div menu en div profiel verplaatsen na verwijderen css reset in main.css

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mohamed nvt

Mohamed nvt

19/07/2017 22:16:28
Quote Anchor link
Hallo allemaal,

Voor mijn website heb ik een CSS lay-out generator gebruikt en eigenlijk stelt het lay-out niet veel voor. Het bestaat uit een paar divs en verder niet veel bijzonders.
In het CSS bestand bovenaan: @import url("reset.css"); en dit is een ander css.bestand dan main.css die ik voor de gehele website gebruik.

Tot nu toe heb ik geen probleem ondervonden met dit regel "@import url("reset.css");" , maar onlangs wilde ik een H1 tag toevoegen aan de website met wat achtergrond, padding en etc en het lukt op geen enkel manier.
En nadat ik de H1 had verwijderd uit reset.css werkte de H1 nog steeds niet. Vervolgens heb ik @import url("reset.css"); verwijderd uit css.main en nu verplaatst de div menu en profiel div helemaal naar beneden...

Mijn vraag is dus hoe ik nu verder moet.
Moet de @import url("reset.css"); regel blijven staan in main.css?
Heb ik het eigenlijk wel nodig? En wat is de connectie van deze regel met de CSS van div menu en div profiel?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 02:52:51
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

19/07/2017 22:51:03
Quote Anchor link
Die reset.css reset, zoals de naam al doet vermoeden, een aantal eigenschapen waardoor onderlinge verschillen in interpretaties tussen browsers worden opgelost. Je hoeft dit niet per se te gebruiken, maar het kan wel. Dat je h1 aanpassing niet werkt heeft hier weinig mee te maken. En zoals je weet hebben we geen glazen bol, en kunnen we in dit geval dus weinig ervan zeggen zonder een voorbeeld.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/07/2017 23:03:09
Quote Anchor link
Wat @Ozzie zegt.

Het maakt uit hoe en in welke volgorde je de bestanden inlaadt. Ook is de vorm en volgorde van de CSS-regels zelf van belang.

Zonder concreet voorbeeld van specifieke H1-stijlregels in zowel reset.css en main.css (en de volgorde waarin deze worden toegepast) is het niet echt mogelijk om na te gaan wat er precies gebeurt.

En tot slot zit je wellicht tegen een gecachete versie van je pagina aan te kijken dus wellicht is de wijziging doorgevoerd, maar zie je deze simpelweg (nog) niet.
Gewijzigd op 19/07/2017 23:04:13 door Thomas van den Heuvel
 
Mohamed nvt

Mohamed nvt

20/07/2017 13:07:38
Quote Anchor link
Aanvankelijk dacht ik ook aan gecachte pagina, maar heb ik inmiddels CTRL+Shift +F5 gebruikt, helaas het hielp dat ook niet.

Ik heb de class van H1 verwijderd en direct H1 aangeroepen en het werkt deels. De H1 tag wilde niet achter een div vandaan komen en toen merkte ik at mijn div structuur niet helemaal klopt. Dat ga ik dus in orde maken.
Over het includen van header/content en footer wil ik graag jullie gedachten horen over het volgende:

1. Is het beter om bijv header volledig met de sluitende tag van divs te includen of bijv de sluitende tag </div> toe te voegen in content bestand? Ik lees nl op het net verschillende ideen erachter. Zelf zou ik het handig vinden om bijv header met sluitende tag includen.
En nu ben ik dus benieuwd naar hoe jullie het doen of wat is een betere manier..
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

21/07/2017 10:09:36
Quote Anchor link
Okay, het probleem was dus een incorrecte HTML-structuur. Daar zijn weinig CSS-regels tegenop gewassen :p.

Zoals je wellicht ook zelf al hebt kunnen beredeneren is het natuurlijk het handigst wanneer je includes/templates/whatever "in de haak" zijn, dat wil zeggen, even veel openende als sluitende tags hebben.

Zolang je zorgt dat alle onderdelen op zichzelf kloppend zijn is het geheel ook automatisch kloppend. Ook voorkom je hiermee situaties waarin je in een specifiek bestand een tag te vroeg sluit. En als je dit niet doet (een sluitingstag vergeet) dan staat het ter discussie welk bestand dan het juiste bestand zou zijn om dit alsnog te doen. In het ergste geval moet je in de eerste situatie alle bestanden tot dat punt aflopen om te boosdoener te vinden. Dit probleem heb je niet als alle individuele bestanden allemaal (op zichzelf) correct genest zijn qua tags.

Hiertoe moet je in eerste instantie ook alle onderdelen (header, content, footer et cetera) op een fatsoenlijke manier opdelen. Wat weer neerkomt op een ontwerp wat zich hiervoor leent. Vaak zit het "skelet" (de hoofdlijnen) van een pagina-ontwerp in één hoofdbestand, dit wordt vaak het "maintemplate" genoemd. Dit lijkt nog het meest op een compleet HTML-document. Vervolgens heb je nog allerlei snippets (header, footer, menu's en bijvoorbeeld verschillende "skeletten" voor de content, bijvoorbeeld een sjabloon voor een artikel, een lijst van producten etc.) in aparte (sub)templates.

Het is ook niet ongebruikelijk dat er meerdere maintemplates zijn, bijvoorbeeld voor verschillende layouts (pagina met één of meer content-kolommen, met of zonder headers/footers of een kale opmaak) of verschillende gebruikers (publiek deel, beheerkant van de website).
Gewijzigd op 21/07/2017 10:10:09 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.