Deprecated: Function split(

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Swift death

swift death

30/05/2012 09:58:49
Quote Anchor link
Goedemorgen,

Ik ben een beetje gestrand bij het instellen van mijn webpakket.

Vandaar dat ik graag hulp kan gebruiken :$

Mijn probleem:

Ik ben overgestapt naar een andere host omdat mijn vorige host geen Cron-jobs ondersteunde. Nu ik bij mijn nieuwe host mijn files heb geupload, Krijg ik bij het installeren de volgende melding.

<--

Deprecated: Function split() is deprecated in /mnt/webi/d3/97/53354597/htdocs/install.php(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 1 Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /mnt/webi/d3/97/53354597/htdocs/install.php(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 1 Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /mnt/webi/d3/97/53354597/htdocs/install.php(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 1 Deprecated: Function eregi() is deprecated in /mnt/webi/d3/97/53354597/htdocs/install.php(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 1 Deprecated: Function eregi_replace() is deprecated in /mnt/webi/d3/97/53354597/htdocs/install.php(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 1 Deprecated: Function split() is deprecated in /mnt/webi/d3/97/53354597/htdocs/install.php(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code on line 1

-->

Ik heb vanalles geprobeerd en gegoogled maar ik kom er echt niet uit :(

Zou iemand mij kunnen helpen? Heel erg bedankt alvast!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 06:39:01
 
Reshad F

Reshad F

30/05/2012 10:04:30
Quote Anchor link
eregi is inmiddels verouderd je moet dit vervangen door preg_match
 
Terence Hersbach

Terence Hersbach

30/05/2012 10:05:41
Quote Anchor link
De functies die gebruikt worden zullen in een van de volgende versies van php niet meer beschikbaar zijn. Dat is de foutmelding die je krijgt. Als je de functies opzoekt op php.net zul je een alternatief geboden krijgen.

Het is aan te raden om de functies te vervangen door de juiste, maar je kunt deze fouten ook onderdrukken door de volgende regel bovenin de bestanden te zetten:

error_reporting(E_ALL ^ E_DEPRECATED);
 
Swift death

swift death

30/05/2012 10:23:17
Quote Anchor link
OKE! top ik ga het even proberen en dan laat ik wel even weten of het gelukt is ;)
heel erg bedankt voor de snelle hulp
 
TJVB tvb

TJVB tvb

30/05/2012 10:46:35
Quote Anchor link
Zoals al aangegeven moet je de functies vervangen anders gaat over een tijd je hele code niet meer werken.
Voor split heb ik in mijn notities van een tijd geleden het volgende staan
split('-',$key) wordt preg_split('/-/',$key)
 
Chris -

Chris -

30/05/2012 11:01:49
Quote Anchor link
Waarom niet explode gebruiken?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

30/05/2012 11:18:13
Quote Anchor link
Bij split kun je een reguliere expressie gebruiken daarom vervang ik die door preg_split.
Simpele dingen deed ik altijd al via explode, maar goed om die hier te noemen
 
Swift death

swift death

30/05/2012 11:35:18
Quote Anchor link
Goedemorgen is het nog,

Ik heb gekeken naar jullie reacties en bedankt hiervoor.

Maar helaas heb ik geen vooruitgang geboekt met de Split functie en de eregi functie.
Simpel weg omdat deze niet in mijn source staan.

de code die ik overal bovenaan kon zetten heb ik nog niet geprobeerd daar kom ik later nog even op. misschien is het handig als ik een stuklje van mijn install.php hier post?
 
TJVB tvb

TJVB tvb

30/05/2012 11:37:43
Quote Anchor link
In de install staat een evil (bah, dat is nooit fijn, en niet zo veilig dat je die uit kunt voeren)
Die evil voert een code uit (misschien bas64 encoded o.i.d.)
 
Swift death

swift death

30/05/2012 11:40:16
Quote Anchor link
hij is base64 encoded maarja dat houdt ook niet iedereen tegen :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.