Display: block

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Michael R

Michael R

10/03/2013 18:04:38
Quote Anchor link
Hallo, ik vraag me af wat display:block; inhoudt.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 19:38:00
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/03/2013 18:05:46
Quote Anchor link
Google het even? Genoeg over te vinden lijkt me.
 
Michael R

Michael R

10/03/2013 18:08:37
Quote Anchor link
Ja, maar het is of te net taal gebruik wat ik niet begrijp. Of het is engels waar ik moeite mee heb. En ik was toch al op dit forum dus ik dacht: waarom stel ik die vraag niet hier.
 
Eddy E

Eddy E

10/03/2013 19:04:40
Quote Anchor link
Nou, dat het element als een blok wordt weergeven, dus rechthoekig.
Niet in de regel tekst (zoals <b> en <i> etc). Maar echt als los vak.
En die kan je leuk uitlijnen en dingen laten opschuiven.

Er is trouwens wel een inline-block ding: dat is een vierkant die in de tekst meeloopt (denk aan een smiley oid).
 
Michael R

Michael R

10/03/2013 19:07:11
Quote Anchor link
Dus dat blok wordt los gemaakt van de tekst?
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

10/03/2013 19:27:03
Quote Anchor link
display:block gebruikt ook echt alleen de ruimte die hij nodig heeft, tenzij je het element een width meegeeft.

Dus: als je pagina 900px; en je hebt een H1, dan is die H1 ook 900px; breed. Wanneer je block gebruikt, dan gebruikt ie echt alleen de ruimte die hij nodig heeft.
 
Michael R

Michael R

10/03/2013 19:28:06
Quote Anchor link
ohh, oke. Bedankt :D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/03/2013 19:31:16
Quote Anchor link
Euh Donny... een H1 IS een block-element!

Michael vd R op 10/03/2013 18:08:37:
Ja, maar het is of te net taal gebruik wat ik niet begrijp. Of het is engels waar ik moeite mee heb. En ik was toch al op dit forum dus ik dacht: waarom stel ik die vraag niet hier.

Vragen stellen mag altijd, alleen op veel vragen is het antwoord makkelijk te vinden. Wellicht ook een cursusje Engels volgen? Als het om programmeren gaat is vrijwel alle documentatie in het Engels.
 
Michael R

Michael R

10/03/2013 19:32:14
Quote Anchor link
Ik zit nog op de middelbare school, dus ik denk wel dat ik nog meer ga leren :D
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

10/03/2013 19:54:16
Quote Anchor link
Komt vast goed dan. Succes!
 
Michael R

Michael R

10/03/2013 19:58:36
Quote Anchor link
Bedankt :D
 
Donny Wie weet

Donny Wie weet

14/03/2013 11:28:26
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 10/03/2013 19:31:16:
Euh Donny... een H1 IS een block-element!


Oke, verklaar mij dan is hoe het kan dat als je een content heb van 960px, en je een H1 plaats met de bgcolor:red; waar die dan 960px; breed is? Daar ben ik dan wel erg nieuwsgierig naar :)
 
Albert de Wit

Albert de Wit

14/03/2013 12:05:43
Quote Anchor link
:o.. daar ben ik ook nieuwsgierig naar.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

14/03/2013 12:20:48
Quote Anchor link
Donny van Grondelle op 14/03/2013 11:28:26:
Ozzie PHP op 10/03/2013 19:31:16:
Euh Donny... een H1 IS een block-element!


Oke, verklaar mij dan is hoe het kan dat als je een content heb van 960px, en je een H1 plaats met de bgcolor:red; waar die dan 960px; breed is? Daar ben ik dan wel erg nieuwsgierig naar :)

Sorry hoor, maar jij geeft foutieve informatie en vervolgens ga je dan aan mij vragen om iets te verklaren wat volgens jou niet werkt zoals je zou verwachten? Zo werkt het natuurlijk niet. Ik heb geen glazen bol en ik kan niet in jouw code kijken.

Anyhow. Er is genoeg informatie over te vinden op internet waar je kunt lezen dat dat <h1> t/m <h6> block-elementen zijn. Bijvoorbeeld hier:

http://css.flepstudio.org/en/css-tips/inline-block-elements.html
 
Wouter J

Wouter J

14/03/2013 13:25:21
Quote Anchor link
Quote:
Dus: als je pagina 900px; en je hebt een H1, dan is die H1 ook 900px; breed. Wanneer je block gebruikt, dan gebruikt ie echt alleen de ruimte die hij nodig heeft.

Kan hier aub een hele dikke rode streep door heen?

Een block element heeft als default waarde (dus de waarde van width:auto;) de breedte van zijn parent. Dus als je een parent (#content) hebt die 900px breed is is het block element (h1) ook 900px breed.

Een inline element neemt alleen de ruimte in die hij nodig heeft.

Zou je in het vervolg dus even willen nadenken of je echt wel weet waar je over praat voordat je begint met het schrijven van een reactie? Alvast bedankt!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.