Desktop/mobiele versie op mobiel

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fabian W

Fabian W

26/04/2015 18:33:51
Quote Anchor link
Als ik naar mijn site ga op mijn mobiel, doet hij het niet naar behoren in de mobiele versie.
Dus moet ik handmatig de desktop versie opvragen op mijn toestel.
Nu vraag ik me af waarom er automatisch naar de mobiele versie gegaan wordt op mijn toestel.
Ik heb niet eens een mobiele versie gemaakt. (Mijn site is met bootstrap gemaakt en mbv mediaqueries werkt hij op elke toestelgrootte).

Waarom zit er blijkbaar een verschil in de mobiele en desktop versie?
En hoe zorg ik ervoor dat de mobiele versie verdwijnt of er automatisch genavigeerd wordt naar de desktopversie?
Als er meer informatie nodig is voor deze vraag hoor ik het graag.

Dit is mijn head (exclusief titel en stylesheets):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0, minimum-scale=1.0, maximum-scale=1.0, user-scalable=no">
Gewijzigd op 26/04/2015 18:36:03 door Fabian W
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 04:47:35
 
Eddy E

Eddy E

26/04/2015 21:44:28
Quote Anchor link
Als je Bootstrap hebt gebruikt en niet volledig hebt uitgekleed (want ook daarin zit veel bloat-ware), dan zou het op je mobiel moeten werken. Wellicht een ander uiterlijk, maar dat wil je ook. Dat is 'responsive webdesign'.
Je hebt dus maar 1 versie van je website, die gewoon 2 uiterlijken (of meer) kan hebben. Net een kameleon.
 
Fabian W

Fabian W

28/04/2015 21:55:26
Quote Anchor link
Ik heb bootstrap uitgekleed, idd een hoop bloodware is verdwenen (zoals spontaan zilver kleurende letters in de navbar). Maar er zit nog steeds verschil tussen de desktop versie en de mobiele versie

Specifiek gaat het om een linkicoontje dat in de mobiele versie weigert de sidebar the openen.
Gewijzigd op 28/04/2015 21:56:29 door Fabian W
 
Johan de wit

johan de wit

29/04/2015 05:13:42
Quote Anchor link
Hier kan je meteen de kleuren etc etc aanpassen en zelfs uitkleden. http://getbootstrap.com/customize/
 
Fabian W

Fabian W

21/06/2015 20:49:39
Quote Anchor link
Ik denk niet dat bootstrap het probleem is.
Het openen/togglen van de slidebars werkt gewoon niet op de mobiel (tenzij in desktopversie).
Waar kan de fout zitten?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
// Toggle left Slidebar
$('.sb-toggle-left1').on('touchend click', function(event) {
  eventHandler(event, $(this)); // Handle the event.
  toggle('left1'); // Toggle the left Slidebar.
});

Dit is de eventhandler
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
function eventHandler(event, selector) {
  event.stopPropagation(); // Stop event bubbling.
  event.preventDefault(); // Prevent default behaviour
  if (event.type === 'touchend') selector.off('click'); // If event type was touch turn off clicks to prevent phantom clicks.
}
Gewijzigd op 21/06/2015 20:53:52 door Fabian W
 
Eric T

Eric T

22/06/2015 08:40:58
Quote Anchor link
Fabian,

Mogelijk dat dit off topic is, of misschien juist wat je zoekt...
Op onze website hadden we een soortgelijk probleem waarbij we de index.php moesten scalen.
Voor ons werkt dit nu.
Wellicht dat je er iets aan hebt...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
  <?php
//Scale for ipad,tablet and smartphone users
$urlpage = htmlspecialchars( basename( $_SERVER['PHP_SELF'] ) );

if(!isset($_GET['resolution']) || $_GET['resolution']==2) {


    echo "<script language='JavaScript'>
    if(window.innerHeight > window.innerWidth){
    document.location='"
.$urlpage."?resolution=1&width='+window.outerWidth+'&height='+window.outerHeight;
    }
    </script>"
;

    $widtha =  isset($_GET['width']) ? $_GET['width'] : null ;  
    $heighta = isset($_GET['height']) ? $_GET['height'] : null ;  
    $scalesize = $widtha/1050;
}

elseif($_GET['resolution']==1) {
  echo "<script language='JavaScript'>
  if(window.innerHeight < window.innerWidth){
  document.location='"
.$urlpage."?resolution=2&width='+window.outerWidth+'&height='+window.outerHeight;
  }
  </script>"
;
      $widtha =  isset($_GET['width']) ? $_GET['width'] : null ;  
      $heighta = isset($_GET['height']) ? $_GET['height'] : null ;  
      $scalesize = $widtha/1050; //echo " Scale=".$scalesize;
}
else{ $scalesize = 0.4; }

if($scalesize==0){ $scalesize = 0.81;} //default if nothing else works
  
?>


<meta name="viewport" content="initial-scale = <?php echo $scalesize; ?>,user-scalable = yes,width=1050">
Gewijzigd op 22/06/2015 08:42:43 door Eric T
 

22/06/2015 10:08:14
Quote Anchor link
Persoonlijk vind ik het heel raar om Bootstrap uit te kleden.
Je zou wellicht via Less dingen kunnen uitzetten en deze niet importeren.
Maar als je netjes werkt met packages dan raadt ik je zeker aan niet te gaan uitkleden.

Ja er zit misschien meer in dan je nodig hebt, maar minified scheelt dat niet heel veel.

Gebruik Grunt and Bower om je packages binnen te halen en te compilen.

Toevoeging op 22/06/2015 10:09:47:

En @eric, wat een vreselijke code.
Ik kan me niet voorstellen dat goeie professionele developers dit gebruiken.
Los dit eerder in CSS op dan via php, javascript en shit
Gewijzigd op 22/06/2015 10:08:29 door
 
Fabian W

Fabian W

23/06/2015 18:50:09
Quote Anchor link
@eric
Jouw code lost helaas niet mijn probleem op. Buiten dat geeft het nieuwe problemen met formnavigatie. Toch bedankt.

@Rickert
Grunt en Bower ken ik niet, maar als je via de bootstrap officiele site bootstrap binnenhaalt zit er veel overbodige onzin in. Ikzelf heb het aangepaste bootstrap document van een andere bootstrap site geadopteerd. Dat werkt ook prima
 
Joakim Broden

Joakim Broden

23/06/2015 20:21:38
Quote Anchor link
Yeaaaaaah zo ontzettend mooi he dat Bootstrap! Donder dat Bootstrap gewoon weg (veel overbodige rommel) en leer zelf normaal HTML en CSS. Dan krijg de problemen zoals 'Responsive werkt niet want ik weet niet hoe de HTML en CSS in elkaar zit'. Ga zelf aan de slag met HTML en CSS, hierdoor leer je hoe je een website kunt bouwen.

Tenzij dit je motivatie is kun je gewoon Bootstrap gebruiken:
Afbeelding
 
Fabian W

Fabian W

23/06/2015 22:25:56
Quote Anchor link
Iedereen zijn mening, maar ik denk dat bootstrap totaal niet moeilijk te begrijpen is. Van bijna alle functies die ik gebruik snap ik hoe het werkt. Je kan wel je hele site zelf gaan ontwerpen, maar waarom het wiel opnieuw uitvinden he.
Maar goed dit is behoorlijk off-topic. Bootstrap is niet de oorzaak van mijn probleem.
 
Joakim Broden

Joakim Broden

23/06/2015 23:22:20
Quote Anchor link
Heb je een online link, dan kunnen we even makkelijkere testen.

En ik snap trouwens niet veel van je vraag, hij gaat naar een mobile versie van je website, maar je hebt geen mobile versie gemaakt? En je wilt op je mobiel navigeren naar de desktop versie? Als je met media queries werkt dit niet aangezien die kijkt naar de grote van het apparaat.

En Bootstrap is geen wiel, bootstrap is een wiel + velg + band + wieldop + spinners + complete achteras met aandrijf stang. Oftewel veel rootzooi wat je niet nodig hebt...
 
Fabian W

Fabian W

24/06/2015 11:12:27
Quote Anchor link
Ookal is mijn site nog niet af, hij werkt prima op desktops. Alleen als ik op android mijn site open, hoort deze het gewoon te doen en dat doet die nu niet. In desktopversie dan weer wel, dat vind ik heel raar en e kan bezoekers ook niet gaan vragen om desktopversie in het android menu aan te klikken voordat de site het doet. Het is denk ik een of andere bug die in de sidebars zit.
Hier heb je een link van een pagina op de site: http://dutchdance.bl.ee/index.php?ic=NL&ig=&il=50&is=Go
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.