">
        function bereken()
        {
            var aantal = parseInt(document.betaal.aantal.value);
            var verzendkost = parseInt(document.betaal.verzendkosten.value);
            var prijs = parseInt(document.betaal.prijs.value);
            var kost = prijs * aantal;
            var total = kost + verzendkost;
            total = total / 100;
            total = " " + total;
            document.betaal.total.value = total;    
        }
        
        </script>
    </header>
    <body onload="javascript:bereken()">
        <form name="betaal" id="betaal" action="betaal.php" method="post">
            <table width="420">
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Naam</strong></td>
                    <td align="left"><input size="20" type="text" name="naam" value="" /></td>
                </tr>
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Adres</strong></td>
                    <td align="left"><input size="20" type="text" name="adres" value="" /></td>
                </tr>
                
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Postcode</strong></td>
                    <td align="left"><input type="text" name="postcode" value="" size="10" maxlength="7"/></td>
                </tr>
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Woonplaats:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="woonplaats" value="" /></td>
                </tr>
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Telefoon:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="telefoon" value=""  /></td>
                </tr>
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>E-Mail:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="email" value=""  /></td>
                </tr>
                
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Land:</strong></td>
                    <td align="left"><input size="15" type="text" name="land" value=""  /></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Opmerking:</strong></td>
                    <td><textarea name="opmerking" cols="20" rows="4"  ></textarea></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Betaalmethode</strong></td>
                    <td>
                        <select name="betaalmethode">
                            <option value="ideal" />iDeal</option>                                
                        </select>
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Aantal</strong></td>
                    <td>
                        <select name="aantal" id="aantal" onchange="javascript:bereken();">
                        <?php
                        $aantal
= 1;
                        while($aantal <= $max){
                            echo '<option value="'.$aantal.'">'.$aantal.'</option>';
                            $aantal ++;
                        }

                        ?>

                        </select>
                        <input style="display:none" type="text" name="prijs" id="prijs" value="<?=$prijs?>">
                        <input style="display:none" type="text" name="verzendkosten" id="verzendkosten" value="<?=$verzendkost?>">
                    </td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong>Totaal:</strong></td>
                    <td><input name="total" id="total" type="text" readonly="readonly" size="10" value="lol" tabindex="-1"></td>
                </tr>
                <tr>
                    <td align="left"><strong></strong></td>
                    <td align="left"><input type="checkbox" name="AV" value="ja" id="akkoord"  />&nbsp;Ik accepteer de <a href="Algemene Voorwaarden.html" onclick="window.open('Algemene Voorwaarden.html','Algemene Voorwaarden',
                    'width=auto,height=auto,scrollbars=auto,toolbar=no,location=no'); return false">Algemene Voorwaarden</a>.</td>  
                </tr>
                <tr>
                    <td>&nbsp;</td>
                    <td align="left"><input type="submit" name="" value="Bestellen" /></td>
                </tr>
            </table>
        </form>
    </body>
</html>


betaal.php:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
<?php
ini_set('display_errors', 'On');
error_reporting(E_ALL);
require("db.php"); //Database connectie config
$url        = 'http://www.jediah.nl/scripts/mollie/betaal.php'; //exacte locatie van het script volledig geschreven
$partnerID  = 536497; //Het partnerID van mollie
$testmode   = true; //De mollie ideal-api in testmode draaien
                                
$ipadresses = array ('82.94.203.80', '82.94.203.81', '82.94.203.82', '82.94.203.83', '82.94.203.84', '82.94.203.85', '82.94.203.86');

$ch = curl_init();
curl_setopt($ch, CURLOPT_HEADER, 0);
curl_setopt($ch, CURLOPT_RETURNTRANSFER, 1);

if(mysql_connect($server, $username, $password))
{

    if(mysql_select_db($database))
    {

        if(!empty($_GET['payment_id']) && ctype_alnum($_GET['payment_id']))
        {

            $payment_id = mysql_real_escape_string($_GET['payment_id']);
            
            $query  = "SELECT transaction_id, amount, description, paid FROM payments WHERE payment_id = '".$payment_id."'";
            $result = mysql_query($query);
            
            if($result && mysql_num_rows($result) == 1)
            {

                $transaction = mysql_fetch_assoc($result);
                
                if(!empty($_GET['action']))
                {

                    switch($_GET['action'])
                    {
                        case
'start':
                            if($transaction['paid'] == 0)
                            {

                                echo '<p>Er is een betaling aangemaakt voor <b>&euro; '.number_format($transaction['amount']/100, 2, ', ', '.').'</b> met als beschrijving <b>'.$transaction['description'].'</b>.</p>';
                                
                                if($testmode)
                                {

                                    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=banklist&testmode=true");
                                }
else{
                                    curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=banklist");
                                }


                                $xml = new SimpleXMLElement(curl_exec($ch));
                                
                                echo '<form method="post" action="?action=redirect&payment_id='.$payment_id.'">';
                                echo '<label for="bank_id">Uw bank:</label><br />';
                                echo '<select name="bank_id">';
                                foreach($xml->bank as $bank)
                                {

                                    echo '<option value="'.$bank->bank_id.'">'.$bank->bank_name.'</option>';
                                }

                                echo '</select>';
                                echo '<input type="submit" name="verwerken" value="Verwerken"/>';
                                echo '</form>';
                            }
else{
                                echo '<p>Sorry, deze transactie is reeds betaald!</p>';
                            }

                        break;
                    
                        case
'redirect':
                            if($transaction['paid'] == 0)
                            {

                                if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST")
                                {

                                    if(!empty($_POST['bank_id']) && ctype_digit($_POST['bank_id']))
                                    {

                                        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=fetch&partnerid=".$partnerID."&description=".urlencode($transaction['description'])."&reporturl=".urlencode($url.'?action=report&payment_id='.$payment_id)."&returnurl=".urlencode($url.'?action=return&payment_id='.$payment_id)."&amount=".$transaction['amount']."&bank_id=".$_POST['bank_id']."");
        
                                        $xml = new SimpleXMLElement(curl_exec($ch));
    
                                        if($xml->order->amount == $transaction['amount'])
                                        {

                                            $query = "UPDATE payments SET transaction_id = '".$xml->order->transaction_id."' WHERE payment_id = '".$payment_id."'";
                                            $result = mysql_query($query);
    
                                            if($result && mysql_affected_rows() == 1)
                                            {

                                                header('Location: '.$xml->order->URL);
                                            }
else{
                                                echo '<p>Sorry, er is iets mis gegaan met het updaten van de database!</p>';
                                            }
                                        }
else{
                                            echo '<p>Sorry, er is iets mis gegaan met de aanvraag van deze betaling!</p>';
                                        }
                                    }
else{
                                        echo '<p>Sorry, er word een bank_id verwacht en deze dient numeriek te zijn!</p>';
                                    }
                                }
                            }
else{
                                echo '<p>Sorry, deze transactie is reeds betaald!</p>';
                            }

                        break;
                    
                        case
'report':
                            if(in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'], $ipadresses))
                            {

                                if(!empty($_GET['transaction_id']) && ctype_alnum($_GET['transaction_id']))
                                {

                                    if($testmode)
                                    {

                                        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=check&partnerid=".$partnerID."&transaction_id=".$_GET['transaction_id']."&testmode=true");
                                    }
else{
                                        curl_setopt($ch, CURLOPT_URL, "http://www.mollie.nl/xml/ideal?a=check&partnerid=".$partnerID."&transaction_id=".$_GET['transaction_id']."");
                                    }

                                    
                                    $xml = new SimpleXMLElement(curl_exec($ch));

                                    if((string) $xml->order->payed == 'true')
                                    {

                                        $query = "UPDATE payments SET paid = 1 WHERE payment_id = '".$payment_id."' AND transaction_id = '".mysql_real_escape_string($_GET['transaction_id'])."'";
                                        $result = mysql_query($query);
                                    }
                                }
                            }

                        break;
                    
                        case
'return':
                            if(!empty($_GET['transaction_id']) && ctype_alnum($_GET['transaction_id']))
                            {

                                $query   = "SELECT paid FROM payments WHERE payment_id = '".$payment_id."' AND transaction_id = '".mysql_real_escape_string($_GET['transaction_id'])."' AND paid = 1";
                                $result  = mysql_query($query);
                                
                                if($result && mysql_num_rows($result) == 1)
                                {

                                    echo '<p>Gelukt! De betaling is succesvol ontvangen!</p>';
                                    
                                    
                                                                  $select = mysql_query("SELECT * FROM config");
                                     $regel = mysql_fetch_array($select);                              
                                     $Amail  = $regel['Email'];
                                     $website = str_replace('www.', '', $_SERVER['HTTP_HOST']);
                                     $vanwie = str_replace('www.', 'noreply@', $_SERVER['HTTP_HOST']);

                                    
            
            // Mail versturen
            $aan = $Amail;
            $onderwerp = "Nieuwe order op ".$website." geplaatst!";
            $bericht = "Beste,<br /><br />Er is een nieuwe betaling gedaan op ".$website." met de volgende gegevens:<br />
            <br />Naam:"
.$_POST["naam"]."<br />
            Adres:"
.$_POST["adres"]."<br />
            Postcode:"
.$_POST["postcode"]."<br />
            Woonplaats:"
.$_POST["woonplaats"]."<br />
            Telefoonnummer:"
.$_POST["telefoon"]."<br />
            E-mailadres:"
.$_POST["email"]."<br />
            Land:"
.$_POST["land"]."<br />
            Opmerking door klant:"
.$_POST["opmerking"]."<br />
            Betaalmethode:"
.$_POST["betaalmethode"]."<br />
            Aantal producten:"
.$_POST["aantal"]."<br />
            Betaald bedrag:"
.$_POST["betaaldbedrag"]."<br />
                
            <br />Met vriendelijke groet,<br /><br />"
.$website;
            $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n";
            $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n";
            $headers .= "From: ".$vanwie." \r\n";
            mail($aan, $onderwerp, $bericht, $headers);


                                }
else{
                                    echo '<p>Sorry, de betaling is niet succesvol ontvangen!</p>';
                                }
                            }
else{
                                echo '<p>Sorry, er word een transaction_id verwacht en deze dient alphanumeriek te zijn!</p>';
                            }

                        break;
                    
                        default:

                            echo 'Sorry, deze actie word niet herkend!';
                        break;
                    }
                }
else{
                    echo '<p>Sorry, er word een actie verwacht!</p>';
                }
            }
else{          
                echo '<p>Sorry, dit payment_id bestaat niet!</p>';
            }
        }
else{
         //   echo '<p>Sorry, er word een payment_id verwacht en deze dient alphanumeriek te zijn!</p>';
            

                        
            $code = md5(rand(000000,999999).microtime());
            $select = mysql_query("SELECT * FROM config");
            $regel = mysql_fetch_array($select);
            $Omschrijving  = $regel['Omschrijving'];
            $Bedrag = $regel['Prijs'] * $_POST['aantal'];
            $Verzendkosten = $regel['Verzendkosten'];
            $Prijs = $Bedrag + $Verzendkosten;
            $query = "INSERT INTO payments (payment_id, amount, description, ipadress) VALUES ('".$code."', ".$Prijs.", '".$Omschrijving."', '".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."')";
            $result = mysql_query($query);
            
            if($result && mysql_affected_rows() == 1)
            {

                header('Location: '.$url.'?action=start&payment_id='.$code.'');
            }
        }
    }
else{
        echo '<p>Sorry, er kon geen verbinding gemaakt worden met de database!</p>';
    }
}
else{
    echo '<p>Sorry, er kon geen verbinding gemaakt worden met de databaseserver!</p>';
}


curl_close($ch);
?>
 

12/04/2011 17:14:28
Anchor link
Als jij daar beter van wordt Karl, mag je hiermee het hele forum volspammen :)
 

12/04/2011 17:16:54
Anchor link
Henk Schepers op 12/04/2011 17:14:28:
Als jij daar beter van wordt Karl, mag je hiermee het hele forum volspammen :)


Ik plaats het hier omdat jij het weggehaald hebt. Zie ook TJBV. Die geeft ook uitleg waarom dat slecht is.
 
Ben Van de Voorde

Ben Van de Voorde

12/04/2011 17:21:05
Anchor link
Henk jij wilt toch ook graag geholpen worden waarom mogen andere hier niet nog eens wat aan hebben vieze ego!
 

Pagina: 1 2 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.