Dialog van jQuery gebruiken op meerdere posities in script

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

George van Baasbank

George van Baasbank

28/10/2014 17:21:52
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Ik zit met het volgende probleem:

op de pagina http://www.podiumspektakel.eu/x.php wordt een tabel met inhoud getoond. De inhoud wordt uit een tabel opgebouwd.
Nu wil ik dat als men op een datum met * klikt, er een dialoogbox wordt geopend.
Dat lukt mij wel op de eerste regel maar op de volgende regels wordt er geen dialog geopend.
Verder wil ik de tekst laten afhangen van het item waarop geklikt wordt.
Ik heb de routine afgehaald van de pagina http://jqueryui.com/dialog/#animated.

Wie kan wil mij verder helpen?

Code in de head
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<!-- Open een nieuw venster -->
    <title>jQuery UI Dialog - Animation</title>
  <link rel="stylesheet" href="//code.jquery.com/ui/1.11.2/themes/smoothness/jquery-ui.css">
  <script src="//code.jquery.com/jquery-1.10.2.js"></script>
  <script src="//code.jquery.com/ui/1.11.2/jquery-ui.js"></script>
  <link rel="stylesheet" href="/resources/demos/style.css">
  <script>
  $(function() {
    $( "#dialog" ).dialog({
      autoOpen: false,
      show: {
        effect: "blind",
        duration: 1000
      },
      hide: {
        effect: "explode",
        duration: 1000
      }
    });
 
    $( "#opener" ).click(function() {
      $( "#dialog" ).dialog( "open" );
    });
  });
  </script>


Code in html
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<div id="dialog" title="Basic dialog">
  <p>This is an animated dialog which is useful for displaying information. The dialog window can be moved, resized and closed with the 'x' icon.</p>
</div>

<tr>
   <td style="color: black;"><?php echo nederlandse_datum($rowRooster['datum']) ; ?></td>
   <td class="midden" title="<?php echo $rowRooster['opm1'] ; ?>" onclick= "<?php echo $cLink1 ; ?>" style="<?php echo $cStyle1 ; ?> color: white; background-color: <?php echo $rowRooster['kleur1'] ; ?>;"><?php echo $rowRooster['tijd1'] ; ?></td>
   <td class="midden" title="<?php echo $rowRooster['opm2'] ; ?>" onclick= "<?php echo $cLink2 ; ?>" style="<?php echo $cStyle2 ; ?> color: white; background-color: <?php echo $rowRooster['kleur2'] ; ?>;"><?php echo $rowRooster['tijd2'] ; ?></td>
   <td class="midden" title="<?php echo $rowRooster['opm3'] ; ?>" style="<?php echo $cStyle3 ; ?> color: white; background-color: <?php echo $rowRooster['kleur3'] ; ?>;"><div id="opener"><?php echo $rowRooster['tijd3'] ; ?></div></td>
   <td class="midden" title="<?php echo $rowRooster['opm4'] ; ?>" onclick= "<?php echo $cLink4 ; ?>" style="<?php echo $cStyle4 ; ?> color: white; background-color: <?php echo $rowRooster['kleur4'] ; ?>;"><?php echo $rowRooster['tijd4'] ; ?></td>
</tr>


Voor het gemak en het onderzoek heb ik alleen de derde kolom (die van de Cast) gebruikt


George
Gewijzigd op 28/10/2014 17:25:12 door George van Baasbank
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 11:07:23
 
Peter K

Peter K

29/10/2014 13:43:25
Quote Anchor link
Als ik zo in de bron kijk op je pagina heb je tot in de 200 dialogs + openers.

Opener29 zou dialog29 moeten openen. Helaas is er nergens op de pagina een div te bekennen met id="dialog29".
 
Henk de Vriep

Henk de Vriep

29/10/2014 16:28:16
Quote Anchor link
Ik zou via jQeury kijken of het veld begint met een * en dan een bepaalde atribuut van dat veld in een dialog gooien. Alleen kan ik je niet zo een voorbeeld geven omdat je 2e codeblock onoverzichtelijk is voor alle variabelen waarvan ik niet weet wat ze weergeven.

Toevoeging op 29/10/2014 16:37:29:

Daarnaast kun je dat scriptje niet in je header gooien. Omdat de rest van je HTML nog niet is gegenereerd kan JS/jQuery die objecten niet vinden. Dit kun je ondervangen door het scriptje in de volgende functie te zetten:

$(document).ready(function(){

});
 
Peter K

Peter K

30/10/2014 07:28:08
Quote Anchor link
Het script kan in ieder geval veel korter door een onClick op de div te plaatsen waarop geklikt wordt. Hier een functie aan koppelen met het id van de div en die steeds invullen in dezelfde functie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.