DISTINCT op date field

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Hendel Berg

Hendel Berg

10/07/2008 12:38:00
Quote Anchor link
Beste php-hulpers,

Ik heb een aantal velden met dezelfde daums. Zodra ik deze probeer te filteren d.m.v. DISTINCT, lijkt het of MySQL hier niets mee doet.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
while ($datums_rapporten = mysql_fetch_object(mysql_query("SELECT DISTINCT Datum FROM Aanwezig ORDER BY Datum ASC")))
{

    echo '<a href="view.php?date='. $datums_rapporten->Datum .'">'. $datums_rapporten->Datum .'</a><br />';
}

?>


Ik krijg dus vervolgens gewoon een héleboel keren dezelfde datum te zien op deze manier. Weet iemand misschien een oplossing op dit te ondervangen?

Met vriendelijke groet,
Henry van den Berg
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Hendel Berg
 
PHP hulp

PHP hulp

15/05/2024 23:20:55
 
Joren de Wit

Joren de Wit

10/07/2008 14:09:00
Quote Anchor link
In principe is er niets mis met die query, je zou hem eens in phpMyAdmin kunnen uitvoeren om te zien wat het resultaat is. Dan weet je het zeker...
 
Hendel Berg

Hendel Berg

10/07/2008 17:02:00
Quote Anchor link
Heel vaag, daar geeft hij de uitkomst exact zoals ik hem wil hebben! In php kan ik zelf geen fouten ontdekken zo snel. Iemand anders misschien die me hier mee kan helpen?
 
Rens nvt

Rens nvt

10/07/2008 17:20:00
Quote Anchor link
DISTINCT(Datum) al eens geprobeerd?
 
Hendel Berg

Hendel Berg

10/07/2008 17:27:00
Quote Anchor link
Ja, heeft ook niet het gewenste resultaat. Het zit niet in de query, want in phpMyAdmin werkt het goed. Alleen met mijn php-code niet...
 
Hendel Berg

Hendel Berg

10/07/2008 17:48:00
Quote Anchor link
Raar maar waar, de oplossing:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$query
= mysql_query("SELECT DISTINCT Datum FROM Aanwezig ORDER BY Datum ASC");

while ($datums_rapporten = mysql_fetch_object($query)) {
    echo '<a href="view.php?date='. $datums_rapporten->Datum .'">'. $datums_rapporten->Datum .'</a><br />';
}

?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.