Dit script moet elk uur een bepaald bedrag geven aan alle leden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jasper

jasper

22/09/2004 15:40:00
Quote Anchor link
Hallo ik ben op dit moment bezig met een online text based game te maken maar het is de bedoeling dat ik een script heb dat automatisch elk uur mensen hun '"loon" geeft via mysql ik kan geen gebruik maken van cronjobs op dit moment dus dat maakt het al een stuk moeilijker. Op dit script zit de error hem er dat ik als ik overga van 23uur snachts naar 1uur snachts bijvoorbeeld mijn script 24uur gaat updaten omdat hij denkt dat er een dag voorbij is.
hoe kan ik dit oplossen?

Dank

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?
$info_SQL
= mysql_query("SELECT * FROM gebruikers WHERE gebruiker_id = '".$_SESSION['gebruiker_id']."' ")or die(mysql_error());
     $info = mysql_fetch_assoc($info_SQL);
     $nu = date("H:i:s:d:m:Y");

      list($uur_NU, $minuten_NU, $seconden_NU, $dagen_NU, $maanden_NU, $jaren_NU) = explode(":" , $nu);
      list($uur_LAST, $minuten_LAST, $seconden_LAST, $dagen_LAST, $maanden_LAST, $jaren_LAST) = explode(":" , $info['datumtijd_laatsteloon']);
        
        //Kijken of er dagen tussen de laatste click op site waren
        $dagen = $dagen_NU - $dagen_LAST;
        $uren = $uren_NU - $uren_LAST;
        $urenbij = 0;
        
          if($dagen >= 1){
              $uuren_bij = $dagen * 24;
          }
elseif($dagen == 1){
              
          }

          if($uren !== 0){
              $uuren_bij = $uren;
          }
else{
            mysql_query("UPDATE gebruikers SET datumtijd_laatsteloon = '".$nu."' WHERE gebruiker_id = '".$_SESSION['gebruiker_id']."' ")or die(mysql_error());
          }

          if($uuren_bij > 0){  
            mysql_query("UPDATE gebruikers_info SET geldbank = '1337' ")or die(mysql_error()); //Hier moet elke user het bedrag krijgen van wat zijn job per uur opbrengt +                                                                                       extra geld als hij updates heeft op zijn account
          }
?>
 
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.