<div> probleem

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

Lead Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij een leergierige en ambitieuze junior developer met technische skills? Ben jij op zoek naar een werkgever die jouw de volledige vrijheid geeft om jezelf tot een volwaardige senior te ontwikkelen? Wij zijn op zoek naar een full stack developer die zich bezig wil bezig houden met het uitbreiden en verbeteren van de online webshop. Een onderdeel van jouw werkzaamheden is naast het beheren van de webshop ook om de processen en structuren te stroomlijnen. Werkzaamheden Onderhouden van de webshop (denk aan het bijhouden van de voorraad); Nieuwe functies toevoegen aan de product configurator door middel van

Bekijk vacature »

Medior/Senior Software Developers gezocht in de Ra

Functie Op dit moment staan er posities open voor de volgende functies: Front-end, Back-End & Fullstack software developer. Als Front-End software developer werk je met JavaScript en de bijbehorende technologieën zoals TypeScript, Angular, React, Vue en Svelte. Als Back-End software developer ben je bezig in NodeJS en doe je dit met behulp van AWS, NoSQL, REST en GraphQL. Je krijgt leuke en uitdagende opdrachten met een gemiddelde duur van anderhalf jaar. Hier werk je in een team met andere IT’ers aan het ontwikkelen en verbeteren van software. Je wordt begeleid door een accountmanager die fungeert als jouw aanspreekpunt. Het team

Bekijk vacature »

C#.NET Developer

Functieomschrijving We are looking for a dutch native speaker In deze uitdagende functie ga je werken als onderdeel van het development team, in de functie van C#.NET Developer, Je gaat maatwerk software bouwen voor diverse klanten. Ook optimaliseer je bestaande software en bouw je API koppelingen. Je bent vooral met back-end development bezig. Je krijgt veel vrijheid in deze functie en je krijgt de kans om mee te denken in bedrijfsprocessen. Deels thuiswerken is geen enkel probleem! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van

Bekijk vacature »

BizTalk/ Azure Developer

Dit ga je doen •Understanding the scope of required functionality, translate them within context of way of working of the team into developed solutions, whilst safeguarding documentation; •Planning based on assigned sprint tasks; •Acting as an expert in estimation techniques and planning; •Understanding your role in the agile process and act in this way; •Facilitating internal communication and effective collaboration; •Working closely with scrum master to handle backlogs and new requests; •Providing information to the third parties about activities and needs for compliance. Hier ga je werken Our client is a leading organization focusing on animal nutrition, offering solutions that

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer - remote werken

Functie Als Front-end (Angular) developer ga je aan de slag met het uitbouwen van hun webapplicatie, als één van de front-end experts ga je samen met collega’s in een devops team werken aan een nieuw front-end voor hun calculatie oplossing. Binnen de calculatiesoftware kunnen meerdere professionals tegelijk samenwerken, 3D calculaties uitvoeren en ook inzien met de benodigde specifieke details. Deze software wordt veel ingezet om projectbeschrijvingen en kosten in kaart te brengen, en tijdens de uitvoering te bewaken. Maar hiernaast liggen er in de toekomst veel meer plannen op het gebied van front-end in de andere applicaties. Genoeg te doen

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

In-house .NET software developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een uitdagende in-house development functie? Maak jij graag hét verschil m.b.t. interne automatisering? Haal jij energie uit het automatiseren van processen voor je eigen collega's? Dan hebben wij de perfecte vacature voor je! Voor een gezellig Brabants familiebedrijf, zijn wij op zoek naar een .NET software developer. Je gaat in deze zelfstandige functie werken aan de ontwikkeling van eigen applicaties & en het koppelen van deze applicaties aan de ingekocht software. Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Het management team signaleert behoeftes vanuit de business. Vervolgens worden deze behoeftes uitgewerkt en geprioriteerd.

Bekijk vacature »

Node.js developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Lead React Developer

Dit ga je doen Als Lead React Developer zul jij je voornamelijk gaan bezighouden met: Het werken aan tal van uiteenlopende projecten waar gloednieuwe (web)applicaties van scratch af aan ontwikkeld worden met o.a. React (Native) en Drupal; Het aansturen van een team bestaande uit 5-6 talentvolle en gedreven ontwikkelaars; Het adviseren en meedenken over nieuwe (technische) oplossingen en te gebruiken tools/frameworks; Het meedenken over de architectuur en de juiste implementatiebeslissingen maken; De doorontwikkeling van huidige applicaties. Hier ga je werken Als je inderdaad een ervaren Lead React Developer bent die zichzelf graag nog verder wil ontwikkelen dan is het goed

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een Software developer die, veelal fullstack, mee gaat werken aan de ontwikkeling van de producten en zo helpt aan de uitvoering van hun ontwikkelprojecten. Je komt te werken binnen hun development team bestaande uit 6 ontwikkelaars. Ze staan zowel open voor meer junior als medior/senior developers. Je kunt snel veel verantwoordelijkheid krijgen en doorgroeien binnen het bedrijf. Bovendien ben je betrokken bij het bepalen van de product roadmap en de inbreng van (nieuwe) technologieën. De applicaties waaraan je werk worden gebruikt op onderwijsinstellingen door heel Nederland. De tech-stack bestaat voornamelijk uit Laravel (PHP),

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar PHP

Functie omschrijving Software Ontwikkelaar PHP gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Software Ontwikkelaar om het team van onze opdrachtgever te versterken! De ideale kandidaat zal fungeren als verlengstuk van klanten en complexe technische vraagstukken met enthousiasme benaderen. Naast het werken met de nieuwste technologieën, ben je in staat om aan meerdere projecten tegelijkertijd te werken. Als je deze uitdaging aangaat, werk je nauw samen met front-end developers en draag je bij aan het realiseren van grote veranderingen bij klanten. Het bedrijf zoekt iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd streeft naar het leveren van de beste resultaten.

Bekijk vacature »
Bassos

Bassos

19/01/2007 14:05:00
Quote Anchor link
Hoi,

ik ben bezig met een layout te maken voor een website. Alleen nu kom ik een probleem tegen met een aantal <div> 's. Aan de rechterkant van mijn layout staan twee zwarte vakken, die horen onder elkaar te staan alleen nu staan ze half over elkaar heen. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik zal even een link neerzetten dan zie je precies wat ik bedoel. De broncode is volledig met syle, dus dan kun je misschien het probleem al snel vinden.

http://www.sambavstango.nl/test/test.php
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bassos
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 05:19:25
 
Luke Banning

Luke Banning

19/01/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Wat wil je dan precies?
Dat ze in elkaar overlopen zeg maar?
 
Bassos

Bassos

19/01/2007 14:36:00
Quote Anchor link
Nee dat die twee zwarte vakken onder elkaar staan.
 
Arwin  vdv

Arwin vdv

19/01/2007 15:03:00
Quote Anchor link
is het al opgelost? want bij mij doet hij het gewoon.
 
Jacco Engel

Jacco Engel

19/01/2007 15:11:00
Quote Anchor link
Zo bedoel je ?

#nav2 {
width:190px;
margin:0px;
padding:0px;
padding-top : 75px ;
color:#FFFFFF;
}

Vervang je eigen nav2 door deze en dan zou het moeten werken.

als de afstand te groot/klein is moet je even met padding top spelen
 
Bassos

Bassos

19/01/2007 15:40:00
Quote Anchor link
Bij mij is het ook heel vreemd, want hij doet het wel als ik in de designfunctie van Dreamweaver kijk. Alleen in Firefox en IE 7 doet ie het bij allebei niet goed. Maar ik zal eens met de padding spelen. Het lijkt me vreemd dat dat de oplossing is, maar ik zal vanavond eens kijken.
 
Jacco Engel

Jacco Engel

19/01/2007 15:42:00
Quote Anchor link
ik heb het ook alleen even snel in firefox gefixed hoor moet ik toegeven
 
Bassos

Bassos

20/01/2007 20:59:00
Quote Anchor link
*bump* ik heb het probleem nog steeds niet opgelost, iemand?
 
Richard de Boer

Richard de Boer

20/01/2007 21:06:00
Quote Anchor link
In IE6 is alles goed hoor met de 2 zwarte vakken.

Rieksie
 
Bassos

Bassos

20/01/2007 21:10:00
Quote Anchor link
Ik zie het inderdaad ja. In IE6 wel goed en in IE7 en Firefox niet goed. Iemand nog tips?
 
Bassos

Bassos

20/01/2007 21:12:00
Quote Anchor link
Het de pagina is in ieder geval wel valid in XHTML...
 
Bassos

Bassos

20/01/2007 22:15:00
Quote Anchor link
@jacco: En als ik padding-top gebruik dan ziet het er wel goed uit in IE7 en Firefox, maar weer niet in IE6....
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 22:17:00
Quote Anchor link
Bassos schreef op 20.01.2007 22:15:
@jacco: En als ik padding-top gebruik dan ziet het er wel goed uit in IE7 en Firefox, maar weer niet in IE6....
Tja, dat zul je altijd houden, IE6 houdt zich nou eenmaal niet aan de standaards. IE 7 doet dit al beter.

De oplossing is om voor IE6 een andere stylesheet te gebruiken dan dat je voor IE7 en FF gebruikt. Dus afhankelijk van welke browser een bezoeker gebruikt wordt er een bepaalde stylesheet geladen.

ps. *bumpen* mag pas na 24 uur!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Bassos

Bassos

20/01/2007 22:30:00
Quote Anchor link
Dat was ook pas na 24 uur.

Het is gewoon een heel irritant probleem dat er eigenlijk niet hoort te zijn. Want de twee div's staan gewoon onder elkaar (zo staan ze ook gewoon in de designview van Dreamweaver), maar om een of andere reden wordt het verkeerd weergegeven in de browser. Daar staat de onderste div half over de bovenste div heen.

Nu heb ik het dan opgelost door de onderste div een padding-top van 65px te geven, maar dit kan nooit de bedoeling zijn, toch?

Ze horen gewoon onder elkaar te staan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bassos
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 22:39:00
Quote Anchor link
Bassos schreef op 20.01.2007 22:30:
Dat was ook pas na 24 uur.

Re: <div> probleem op 20.01.2007 21:10
Re: <div> probleem op 20.01.2007 21:12
Re: <div> probleem op 20.01.2007 22:15

En dit is geen bumpen? Lijkt me wel! Gebruik gewoon de edit knop als je iets aan je bericht wilt toevoegen.

Wat betreft je probleem: tja dat is nou eenmaal IE6. Die browser houd zich niet altijd aan de webstandaards en dus krijg je soms dit soort vreemde problemen.
 
Bassos

Bassos

20/01/2007 22:41:00
Quote Anchor link
Maar het probleem zit nu juist in de weergave in IE7 en Firefox en niet in IE6. IE7 en Firefox geven het niet goed weer, daarom denk ik dat er iets fout staat in mijn style.

In dat bumpen heb je gelijk, ik zie het nu pas staan...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bassos
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 22:44:00
Quote Anchor link
Ik zou juist andersom werken: zorgen dat het goed weergegeven wordt in FF. Dan wordt het hoogstwaarschijnlijk ook goed weergegeven in IE7.

Vervolgens een aparte stylesheet gebruiken voor de weergave in IE6. Dit is immers de browser die afwijkt van de anderen.
 
Bassos

Bassos

20/01/2007 23:06:00
Quote Anchor link
Zo ben ik inderdaad ook te werk gegaan ik heb de pagina XHTML valid opgebouwd en ging er van uit dat dan de pagina correct zou worden weergegeven in IE7 en Firefox, maar dit is niet het geval.

Nu heb ik het probleem opgelost door een soort "hack" (padding-top:65px;) te gebruiken. En nu wordt de pagina wel goed weergegeven in IE7 en Firefox. Maar kan nooit de bedoeling zijn, toch?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/01/2007 23:23:00
Quote Anchor link
Tja, dat een pagina XHTML valid is, wil nog niet direct zeggen dat de layout ook precies is zoals jij dat wilt. Dat hangt natuurlijk helemaal af van hoe jij de verschillende divs hebt geplaatst en wat de onderlinge relatie is tussen die divs. Dit leg je allemaal vast in je html en css code.

Deze dingen bepalen uiteindelijk het layout van je website en daar heeft het valide zijn van je HTML code in principe weinig mee te maken...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.