Deploytools voor sites

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

01/02/2022 13:53:17
Quote Anchor link
Ikzelf wil binnenkort de ontwikkeling van mijn sites naar Github brengen. En ik ben momenteel aan het oriënteren op een deploy-tool waarmee ik in ieder geval alles uit de remote Git-repository via SSH kan pushen naar mijn server. Met de keuze of ik naar de staging of naar de productie wil gaan.

Heeft iemand ervaring met tools waarmee dit op eenvoudige wijze kan?
Ik kwam al de online dienst Launchpad.io tegen, maar ook ik betwijfel of je zulke dingen uiteindelijk wel via externe partijen moet/wil overlaten. Hebben jullie advies voor zulke tools? Of kunnen jullie omschrijven op welke manier jullie je sites deployen?

Momenteel is het nog via het old-skoel FTP, waar ik vanaf wil. Of ik werk via SSH / SFTP wat mij meer voorkeur geeft.
Gewijzigd op 02/02/2022 16:02:05 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 10:23:34
 
Ad Fundum

Ad Fundum

02/02/2022 15:28:41
Quote Anchor link
Wat is de relatie met je andere vraag https://www.phphulp.nl/php/forum/topic/advies-voor-gitplatform-closed-source/104232/last/ ?

Op zich zou ik ook hier gewoon kiezen voor dezelfde IDE met een Git GUI client, waardoor je een alles-in-een oplossing hebt. Voor mij werkt Eclipse (PDT), maar je kan natuurlijk ook iets anders gebruiken.

Er bestaan allerlei mooie tooltjes voor vanalles en nog wat, maar er een reden dat je liever met old-skool technologie werkt. Waarschijnlijk omdat die simpel is en betrouwbaar en te overzien. Het enige nadeel is dat het soms wat bewerkelijk kan zijn. Klopt dat?
Want in dat geval kan je zelf een paar CLI-scripts schrijven, die publicatie van sites kan vergemakkelen.

Tenzij je in een middelgrote of grote organisatie overdraagbaar moet gaan werken, dan zijn overdraagbaarheid en aantoonbaarheid belangrijke thema's, en kom je al snel uit op iets als Ansible.
Gewijzigd op 02/02/2022 15:35:00 door Ad Fundum
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2022 15:46:56
Quote Anchor link
Het eerste topic ging over de keuze voor versiebeheer in GIT. Maar uiteindelijk wil ik de source ook makkelijk deployen naar mijn webserver als deze klaar voor gebruik is. Daar gaat dit topic juist over.

Ik heb nooit gezegd dat ik liever met old-skoel shizzle wil blijven werken. Tenzij je SSH verouderd vindt. ;-) Ik heb mijn vorige reactie daarom even wat verduidelijkt.

FTP is oud, en moet gewoon dood!
Gewijzigd op 02/02/2022 16:02:24 door - Ariën -
 
Ad Fundum

Ad Fundum

02/02/2022 21:51:08
Quote Anchor link
Vervang FTP voor scp of WinSCP, en klaar :-)

Verder zou ik niet weten wat er on-line allemaal aan verschillende services aangeboden wordt voor makkelijk deployen voor open source. Je zou verwachten dat het net zo makkelijk moet zijn als Wordpress...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/02/2022 22:06:08
Quote Anchor link
Ik wil dat wel vervangen, maar deployen is tegenwoordig niet meer heen en weer slapen van mappen en bestanden.

Dus van een Git-repo de boel via een paar commando's op klikjes naar de staging of productie omgeving zetten.
Dát wil ik bereiken. :-) Via CLI kan het ook, maar wat nu als ik geen CLI kan gebruiken op dat moment?
 
Ad Fundum

Ad Fundum

03/02/2022 16:17:45
Quote Anchor link
Uhm, gebruik een telefoon met toetsenbord? ;-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/02/2022 16:37:52
Quote Anchor link
Daarom komt het eigenlijk neer op een webinterface die ik zoek.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.